چطور جزء کارآفرینان شکست خورده نباشیم؟!
چطور جزء کارآفرینان شکست خورده نباشیم؟!
در مورد کارآفرینان موفق ، همه جا صحبت می شود ولی می خواهم نکته ای را در مورد کارآفرینان شکست خورده با شما در میان بگذارم که معمولاً گفته نمی شود.
اکثر کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، بیشترین تمرکزشان روی تولید محصول خوب و بعد، فروش آن است.
برای پکیجینگ (بسته بندی) هزینه می کنند. در نمایشگاه های مختلف حاضر می شوند. در کانال های مختلف، تبلیغات می کنند و با هر روشی، سعی می کنند فروش شان را بالا ببرند.
کارآفرینان موفق و باهوش تری که تصورشان این است که شکست نمی خورند، با تحقیقات اولیه و نیاز سنجی از مشتریان بالقوه، وارد بازار می شوند ولی باز هم ممکن است شکست بخورند.
باز هم ممکن است محصول خوبشان، آنطور که باید، دیده نشود و یا به فروش نرسد.
اما چرا ؟
چون یک بخش مهم را برای موفقیت نهایی، نادیده گرفته اند:
“بررسی رفتار مشتریان با محصولات یا خدمات“
گاهی وقتها، ما مطمئن هستیم که محصول ما، حتماً طرفدار دارد. از خودمان و محصولمان آنقدر مطمئن هستیم که اصلاً نیازی به بررسی رفتار مشتریان نمی کنیم.
گاهی با خودمان فکر می کنیم که هر آدم عاقلی، به این محصول نیاز دارد و می داند که چطور باید با آن کار کند.
ولی کافیست در یک موضوع ساده، از اطرافیانتان نظرخواهی کنید.
مثلاً بپرسید که:
کجا را برای سفرهای نوروزی پیشنهاد می دهند؟
و یا حتی ساده تر:
کدام برند لبنی را ترجیح می دهند؟
آن وقت است که با سیلی از نظرات متفاوت روبرو می شوید. آن وقت است که می بینید می شود طور دیگری هم فکر کرد! آن وقت است که باور می کنیم همه افراد، الزاماً نباید در مورد یک چیز ساده، نظرات مشخص و یکسانی داشته باشند.
این، همان حلقه مفقوده ای است که کارآفرینان شکست خورده ، از آن غافل می شوند.
آنها یادشان می رود که افراد دیگری به غیر از خودشان را هم ببینند! اکثر آنها تصور می کنند که روند کار و یا سفارش محصولات آنها، به اندازه کافی شفاف است و همه، متوجه خواهند شد که چه کار باید بکنند!
اینجاست که مفهوم جدیدی به نام « هک رشد » به کار ما می آید و می تواند چیزهایی را به ما نشان دهد که قبلاً هرگز به آنها توجه نکرده بودیم.
اینجاست که بخش مدیریت، تولید و بازاریابی با هم یکی می شوند و کاری می کنند که فروش محصول و درآمد سازمان (شرکت) ، رشد کند.
با فرایندهای «هک رشد» است که متوجه می شویم بهتر است از کدام کانال ارتباطی با مخاطبان مان ارتباط برقرار کنیم.
و با فرایندهای « هک رشد » است که محصول ما «خواستنی تر» می شود و مشتریان، به آن علاقمند خواهند شد.
هک رشد، مجموعه فعالیت ها و فرایندهایی است که باعث رشد سریعتر سازمان ها می شود.
اگر شما می خواهید یک کارآفرینان موفق باشید، از شما دعوت می کنم برای آشنایی بیشتر با « هک رشد » و استفاده از آن در کسب و کارتان، مقاله « هک رشد چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم » را بخوانید.
با سپاس و احترام
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید