پنج روش برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری در عرصه صنعت و حرفه
اجازه دهید اینگونه با قضیه روبهرو شویم؛ رهبریِ فکری بودن یک پدیدهی اکتسابی نیست که مثلا با انجام تحصیلات عالیه یا با نمره ممتاز فارغالتحصیل شدن از دانشگاهی معتبر یا به پایان رساندن یک دورهی آموزشی بتوانید به آن دست یابید. در حقیقت، رهبر فکری و تبدیل شدن به شخصی تاثیرگذار در صنعت نیازمند طی کردن برخی راهبردهای برندسازیِ شخصی است که به شما امکان دیده و پذیرفته شدن به عنوان یک رهبر فکری را میدهد.
آنچه یک فرد را تبدیل به رهبر فکری میکند توانایی برانگیختنِ حس نوآوری و ایدههای جدید در حوزهای مشخص است. هر رهبر فکری باید به اندازهی کافی مورد ستایش، مشهور و در صحنه باشد تا بتواند مردم را به سمت کسبوکار مربوط به خودشان برانگیزد.
ولی یک شبه نمیتوان تبدیل به رهبر فکری شد. شما نیازمندِ یک روش نظاممند و باثبات هستید که باعث شود مردم از شما پیروی کنند و شما را در حوزهای خاص فردی محکم و استوار بدانند. در ادامه به چند مورد که شما برای تبدیل شدن به رهبر فکری نیاز دارید اشاره کردهایم:
۱. باید به میزان زیاد، محتوی تولید کنید.
ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم که در آن هر شخص برای دستیابی به محتوای مطالب دیجیتالی تلاش میکند. شما نمیتوانید افکارتان را برای خود نگه دارید و انتظار داشته باشید تا به عنوان یک رهبر فکری پذیرفته شوید. شما باید همیشه بیرون باشید و تلاش کنید دیده شوید.
شنیده شدن یا خوانده شدن مطالبتان در وبلاگ کافی نیست. مطمئن شوید آثار شما در جاهای مختلف منتشر میشود. رهبران فکری همیشه مشغول نوشتن کتاب، مقاله، ایمیل و بلاگنوشتهها هستند. آنها همیشه در تولید محتویات فعال هستند و اطمینان حاصل میکنند خوانده، دیده و شنیده میشوند. آنها از هیچ فرصتی برای سخنرانی عمومی یا مصاحبه در رسانه صرفنظر نمیکنند. برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری تاثیرگذار نباید هرگز به موفقیتهای پیشین خود اکتفا کنید.
۲. برندی شخصی برای خود ایجاد کنید.
برند شما، هویت شما است. و افراد در شبکههای اجتماعی میتوانند با این نشان شما را بیابند. ولی به همین نیز اکتفا نکنید. باشهامت و بیهمتا باشید. حرفهای مرتبط برای گفتن داشته باشید و در این مسیر به عقل و احساس متوسل شوید. فقط به عقل و هوش نیاز ندارید. باید با رفتار و گفتارتان احساسات مردم را تحت تاثیر قرار دهید. الهام بخش و قادر به تاثیرگذاری و مرتبط با پیامتان باشید.
۳. مشتاق سخنرانی باشید.
باید به عنوان یک رهبر فکری همواره شنیده شوید. سخنرانیهای متعدد ترتیب دهید و آنقدر در این کار خوب باشید که برای چنین تلاشهایی به شما پول پرداخت کنند. در حقیقت، اغلب مردم ترس زیادی از سخنرانی در جمع دارند. ولی اگر شما میخواهید به عنوان رهبر فکری شناخته شوید، باید بیرون بروید و تلاش کنید دیده شوید. با شروع صحبت و ارائهی سخنرانی اعتبار خود را بهبود میبخشید. میتوانید از اتاق بازرگانی خود شروع کنید، و همچنین میتوانید بهتدریج راه خود را به موسسات، همایشهای شرکتهای بزرگ و کنفرانسها باز کنید.
۴. اهل بحث و گفتوگو باشید و در نتیجه انتظار هر نوع احساس را هم در مورد خود داشته باشید.
در مقام رهبر فکری هر قدر هم باهوش و جذاب باشید، ممکن است برخیها شما را دوست نداشته باشند. چنانچه میخواهید یک رهبر فکری شوید، انتظار عشق و نفرت را داشته باشید. حقیقتا، نمیشود همه چیز در میانهی این دو قرار داشته باشد. اگر بخواهید برای همهی افراد جذاب باشید، نمیتوانید یک رهبر باشید.
۵. فراتر از انتظار باشید.
در مقام رهبر فکری، باید قادر به ارائهی راهکار باشید و همواره یک سر و گردن بالاتر از انتظاراتی باشید که دیگران از شما دارند. صرفا انجام همهی امور و وفادار بودن به مجموعهی ثابتی از اعتقادات، شما را برجسته و قابل رویت نمیکند. باید از مرزها بالاتر روید و فراتر از رهبری خود باشید.
با جذب پیروان، شما باید بتوانید برجسته باشید و با جسارت ادعا کنید و احتمالات بزرگتری را در زمینهی مربوط به خودتان پیشبینی کنید. چنین کارهایی نبوغ شما را محرز و از جایگاه شما به عنوان یک رهبر فکری دفاع میکند.
پیشرفت برند شخصی، کسب جایگاه برجسته و تبدیل شدن به یک رهبر فکری، فرآیندی است که در طول چند روز یا چند ماه اتفاق نمیافتد؛ بلکه سالها زمان میخواهد. شما باید برای رسیدن به مقام «رهبر فکری» باثبات، سختکوش و نوآور باشید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید