۱۷ ویژگی برای موفقیت در فروشندگی و بازاریابی
در این مقاله به مهمترین ویژگی های یک فروشنده و بازاریاب پرداخته شده است . این عوامل به کرات مورد استفاده ویزیتور ها و فروشندگان ایرانی قرار گرفته است و اثر بخشی و کارایی خود را در عمل نشان داده است . رعایت این عوامل تاثیر به سزایی بر فروش سازمان دارد.
۱- بلندپرواز باشید.: فروشنده های بلندپرواز در مورد فرصت ها و امکاناتشان خوشبین هستد. آنها اطمینان دارند با فروش زیاد و بالای محصول و خدمات می توانند به اهدافشان دست یابند.شاید مهمترین کاری که به عنوان اولین گام در زمینه فروش باید انجام بدهید این باشد که مصمم شوید عالی باشید.
۲- جرات: فروشندگان برتر همیشه سعی می کنند با ترسهایی که اغلب فروشنده ها را به عقب می راند مقابله کنند. دو ترس اصلی که موانع بزرگی برسر راه شما در مسیر موفقیت هستند عبارتند از ترس از شکست و ترس از انتقاد یا مخالفت.
۳- تعهد : فروشندگان برتر به شرکت، محصولات، خدمات، مشتریان و به ویژه به خود و توانایی شان برای موفقیت ایمان دارند. هرجه شما شور و اشتیاق بیشتری نسبت به چیزی که می فروشید داشته باشید این شور و اشتیاق بیشتر منتقل می شود و مشتریتان هم بیشتر این شور و اشتیاق را دریافت و براساس آن عمل می کند.
۴- درکارتان خبره باشید : فروشندگان برتر خودشان را بیشتر مشاور می بینند تا فروشنده .
۵- آمادگی لازم : پردرآمدترین فروشندگان قبل از ملاقات فروش تک تک جزئیات را مرور می کنند. در هرزمینه ای آماده بودن نشانه حرفه ای بودن است.
۶- یادگیری مداوم : امروزه یادگیری مداوم کمترین پیش نیاز برای موفقیت در فروش است.آینده متعلق به افرادی است که اهل یادگیری هستند.
۷- مسئولیت پذیری : پردرآمدترین فروشنده ها مسئولیت زندگی و اتفاقات آن را به صورت صد در صد می پذیرند.
۸- مدل جامع : مدل جامع فرآیند اصلی در فروش است و درتمام تاریخ بشر موفق بوده است.چهار حرف واژه جامع واژه های زیر هستند: جلب توجه، ایجاد علاقه ، میل به محصول یا خدمات و عمل .
۹- فروش براساس رابطه : تمام فروش امروز و آینده کاریتان بستگی به کیفیت روابطی دارد که با مشتریان برقرار می کنید.
۱۰- فروش مشاوره ای : در فروش مشاوره ای خودتان را در در جایگاه یک مشاور، کارشناس، راهنما و معلم می گذارید.
۱۱-اعتبار استثنایی : اعتباری که بسیار فراتر و بالاتر از کیفیت و خدمات مطلوب مشتری است .
۱۲- برخورد مناسب با ایرادگرفتن ها : واقعیت این است که ایرد گرفتن خوب است. ایراد گرفتن نشانه علاقمندی است .
۱۳- نهایی کردن فروش : توانایی شما برای اینکه پس از معرفی محصول یا در پایان روند فروش از مشتری بخواهید سفارش بدهد. برای موفقیتتان ضروری است.
۱۴- قانون هشتاد بیست : بیست درصد فعالیت های شما شامل حاصل هشتاد درصد از نتایج شماست. این قانون می گوید که بیست درصد از مشتریهای احتمالی شما به هشتاد درصد از مشتزیهای قطعی شما تبدیل می شوند.
۱۵- قانون قیف فروش : فروش حرفه ای سه بخش دارد: یافتن مشتریهای احتمالی، معرفی محصول، و پی گیری.
۱۶- اهداف روشن برای درآمد و فروش : به یاد داشته باشید که شما نمی توانید به هدفی دست پیدا کنید که آنرا نمی بینید.
۱۷- شش راز موفقیت در فروش :
- جدی باشید.
- تشخیص بدهید کدام مهارت است که موفقیت شما را در فروش محدود می کند.
- با افراد مناسب نشست و برخاست کنید.
- خودتان را بعنوان یکی از افراد برتر در رشته کاریتان تصویر کنید.
- تمرین کنید تا به طور مداوم حرفهای مثبت با خودتان بزنید.
- هرروز در جهت رسیدن به اهدافتان اقدامات مثبتی را انجام دهید.
منبع: هندبوک تصویری فروشندگان و بازاریابان – مدیران ایران
مطالب آموزنده ی بیشتر در زمینه ی فروش:
بایدها و نباید ها در یک فروش موفق
چقدر به فروشنده و بازاریاب جدیدمان زمان بدهیم؟
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد نظرات: 9
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید