چگونه محیط کاری ایده آلی برای خودمان ایجاد کنیم؟
- چقدر دوست دارید در فضایی کارکنید که آنقدر مناسب با شرایط کار در نظر گرفتهشده باشد که در آن احساس رضایت کنید؟
- بهتر است بگویم، دوست دارید چگونه به ایجاد چنین محیط کاری کمک کنید؟
اول باید چیزی را بدانید و آن این است که قضیه بر سر پول نیست. پرداخت دستمزدهای بالا مربوط به رقابت میشود و نمیتواند مشخصهی یک محیط کاری ایده آل بهحساب بیاید.
یعنی اینکه چندان عجیب نیست اگر ببینیم یک نفر، به خاطر اینکه دستمزد بالاتری به او پیشنهادشده، از یک کار خیلی خوب بیرون بیاید و دوباره بعد از چند وقت برگردد سر جای قبلش. چرا؟ چون درست است که نرخ دستمزد چیز خیلی مهمی است، اما مهمترین چیز در کار نیست.
حداقل در لیستی که وجود دارد، حداقل سه فاکتور مهمتر از پول وجود دارد. به این فکر کنید که چطور میشود این سه وجه را در یک محیط کار ایده آل به وجود آورد.
اولین مورد، هدف مشخص است. تا به حال شده ایست به خودتان بگویید، آیا کاری که من میکنم مهم است یا نه؟ شغلهای خیلی زیادی هستند که چندان برایشان سخت نیست مأموریتشان در یک سازمان را توضیح دهند.
چهکار شما فروش بیمه باشد یا کارتان نانوایی، هدف نهایی یکی است. مطمئن باشید که کارکنان شما دقیقاً بدانند که کاری که انجام میدهید، برای بقیه افراد سازمان و برای مشتریها ارزشمند است.
این مطلب را از دست ندهید!
۵ نشانه ی یک محیط کار مسموم
در فواصل معین، در این مورد حرف بزنید که چرا سازمان اهمیت دارد. اگر کمک کنید که آدمها هدف اصلی را درک کنند، موفق شدید که یک تعهد و وفاداری طولانیمدت را در آنها به وجود بیاورید.
مورد بعدی اینکه، اینطور در نظر بگیرید که افرادی که درجاهای خیلی خوب کار میکنند، فقط کار نمیکنند! آنها کار میکنند، درعینحال تفریح هم میکنند. بله! کار و تفریح در محیطهای کاری سطح بالا، با همدیگر وجود دارند. اما این فقط در صورتی ممکن است که بهطور متوسط اکثر روابط کاری بین افراد مثبت باشد.
وقتی فرهنگسازمانی شما طوری تعریفشده است که روابط مثبتش خیلی بیشتر از روابط منفیاش باشد، بهطور عجیبی بهرهوری آدمها زیاد میشود و خیلی راحت میشود خوشحال بود و خندید.
شاید بخواهید یک میز پینگپونگ بگذارید، یا چند تا تفنگ آبپاش برایشان بگیرید. این کمک میکنم که آدمها تفریح هم داشته باشند. آدمهایی که باهم تفریح کنند، خیلی بیشتر به روابط کاریشان اهمیت میدهند، درنتیجه بیشتر به این توجه میکنند که کار حتم انجام شود.
مورد آخر اینکه، محیطهای کاری ایده آل حق انتخاب و انعطافپذیری دارند. این را میدانم که بسته به نوع محصول، بعضی از جاها باید حتما دیکته کنید که چهکاری چطور باید انجام شود، و این حق انتخاب کارکنان را پایین میآورد.
این قابلقبول است اما راههای خیلی زیادی وجود دارد که کمک میکنم افراد خودشان خودشان را کنترل کنند و درعینحال حد و حدود را هم رعایت کنند.
بگذارید به سلیقهی خودشان انتخاب کنند که چه بپوشند، کی کار کنند، و کجا کار کنند. شرکتهای پیشرفته سعی میکنند در اینگونه مسائل به کارکنانشان آزادی عمل بدهند. بهعبارتدیگر، کارکنان خودشان متوجه هستند که کارشان مدیریت کردن خروجیها، بدون دخالت دادن چیزهای غیرضروری، در این فرآیند است.
شما به آدمها حق انتخاب بدهید، آنوقت ببینید که به چه شکل عجیبی نسبت به انجام کارهایشان تعهد پیدا میکنند.
تبدیل کردن سازمان به محیط ایده آلی برای کار کردن غیرممکن نیست، و آنقدر همخرج ندارد که بخواهد هزینههای شمارا بالا ببرد. یکوقتی را برای روشن کردن اینکه چرا کار اهمیت دارد بگذارید. راههایی را پیدا کنید که کمی با تفریح همراه باشد و فضایی را به وجود بیاورید که افراد حق انتخاب داشته باشند.
وقتی این کارها را انجام دادید، خودتان هم تعجب میکنید که چقدر به داشتن یک محیط کار ایده آل نزدیک شدهاید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید