۱۰ویژگی شخصیتی مذاکره کنندگان برجسته
هیچ کس همه ویژگی های مطرح شده در این نوشته را دارا نیست. همین طور که به فهرست نگاه می کنید آن هایی را که با شما همخوانی دارند پیدا کنید و پرورش دهید.آنهایی که ارتباطی با شخصیت شما ندارند پیدا کنید و برای رشد سبک مذاکره و زندگیتان روی ان ها کار کنید.
خواه آدمی خجالتی یا خوش مشرب عصبی یا آرام ترین فرد دنیا باشید. تندگویان کندگویان و همه گویندگان در میانه ی این دو قطب می توانند از پرورش این ویژگی ها در خود سود ببرند.
هیچ وقت برای تمرین دیر نیست. از سرزنش والدین تان یا روش تربیتی تان یا محیطتان هیچ نفعی نمیبرید. اولین گام آگاهی است.مهم نیست چند سالتان باشد. می توانید خود را تقویت کنیدو درس های زندگی را جذب کنید.
- همدلی
ما به یک دلیل همدلی را اولین ویژگی محسوب می کنیم. همدلی توانایی شریک شدن در عقاید و احساسات دیگران و خود را در جایگاه آنان قرار دادن است . این اصل پایه و اساس همه ارتباطات موفق و یک ویژگی ضروری برای مذاکره کنندگان بزرگ است.شما می توانید عکس العمل های همدلانه ی خود را با تهیه یک فهرست از رفتارها معیارها و اهدافی پرورش دهیدکه ابدا با آنها موافق نیستید. اما می توانید بفهمید دیگران چه احساسی دارند. - احترام
احترامم سایه به سایه همدلی است . ابتدا باید برا ی خودو چارچوب هایتان احترام قائل باشید. فقط در این صورت می توانید دیگران و چارچوبهایشان را محترم بشمارید و برای آنها ارزش قائل شوید.احترام به خود نامی خاص تر از اعتماد به نفس است.احترام به نفس پیش نیاز ایجاد انگیزه بریا شماست . برای رضایت خودتان عمل کنید نه برای خوشایند دیگران. - تمامیت فردی
منظور ما از تمامیت فردی صداقت و قابلیت اعتماد است.ضرب امثل صداقت بهترین سیاست است در همه جای زندگی صدق می کند.چطور می شود همین حالا این صفت را ایجاد کرد:از قوانین جامعه پیروی کنید-حتی از کوچک ترین ها.
به توافقات با خود و دیگران پایبند باشید
هرگز در مذاکره چیزی را بد جلوه ندهید. کاملا قابل قبول است که به سوالی پاسخ ندهیدیا اطلاعات خاصی را افشا نکنید اما دروغ گفتن ابدا پذیرفتنی نیست. - عدالت
عدالت صفتی مبتنی بر همدلی است.باید باور داشته باشید که نیازها و خواسته های مردم مثل خود شما قابل ملاحظه هستند. رعایت عدالت نه به معنی برخورد یکسان و همانند با تک تک ادم هاست. - صبر
صبر به معنی تحمل دردها و سختی ها به آرامی و بدون گله است.صبوری توان تحمل ناامیدی ها و مصائب در راه رسیدن به اهداف است.و ناامید نشدن.این ویژگی به شما اجازه می دهد در رویارویی با مشکلات و سختی ها استقامت به خرج دهید. باید بدانید که ناامیدی و عقب کشیدن ها بخشی از روند پیشرفت است.
برای ایجاد صبوری بیشتر به گذشته تان نگاه کنید و ببینید چقدر صبوری و پشتکار از خود نشان داده اید. - حس مسئولیت
مسئول بودن به معنی نشان دادن قابلیت اعتماد و اطمینان است. مسئول بودن به معنی پذیرفتن عواقب کار پس از انجام یا غفلت در انجام کارهاست.مسئول بودن به این معنی نیست که اشتباه نمی کنید. بلکه به این معنی است که وقتی فهمیدید خرابکاری کرده اید ان را جبران کنید. - انعطاف پذیری
انعطاف پذیری به معنی توانایی در برخورد ماهرانه و آنی با موقعیت ها و مشکلات جدید است. اگر یک روش فایده ای نداشت یکی دیگر را امتحان کنید مشکلات زندگی ومذاکرات چالش هایی هستند که باید بر آنها غلبه کنید.
انعطاف پذیری در بطن معامله ی موفق قرار دارد یعنی طوری که هر دو طرف را راضی کند و در واقع او هم قابل اجرا باشد. - شوخ طبعی
شوح طبعی یعنی گشتن به دنبال جنبه ی طنز آمیز یک موقعیت به ظاهر جدی یعنی قدرت درک ارزیابی یا ابراز آن چیز که جالب توجه یا طنز امیز است.
برای ایجاد چنین خصلتی به آخرین اشتباه فکر کنید که در مذاکره با همسر، همکار یا مشتری مرتکب شده اید و بعد از آن فاصله بگیرید، فکرتان را باز کنید و سعی کنید ببینید کدام یک از وجوه آن ممکن است مایه ی سرگرمی باشد. - خویشتن داری
خویشتن داری محور قدرت فرد متکی به نفس و خودکفا است . اگر فرد خویشتن داری هستید به کسی بالای سرتان نیاز دارید تا به شما انگیزه بدهد. شما صاحب نیروهای درونی هستید که شما را به سمت اهدافتان راهنمایی می کنند کهشما را به سمت اهدافتان راهنمایی می کنند و پاداش شما هم از درون شما اعطا می شود و نه از طرف کسانی که شما را از بیرون حمایت می کنند. - استقامت
نیروی استقامت نیرویی است که وقتی همگان در کناره ی مسیر نقش بر زمین شده اند شما را سرپا نگه می دارد. برای تقویت نیروی استقامت در خود این کارها را انجام دهید:
درست غذا بخورید.
ویتامین هایتان را بخورید.
به اندازه کافی و خوب بخوابید.
سعی کنید بین کار و تفریح تعادل ایجاد کنید.
استقامت یک یاز ویژگی های مذاکره کنندگان بزرگ است. اگر برای ماندن در بازی از این نیروی حیاتی برخوردار نباشید نمی توانید برنده شوید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چرا دیگران حرفم را نمی فهمند؟
گاهی ممکن است حرفی عادی بزنیم و به بدترین شکل ممکن تعبیر شود. بررسی میکنیم که چرا دیگران حرف ما را نمی فهمند؟
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
لیست انواع مهارتهای ارتباطی
در این نوشته به این میپردازیم که ارتباط یعنی چه و برای برقراری ارتباطاتی خوب و حرفهای، به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
راهکارهایی برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران
دیگه چی ، سوالی که قفل مغزمان را باز میکند!
چطور کتاب بنویسیم
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
با سلام وتبریک سال نو
من کارم بازاریابی بیمه های عمر هست میخواستم خواهش کنم اگردراین زمینه کارکردید بهم کمک کنید
ممنون میشم