چک لیستی برای داشتن بیشترین بهره وری
اگر بهره وری برایتان مهم است، احتمالاً داشتن چک لیستی برای داشتن بیشترین بهره وری هم برایتان ارزشمند خواهد بود.
در دنیای سریع امروز توانایی تعریف و انجام چندین کار به سرعت بیشتر از همیشه اهمیت دارد. نه اینکه فقط بتوانیم باعث پیشرفت کسب و کار خود شویم، بلکه علاوه بر آن بتوانیم ناهار را در کنار خانواده یا دوستان باشیم.
در ادامه چک لیستی برای شما آماده کرده ایم که با کمک آن می توانید بیشترین بهره وری را داشته باشید. آن را بررسی کنید و ببینید در مقایسه با آن چه نمره ای می توانید به خود بدهید.
چک لیستی برای داشتن بیشترین بهره وری
۱- همیشه قبل از شروع، برای کل روز خود برنامه ریزی کنید.
همانطور که پروفروشترین مولف مدیریت زمان، برایان تریسی، می گوید: «هر دقیقه برنامه ریزی باعث ده دقیقه صرفه جویی در کار می شود.»
۲- مهمترین کارهای خود را اول از همه انجام دهید؛ حتی اگر سخت باشند.
طبق گفته ی مارک تواین:«اگر کار شما خوردن قورباغه است، بهتر است آن را همان اول صبح انجام دهید و اگر کار شما خوردن ۲ قورباغه است، بهترین کار این است که بزرگترینش را اول بخورید.»
۳-با احساس اضطرار کار کنید.
پژوهش پروفسور جان کاتر نشان داد که احساس اضطرار یکی از مهمترین رفتارهای فردی یک مدیرعامل موفق است. این حس اضطرار برای غبله بر بسیاری از پیچیدگی ها و سکون های شرکتی، ضروری است.
برای ایجاد اضطرار، یک زمان را برای انتهای کارها در نظر بگیرید.
۴- زمان لازم برای انجام کارهایتان را سختگیرانه تعیین کنید.
وقتی زمان کمتری برای انجام یک کار داشته باشید، معمولا آن را سریعتر انجام می دهید. بنابراین باید همیشه زمانی محدود برای به اتمام رساندن هر کاری تعیین کنیم. قانون پارکینسون اینجا اهمیت پیدا می کند: «کار به اندازه ی زمانی که برای آن اختصاص داده اید، طول می کشد.»
۵- هر ۹۰ دقیقه استراحت کنید.
تونی شوارتژ که در پروژه Energy کار می کند، به طور قطعی ثابت کرد که وقتی افراد استراحت های کوتاه بین کار داشته باشند، عملکرد بسیار بهتری دارند. او کشف کرد که استراحتی کوتاه بعد از هر یک ساعت و نیم کار، بهترین حالت است.
۶- فقط در بازه های زمانی مشخص ایمیل خود را چک کنید.
اثربخش ترین مدیران به محض دریافت ایمیل آن را پاسخ نمی دهند؛ چون باعث از دست رفتن تمرکز می شود و همچنین احتمال اینکه توجه شما به سمت مساله مهم جدیدی پرت شود افزایش پیدا می کند.
این روزها که رسانههای اجتماعی نقش پررنگتری در زندگی ما بازی میکنند، باید این قانون را به آنها هم تعمیم دهیم.
۷- هر روز، کارایی خود را مورد بازبینی قرار دهید.
با چه روش هایی بهتری کارایی را دارید؟ چطور می توانستید بهتر کار کنید؟ همانطور که نیروی هوایی ایالات متحده نشان داده است، کارایی وقتی بهتری می شود که هر ماموریت مورد بازبینی قرار گیرد.
چه نمره ای می گیرید؟
همه ی ما توانایی انجام این موارد را داریم. انجام هیچکدام از آنها دشوار نیست، ولی نیاز به تمرکز بالا و نظم شخصی روزانه دارد. هر روز این ۷ مورد عالی را در ذهن داشته باشید و خواهید دید بهره وری و در نهایت پیشرفت شما در زندگی افزایش خواهد یافت.
منبع: فوربس – ترجمه از مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 2
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید