کارکنان باهوش چطور رئیس خود را مدیریت می کنند؟
احتمالا دوست ندارید رئیس داشته باشید! اما تا زمانی که کسب و کار خودتان را راه اندازی نکنید، داشتن رئـیس یکی از واقعیت های زندگی است. رابطه ی شما با رئـیس تعیین کننده ی کیفیت زندگی کاری و پیشرفت شغلی شما است. وقتی بتوانید رئیس خود را مدیریت کنید کار خود را نیز آسان می کنید.
برای اینکه بدانید چطور ارتباطی مفید و موثر با رئیس خود داشته باشید، در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.
۱- رئیس خود را بشناسید.
نمی توانید شخصی را که به خوبی نمی شناسید رهبری کنید. برای شناخت کامل رئیـس خود زمان بگذارید. باید اهداف او را شناسایی کنید. از مسائل و مشکلاتی که با آنها روبرو است و بخاطر آنها تحت فشار است آگاه شوید. توانایی ها، ضعف ها و نقاط ضعف او را کشف کنید و ببینید سبک کاری ترجیحی او چیست.
۲- هر آنچه می توانید در مورد کسب و کاری که در آن مشغول هستید یاد بگیرید.
طوری برای شناخت و یادگیری درمورد کسب و کاری که در آن فعالیت دارید تلاش کنید که گویی خودتان صاحب یا مدیرعامل آن هستید. اگر بعدا بخواهید ارتقا پیدا کنید لازم خواهد بود این کار را انجام دهید، و حتی اگر ارتقایی در میان نباشد، شناخت کامل کسب و کار برای شما مفید خواهد بود.
۳- ارتباطی عالی ایجاد کنید.
غالبا و در زمان مناسب رئیس خود را در جریان امور قرار دهید. اگر مرتکب اشتباهی شدید به رئیس خود اطلاع دهید. بهتر است راه هایی برای جبران پیشنهاد دهید. حرف های او را باور کنید مگر اینکه خلافشان اثبات شود.
۴- از رئیس خود بپرسید چه چیزهایی برای او مهم است.
بهتر است در شروع هر هفته از رئیـس خود درمورد مهمترین اولویت های هفته سوال کنید. وقتی اولویتها را بدانید می توانید درمورد آنها اطلاعاتی جمع آوری کنید، راه حل های پیشنهاد بدهید و در نهایت تبدیل به فردی تاثیرگذار شوید. ایده ها و پیشنهادهای شما باعث می شود توجه رئیس را به خود جلب کنید و نزد او از محترم شوید.
۵- بازخورد مثبت بدهید.
اگر از رئیـس خود متنفر هستید، این مورد کمک چندانی نمی کند! اما اگر تصمیمات و اقدامات درستی از او می بینید، حتما کار او را تایید کنید و او را تشویق کنید. از تملق پرهیز کنید. موارد مثبت او را علاوه بر خودش به دیگران نیز بگویید، از جمله رئیس او!
۶- به موفقیت رئیس خود اهمیت دهید.
تا زمانی که برای رئیسی خود کار می کنید باید با او هماهنگ باشید. ذهنیت و روش شما باید در راستای موفقیت رئـیس باشد، با موفقیت او، شما هم موفق خواهید شد.
منبع:
Here’s how the smartest employees manage their bosses
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
چرا دیگران حرفم را نمی فهمند؟
گاهی ممکن است حرفی عادی بزنیم و به بدترین شکل ممکن تعبیر شود. بررسی میکنیم که چرا دیگران حرف ما را نمی فهمند؟
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید