پنج عبارت که باید از آنها اجتناب کرد

پنج عبارت که باید از آنها اجتناب کرد+ دانلود فیلم

اصل مطلب:

0 (0) گاهی وقتها موفقیت در کار فقط خلاصه میشود به اینکه بدانید چه باید بگویید. اما بعضی وقتها موفقیت

...
آنـچه در این مقاله می‌خوانیم
0
(0)

گاهی وقتها موفقیت در کار فقط خلاصه میشود به اینکه بدانید چه باید بگویید. اما بعضی وقتها موفقیت یعنی اینکه بدانید چی نباید بگویید! حتی آدمهای خوب هم بعضی وقتها سهواً یک چیزهایی میگویند که روحیه و بهره وری گروه را خراب میکند. از همین الان حواستان به این ۵ جمله باشد که هیچوقت به زبان نیاورید. به این نکات دقت کنید و انوقت خیلی راحت میتوانید یک مکالمه‌ی مثبت و موثر داشته باشید. اولین جمله این است «این کار من نیست». این را همه ما شنیده  ایم. بگذارید بگویم مشکل کجاست. حتی اگر واقعا حرفتان درست باشد، این جمله نه تاثیر خوبی میگذارد و نه به شما کمک میکند.
وقتی میگویید این کار من نیست، در اصل دارید میگویید که من برای خودم اینجا هستم نه برای شما و حوصله ندارم خودم را بخاطر نیازهای تیم خسته کنم. اگر فرصت کافی ندارید که به کسی کمک کنید، اشکالی ندارد. به او بگویید بعداً کمکش میکنید. نه اینکه انها را با «این کار من نیست» گفتن دور کنید. جمله بعدی اینکه «ما قبلا این را  امتحان کردیم» این معمولا جواب استانداردی است که هر موقع در مورد یک مشکل کاری بحث میشود و یک نفر یک راه حلی را ارائه میدهد، میشنویم. این را آدمهایی میگویند که ذهن بسته ای دارند و میخواهند کار اضافی که منجر به تغییر میشود را انجام ندهند. شاید ان چیزی که پیشنهاد شده را قبلا امتحان کرده باشید، اما این معنیش این نیست که نتوانید برایش یک راه جدید پیدا کنید.
حتی اگر قبلا کلی کلنجار رفته باشید و موفق نشده باشید، با گفتن جمله‌ای مثل «ما قبلا اینو امتحان کردیم» از زیر کار شانه خالی نکنید. جمله بعدی برای خود من خیلی جالب است: «برای اینکار بودجه نداریم». اگر کسی یک راه حل تازه بشنود و بوی کار اضافی به مشامش بخورد، ممکن است بگوید از پسش بر نمی ایم و این مسئله در بودجه تعریف نشده است. رهبرهای باهوش میدانند با بودجه باید چیکار کنند، اما این را هم میدانند که بودجه بندی فقط یک راهنماست. انها برای مواجهه با راه حلهای خوب، فراتر از ارقام و اعداد نگاه میکنند و تصمیم درست را میگیرند و بعد بودجه را با تغییر دادن و جا به جا کردن اولویتها درست میکنند.
جمله بعدی از ان جمله هاست که خیلی ناراحت کننده ست و باید از آن دوری کنید: «بهت گفته بودم!» اگر به کسی گفتید یک کاری را نکند و ان آدم ان کار را کرده و یک بلایی سرش امده، شما باید بفهمیدش و به آن کمک کنید. «من که بهت گفته بودم» بالغانه نیست، توهین آمیز است و بی ادبانه ست و هیچوقت هم کمک نمیکند. این جمله فقط طرف مقابل را عصبانی میکند. پس بهتر است کلاً هیچی نگویید. آخرین جمله از لیست ما این است:  «این کار خلاف روند کاری ماست». یا بگویید این بر خلاف سیاست یا قانون یا ان چیزی است که ما همیشه انجام میدادیم.
صادقانه بگویم، همه ما میدانیم که قوانینی وجود دارد که نمیشود شکست و قانونهایی هم هست که میشود بیخیالشان شد. اگر پیشرفت به این بستگی دارد که یک راه حل جدیدی را استفاده کنید، یا اگر معلوم نیست که راه حلتان از قوانین سازمان تبعیت میکند، باید دست به کار بشوید. از خطر کردن نترسید و قوانین فعلی را بشکنید، اما یادتان باشد اکثر قوانین مطلق نیستند. گفتگوی درست، ستون اصلی بهره وری تیم است .یادتان باشد که این جمله ها را نگویید و انوقت میبینید که چقدر راحت بقیه به حرفتان گوش میکنند.

مدیران ایران

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

آموزش پیشنهادی

دوره جامع هوش مصنوعی برای مدیران

قیمت اصلی: 14,000,000 تومان بود.قیمت فعلی: 7,700,000 تومان.

آموزش پیشنهادی

راهنمای محرمانه بازاریابی اینترنتی

29,000 تومان43,000 تومان

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 13 =

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.