کارکنان عالی را با این ۱۰ ویژگی تشخیص دهید
در یک تحقیق جدید ۵۰۰ نفر از رهبران کسب و کارها درمورد ویژگی های متمایز کننده ی کارکنان عالی مورد پیمایش قرار گرفتند. هدف محققین پی بردن به علت موفقیت بیشتر برخی افراد در محل کار بود و نتایج جالب توجه بود، اکثر رهبران “شخصیت” را به عنوان عامل اصلی انتخاب کرده بودند.
۷۸% از رهبران، شخصیت را عامل متمایز کننده کارکنان عالی بیان کرده بودند، ۵۳% تناسب فرهنگی و فقط ۳۹% مهارت کارکنان.
شخصیت از سالهای اولیه زندگی فرد شروع به شکل گیری می کند و در آغاز بزرگسالی تثبیت می شود. چیزهای مختلفی درمورد انسان در طول زندگی او تغییر می کند، اما شخصیت همیشه ثابت باقی خواهد ماند. شخصیت سوای هوش عقلی (IQ) و هوش هیجانی (EQ) است. مهارت ها، تجربه، مدرک دانشگاهی و… مهم هستند، اما شما را متمایز و عالی نمی کنند.
ویژگی ها شخصیتی که کارکنان عالی را از دیگر کارکنان متمایز می سازد، اینها هستند:
۱- به دنبال پاداش زودهنگام نیستند.
یکی از چیزهایی که کارکنان عالی هرگز نمی گویند این جمله است: “این مورد در شرح شغل من نیست.” کارکنان عالی حاضرند خارج از حیطه ی وظایف تعیین شده برای آنها کار کنند. آنها انتظار ندارند که زحمات و تلاشهایشان در همان لحظه جبران شود و کسب شهرت کنند. آنها کار خود را به بهترین نحو انجام می دهند و اطمینان دارند که بعدا پاداش زحماتشان را خواهند گرفت. البته اگر هم پاداشی نگیرند برای آنها اهمیتی ندارد.
۲- آنها می توانند تعارضات را تحمل کنند.
کارکنان عالی علاوه بر اینکه به دنبال تعارض نیستند، از آن فراری نیز نیستند. آنها می توانند تحت شرایط تعارض آرامش خود را حفظ کنند. آنها قادرند حملات فردی را بخاطر اهداف بزرگتر تحمل کنند.
۳- تمرکز خود را حفظ می کنند.
کارکنان عالی تمرکز خود را بر مسیر اصلی و انجام وظایف اصلی خود حفظ می کنند. مشتریان بداخلاق، سر و صداهای محل کار و… باعث حواس پرتی آنها نمی شود. آنها تفاوت بین مشکلات واقعی و حواشی را تشخیص می دهند و بر هر آنچه اهمیت دارد تمرکز می کنند.
۴- وضعیت را به درستی تشخیص می دهند و شجاعانه اقدام می کنند.
کارکنان عالی قادرند زمانیکه دیگران سکوت کرده اند، صحبت کنند، چه پرسیدن یک سوال سخت یا به طرز خجالت آوری ساده باشد، چه به چالش کشیدن تصمیم یکی از مدیران اجرایی. البته این شجاعت با تشخیص درست موقعیت همراه است. آنها قبل از اینکه صحبت کنند، فکر می کنند و بهترین زمان و مکان برای صحبت کردن را می دانند.
۵-غرور بیجا ندارند.
کارکنان عالی وقتی کاری را اشتباه انجام داده باشند به آن اعتراف می کنند و حاضرند کار را به روش فرد دیگری انجام دهند، چه بخاطر این باشد که آن روش بهتر است و یا بخاطر حفظ هماهنگی تیم.
۶- هیچوقت به سطح مشخصی از خوب بودن قانع نمی شوند.
کارکنان عالی معتقدند که همه چیز همیشه می تواند بهتر از آنچه که هست بشود و حق با آنها است. وقتی صحبت از توسعه و بهبود فردی است، آنها پیوسته به دنبال رشد هستند و هیچ سطحی به عنوان سطح کافی برای آنها تعریف نشده است.
۷- وقتی مشکلی بوجود می آید می فهمند و آن را رفع می کنند.
از خرابی کشوی یک میز تا یک فرآیند نامناسب که درآمد کل واحد را تحت تاثیر قرار داده است، از دید آنها پنهان نمی ماند. عبارت ” همیشه همینطور بوده است” برای آنها قابل قبول نیست. آنها از کنار مشکلاتی که در گذشته بوجود آمده است و همچنان ادامه دارد به سادگی عبور نمی کنند. آنها مشکلات را به عنوان مسائلی می بینند که باید فورا حل شوند.
۸- مسئولیت پذیر هستند.
کارکنان عالی مسئولیت کار، تصمیمات و تمامی عواقب آنها را به عهده می گیرند، چه خوب باشد، چه بد. اگر اشتباهی از آنها سر بزند به مدیر اعلام می کنند و به امید اینکه کسی به آن اشتباه پی نخواهد برد، آن را پنهان نمی کنند. آنها می دانند که مدیران به این دلیل وجود دارند که کارها را سر و سامان دهند، نه اینکه سرزنش کنند.
۹- مورد قبول دیگران هستند.
کارکنان عالی مورد قبول همکارانشان هستند. آنها افرادی درستکارند و از مهارت های مدیریتی برخوردارند. همچنین مدیران می دانند که برای ملاقات با مشتریان، این کارکنان بهترین گزینه هستند.
۱۰- افراد سمی را خنثی می کنند.
برای اکثریت تعامل با افرادی با ویژگی های منفی خسته کننده و ناامید کننده است. کارکنان عالی با کنترل احساسات خود می توانند تعامل با افراد سمی را کنترل کنند. آنها عاقلانه به اینگونه افراد نزدیک می شوند، احساساتشان را شناسایی می کنند و حین مواجه شدن با چنین افرادی عصبانی یا ناامید نمی شوند. آنها می توانند دیدگاه طرف مقابل را تشخیص دهند و راه حل ها و نقاط مشترکی با آنها بیابند.
منبع: huffingtonpost – ترجمه: محمد یوسفی – مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات: 2
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید