هماندیشی با نخبگان درباره پیشنهاد استخراجشده از اولین اجلاس « توسعه و عدالت آموزشی » برای «برنامه ششم»
سرور گرامی
ضمن سپاس از اختصاص وقت ویژه برای این هماندیشی با نخبگان درباره پیشنهاد استخراجشده از اولین اجلاس « توسعه و عدالت آموزشی » جهت نهاییسازی متن پیشنهادی به برنامه ششم، از جنابعالی درخواست میشود تا سؤالات زیر را بر اساس بخش پایانی بروشور ارسالی تکمیل بفرمایید.
امید است که با بهرهگیری از نقطهنظرات ارزشمند نخبگان حوزههای مختلف، بتوانیم متن پیشنهادی پرمحتوایی را بهعنوان سرفصل ویژه / موضوع خاص به برنامه ششم ارائه کرده و گامی کوچک در مسیر توسعه اقتصادی_اجتماعی پایدار و نیز محرومیتزدایی پایدار در کشور عزیزمان برداریم.
- پرسش اول- انتخاب عنوان و شعار متن پیشنهادی به برنامه ششم
با توجه به انتخاب شعار «تحکیم ستون سرمایه انسانی برای اقتصاد غیرنفتی» و نیز عنوان «تبدیل مدارس به پیشران پیشرفت، فقرزدایی و توانمندسازی عالمانه و پایدار»، نظر جنابعالی درباره چارچوب این شعار و این نامگذاری چیست؟
- پرسش دوم- مقدمه متن پیشنهادی به برنامه ششم
نظر جنابعالی درباره مقدمه متن پیشنهادی به برنامه ششم (ارجاع به سیاستهای کلی نظام، آرمانهای قانون اساسی، تأکید پژوهشهای مختلف «پربازدهترین» و «کمفسادترین» بودن سیاستهای محرومیتزدایی متمرکز بر مدارس در مقایسه با سایر سیاستهای محرومیتزدایی، وفاق صاحبنظران طیفهای فکری مختلف بر نقش محوری توسعه انسانی در تحقق همزمان توسعه اقتصادی_اجتماعی «پایدار»، محرومیتزدایی «پایدار» و نیز کاهش «پایدار» ناهنجاریهای اجتماعی و…)، چیست؟
چه نکاتی را برای تکمیل / تعدیل این بخش پیشنهاد میکنید؟
- پرسش سوم- اهداف راهبردی ۵ گانه
نظر جنابعالی درباره میزان دقت و نیز میزان واقعبینی در انتخاب اهداف راهبردی ۵گانه، چیست؟
چه پیشنهادی برای اصلاح / تعدیل این بخش دارید؟
- پرسش چهارم- اهداف کمی ۱۰ گانه
یکی از جنبههای مهم مورد تأکید در متن پیشنهادی به برنامه ششم، لزوم توسعه سازوکار تولید و انتشار عمومی آمارهای باکیفیت در زمینه سنجش کمی و کیفی جنبههای مختلف ورودی و نیز خروجی ساختار آموزش عمومی کشور است. این مسئله را تا چه اندازه مهم ارزیابی میفرمایید؟
چه پیشنهادی برای اصلاح / تعدیل ۱۰ هدف کمی مشخصشده در این متن دارید.
- پرسش پنجم- احکام ۲۰ گانه
احکام ۲۰گانه پیشنهادی در این متن، در ۳ محور عمده طراحی شدهاند:
محور اول- اصلاح ساختار آموزشوپرورش (بندهای ۲، ۳، ۶، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹)
محور دوم- همکاری سایر نهادها با آموزشوپرورش (بندهای ۱، ۵، ۷، ۸، ۹ و ۱۰)
محور سوم- تسهیل و ایجاد تنوع در شیوههای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در آموزشوپرورش (بندهای ۴، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵)
نظر جنابعالی در مورد محتوا، میزان واقعبینی و نوع جملهبندی هر دسته از این احکام چیست؟
پیشنهادهای شما برای اصلاح / تعدیل / تکمیل این بخش چیست؟
- پرسش ششم- مباحث بودجهای و «بند ۲۰»
بند پایانی متن پیشنهادی به برنامه ششم، بهطور ویژه به ردیف بودجهای «تحکیم و توسعه عدالت آموزشی کودکان و نوجوانان» در قوانین بودجه سالیانه کل کشور اختصاص دارد.
نظر شما درباره یافتن منابع مالی دیگر غیر از منابع ۵گانه ذکرشده در این بند چیست؟
درباره موارد مصرف ذکرشده برای ردیف بودجه فوق، چه پیشنهادهایی دارید؟
به امید توفیق در کمک به توسعه ایرانی آباد و پرنشاط
دبیرخانه دائمی اجلاس «توسعه و عدالت آموزشی» / فروردین ۹۴
فرستنده : آقای خسرو سلجوقی
ایمیل : ksaljoghi@itc.ir
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
نجات کسب و کار – دوره کاربردی رایگان
دوره رایگان نجات کسب و کار با بررسی و ارائه چک لیستی از عوامل موثر در کسبوکارها، کمک میکند تا به راهکارهایی برسیم که میتوان به کمک آنها، شرایط کسبوکار را بهتر کرد.
وبینار جلسه مشاوره گروهی – چالش های بازاریابی و فروش
بهترین MBA مجازی کجاست
برترین شرکت های مشاوره مدیریت در سال ۲۰۱۵
چگونه به عنوان مشاور انتخاب نشدم
مشاوره – راه اندازی کسب و کار جدید
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید