کارآفرینان بخوانند
کارآفرین ها بخوانند
در شرایط حال حاضر، یافتن شغلی مناسب به امری نسبتأ دشوار تبدیل شده است. به همین دلیل رفته رفته افراد بیشتری چشم انتظار یافتن فرصتهایی برای شروع کسب و کار خود هستند. با این همه، کارآفرینی مستلزم برخورداری از تعدادی پیش شرط است، که در این یادداشت به تعدادی از مهمترین آنها اشاره می شود. گفتار حاضر برگرفته از نظرات تعدادی از اهالی کارآفرین خبره ی بازاریابی است که در وب سایت مؤسسه ی بیزینس هلپر (Business Helper) انگلستان منتشر شده است.
همان طور که بیان شد، در این گفتار به بررسی پیشنهادات متخصصان بازاریابی و کارآفرینی برای افراد جوانی که جویای ایجاد کسب و کار هستند، پرداخته می شود:
۱-با دل و جان هدف مطلوب خود را نشانه روید.
استدلال نویسنده چنین است که هر فردی صرف نظر از پیشینه ی خویش، قادر است تا کسب و کاری برای خود راه اندازی کند و آن را توسعه دهد. بسیاری از کارآفرین های موفق از تحصیلات بالایی برخوردار نیستند، و درعوض اشتیاق به یادگیری و استقامت را سرلوحه ی امور خویش قرار داده اند. البته نقش تحصیلات و بهره مندی از شم کارآفرین بودن در کیفیت جهان بینی افراد غیر قابل انکار است. بنابراین، توصیه این است که پس از اقدامات نظارتی و پژوهشی، با تمام توان، انرژی، و باور خود، دل به دریا بزنید و با پذیرش مخاطرات و موانع پیش رو به موفقیت حساب شده بیندیشید.
۲– برای رسیدن به بهترینها، هدف گذاری کنید
هیچ گاه پول، هدفی متعالی برای کارآفرین ها برتر نبوده است بلکه، والاترین هدف آنها این بوده که در حوزه ی فعالیت خود نه خوب بلکه، بهترین باشند.
کمی تیزبینی را چاشنی کار خود کنید و فراموش نکنید که مشتری ولی نعمت شما است، پس در ارائه ی خدمات به او کوتاهی نکنید، چرا که بهترین بودن مستلزم آن است که در نظر مشتری بهترین باشید. برای آنکه کسب و کار خود را به کسب و کاری پیشتاز تبدیل کنید، باید به خدماتی که قصد ارائه دارید، و نیز شیوه ی تحویل و ارائه ی این خدمات و انتظارات خود از کارکنان بیندیشید و برای آن طرحریزی کنید. مشتریان حق دارند بدانند که قرار است در قبال پول پرداختی چه ارزشهایی دریافت می کنند.
٣- علم اندوزی در دانشگاه یا اینکه خاک بازار بخوریم؟
چنانچه نیازی به تحصیلات دانشگاهی نمی بینید، لزومی ندارد برای آن زمان و انرژی صرف کنید.
تحصیلات دانشگاهی خوب اما ناکافی است و آنچه مهم است برقراری پیوند میان دانشگاه و بازار است. جالب است بدانیم که پای بسیاری از کارآفرینان حتی به سر در دانشگاه هم نرسیده است. البته بخش عمده ای از موفقیت این قبیل افراد مرهون دریافت توصیه ها و خدمات مشاوره ای از عاملان مجرب دانشگاهی و بازاری است.
۴- با مردم گفتگو کنید
مردم و مصرف کنندگان منبعی بی بدیل برای الهام گرفتن هستند. در بازار گردش کنید و با مردم صحبت کنید تا متوجه نیازهای آنها شود. امروزه اینترنت و تالارهای هم اندیشی اینترنتی نیز فرصتهای بسیار مناسبی را برای درک و شناخت بازار در اختیار گذاشته اند و مرجعی خوب برای یافتن مطالب روز آمد و مفید برای راه اندازی کسب و کار به شمار می روند.
۵- تحقیق کنید
چه شرکتهای بزرگ و چه شرکتهای کوچک، برای شناخت مشتریان خود و نیازها و خواسته های متغیر آنها نیازمند تحقیقات بازار هستند. تحقیقات بازار را می توانید در مقیاس بسیار خرد و حتی در سطح دوستان، خانواده، و معتمدان خود نیز اجرا کنید.
۶- از مشورت با متخصصان بهره ببرید
مشاوره را می توان عصاره ی تحقیقات بازار دانست. مشاوران می توانند به مدد تجربه و دانش خود، شما را چند پله ای به جلو ببرند و موجب کاهش مخاطرات شوند.
۷- تأمین کنندگانی بیابید که مورد اعتماد شما هستند
موفقیت کسب و کار شما بستگی به توانمندیتان در تأمین نیازها و خواسته های مشتریان دارد. با ارائه ی کیفیت مناسب، ارزش آفرینی کنید و رابطه ای دو سر سود را میان خود و مشتری ایجاد کنید.
فراموش نکنیم که چنانچه تأمین کنندگان خوبی نداشته باشیم، در نهایت این ما خواهیم بود که متضرر خواهیم شد؛ چرا که اعتماد مشتریان را دست خواهیم داد.
۸- برای توسعه ی کسب و کارتان، با انگیزه و سامان یافته اقدام کنید
راه اندازی کسب و کار، تنها ابتدای مسیری پرپیچ و خم است و کار به همین جا ختم نمی شود. حالا شما به عنوان یک کارآفرین ، می بایست مهارتهای مدیریتی را بیاموزید و به کار ببندید. اینجا است که ایده های بازاریابی به کمک شما می آیند و باید با بهره گیری صحیح و بموقع از آنها، کسب و کار خود را گسترش دهید و طیف مشتریانتان را از نظر کمی و کیفی بهبود بخشید.
با اجرای بازاریابی رابطه مند و برقراری ارتباطات قدرتمند می توانید جهشی جدی در کسب و کارتان پدید آورید. بنابر این، پایگاه داده ای از مشتریان خود به وجود آورید و به طور منظم با آنها در ارتباط باشید.
۹- اول علاقه، بعد اقدام
شاید این نکته را باید در ابتدای بحث می گنجاندیم، با این حال یاد آوری می شود که هیچ گاه سراغ کاری نروید که به آن علاقه ای ندارید. علاقه و لذت بردن از کاری که مشغول آن هستید و یا قصد پرداختن و ایجاد آن را دارید، شاید اصلی ترین عامل پیشرفت شما باشد. جالب است بدانیم که برخی افراد حتی از سرگرمیهای خود به عنوان منبعی برای کسب درآمد بهره می برند.
۱۰۔ عالم عامل عاشق باشید
کارآفرینان، انسانهایی یادگیرنده، اهل عمل و عاشق به ثمر رسید فعالیتهایشان هستند. ایشان به کارشان و نتایج عالی عشق می ورزند.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات: 2
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید