چقدر و چرا باید به کارکنان از وضعیت سازمان اطلاعات بدهیم؟
چقدر باید به کارکنان اطلاعات بدهیم؟
نقش “توزیع کننده اطلاعات” یکی از نقشهای مهم مدیران است. اگر کارکنان را به موقع و به اندازه در جریان اطلاعات مربوط به سازمان قرار دهیم، این کار بر عملکرد آنها موثر خواهد بود.
کارمندان باید بدانند شرکت به کجا می رود؟ چه اهدافی را دنبال می کند؟ از نظر مالی در چه وضعیتی است؟ چه مخاطراتی سازمان و بازار محصولات آن را تهدید می کند؟ چه فرصت هائی فراروی سازمان است؟ و مهم تر از همه این که آنها ( هر یک از کارکنان ) چه سهم و نقشی در عملکرد سازمان داشته اند و باید داشته باشند؟
چشم انداز را فراروی آنها قرار می دهد و آنها را نسبت به رفتارها و عملکردهای مورد انتظار حساس تر می کند.
اگر کارکنان بدانند که شرایط مالی امروز و فردای سازمان خوب نیست و خطراتی سازمان را تهدید می کند ، تلاش بیشتری خواهند کرد تا خود و سازمان شان را از خطر برهانند، البته اثر گذاری این سیاست ( دادن اخبار بد و نگران کننده به کارکنان ) وقتی مثبت است که در روزهای خوب سازمان هم، اخبار خوشایند و امیدوار کننده و غرورآفرین را هم به اطلاع آنها رسانده باشیم و موفقیت ها را با آنها سهیم شده باشیم.
مثل هر سیاست و اقدام مدیریتی دیگری، در این مورد هم ” صداقت و شفافیت ” حرف اول و آخر را می زند. با کارکنان صادق و شفاف باشیم، اطلاعات مربوط به حال و روز سازمان را مرتبا به گوش آنها برسانیم و از آنها بویژه برای عبور از موانعی که این روزها بسیاری از سازمان ها درگیر آن هستند، کمک بخواهیم و آنها را به معنای واقعی کلمه عضو خانواده سازمان تلقی کنیم.
آنها دستی را که با صداقت و به قصد کمک گرفتن به سویشان دراز شده را خواهند فشرد.
البته وقتی اوضاع با همت و کمک کارمندان سر و سامان گرفت هم باید کارمندان را کماکان در سرنوشت سازمان شریک بدانیم و در سود و منافع سازمان سهیم کنیم.
دکتر بهزاد ابوالعلایی
[button color=”red” size=”medium” url=”https://modiriran.ir/?p=13670″ icon=”” target=”false”][/button]
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تفویض اختیار، راز پنهان مدیران موفق
okr چیست ؟ چطور به گوگل کمک کرد بدرخشد؟
okr چیست و چگونه توانسته است به شرکت های موفقی همچون در گوگل در دست یافتن به اهداف و نتایج دلخواه کمک کند .
معیارهای استخدام را چگونه بسنجیم؟
با کارمندان ناکارآمد چطور رفتار کنیم و چطورانگیزه را در آنها زنده کنیم؟
ده روش جذب نیرو که کارجویان را فراری میدهد !
چگونه کارکنان شایسته را حفظ کنیم ؟
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید