جستجو برای:
سبد خرید 0
  • آموزش
    • مقالات مدیریتی
      • مفاهیم مدیریتی
      • توسعه مهارت های فردی مدیران
      • توسعه مهارت های سازمانی
    • ایمیل های رایگان
    • محصولات آموزشی
    • رویدادهای حضوری
    • آموزش آنلاین / وبینار
      • آکادمی یادگیری الکترونیکی
      • راهنمای شرکت در وبینارها
      • درخواست فیلم وبینار
      • راه‌اندازی سیستم یادگیری الکترونیکی
  • مشاوره و کوچینگ
    • تست و آزمون‌های روانشناختی
  • باشگاه مدیران
  • توسعه مهارت‌ها
    • توسعه مهارت‌های سازمانی
      • مدیریت بازاریابی، تبلیغات و فروش
      • مدیریت ارتباط با مشتری
      • مدیریت منابع انسانی
      • مدیریت مالی ، سرمایه گذاری، اقتصاد
      • رسانه‌های اجتماعی
      • مدیریت استراتژیک
      • مدیریت فناوری اطلاعات
      • تولید، کیفیت، ارزیابی
      • مدیریت پروژه
      • مدیریت دانش
    • توسعه مهارت‌های فردی
      • آینده پژوهی
      • تفکر سیستمی
      • حل مساله
      • خلاقیت و نوآوری
      • رهبری
      • کار تیمی
      • کوچینگ
      • مدیریت استرس
      • مدیریت تغییر
      • مدیریت زمان
      • مدیریت نگرش
      • مذاکره و مهارت‌های ارتباطی
      • مهارت ارائه مطلب
      • موفقیت
    • تست و آزمون‌های خودشناسی
  • دانلود رایگان
  • انجمن گفتگو
  • درباره ما
    • درباره ما
    • خدمات ما
    • تماس با ما
    • شماره حساب
  • فروشگاه
    • محصولات جدید
    • سبد خرید
  • همکاری در فروش
مدیران ایران
  • آموزش
    • مقالات مدیریتی
      • مفاهیم مدیریتی
      • توسعه مهارت های فردی مدیران
      • توسعه مهارت های سازمانی
    • ایمیل های رایگان
    • محصولات آموزشی
    • رویدادهای حضوری
    • آموزش آنلاین / وبینار
      • آکادمی یادگیری الکترونیکی
      • راهنمای شرکت در وبینارها
      • درخواست فیلم وبینار
      • راه‌اندازی سیستم یادگیری الکترونیکی
  • مشاوره و کوچینگ
    • تست و آزمون‌های روانشناختی
  • باشگاه مدیران
  • توسعه مهارت‌ها
    • توسعه مهارت‌های سازمانی
      • مدیریت بازاریابی، تبلیغات و فروش
      • مدیریت ارتباط با مشتری
      • مدیریت منابع انسانی
      • مدیریت مالی ، سرمایه گذاری، اقتصاد
      • رسانه‌های اجتماعی
      • مدیریت استراتژیک
      • مدیریت فناوری اطلاعات
      • تولید، کیفیت، ارزیابی
      • مدیریت پروژه
      • مدیریت دانش
    • توسعه مهارت‌های فردی
      • آینده پژوهی
      • تفکر سیستمی
      • حل مساله
      • خلاقیت و نوآوری
      • رهبری
      • کار تیمی
      • کوچینگ
      • مدیریت استرس
      • مدیریت تغییر
      • مدیریت زمان
      • مدیریت نگرش
      • مذاکره و مهارت‌های ارتباطی
      • مهارت ارائه مطلب
      • موفقیت
    • تست و آزمون‌های خودشناسی
  • دانلود رایگان
  • انجمن گفتگو
  • درباره ما
    • درباره ما
    • خدمات ما
    • تماس با ما
    • شماره حساب
  • فروشگاه
    • محصولات جدید
    • سبد خرید
  • همکاری در فروش
حساب کاربری

وبلاگ

مدیران ایران > کسب و کار > آمار و اطلاعات فضای کسب و کار > پیش بینی هایی در مورد کسب و کار دیجیتال در سال ۲۰۱۶

پیش بینی هایی در مورد کسب و کار دیجیتال در سال ۲۰۱۶

access_time18 جولای 2016
perm_identity ارسال شده توسط مدیر سایت
folder_open آمار و اطلاعات فضای کسب و کار
visibility 108 بازدید

در سال ۲۰۱۶، همزمان با پیشرفت دوران تحولات دیجیتالی، مشاهده خواهیم کرد که رهبران با استفاده از پنج عنصر ضروری در صنعت خود پیشقدم خواهند شد و خود را از بقیه سوا خواهند کرد:

۱- شناخت کامل گسیختگی دیجیتال (Digital disruption)

۲- علم و هنر تجربه ی مشتری

۳- موج بعدی فناوری های متحول کننده

۴-  تسلط بر خدمات دیجیتال

۵- نوآوری پیوسته از ایده پردازی تا اجرا

با توجه به این ۵ مورد و وجود تمام پیش بینی ها، در این مقاله به ۵ روند کسب و کار دیجیتال می پردازم که انتظار دارم ۲۰۱۶ را شکل دهند. برای هر مورد استدلال هایی برای رهبران کسب و کار و فناوری بیان شده است به همراه پیشنهاداتی برای آماده شدن جهت استفاده حداکثر از این روندها.

کسب و کار دیجیتال در سال ۲۰۱۶
کسب و کار دیجیتال در سال ۲۰۱۶

 ۱- گسیختگی دیجیتال تکان های قوی تری بر کسب و کارها وارد خواهد کرد.

در ۲۰۱۶، گسیختگی دیجیتال را در قالب مدل های جدید و ابتکاری کسب و کار خواهیم دید، فرآیندها و محصولات به عنوان خدماتی که با تمام قوا وارد بازار خواهند شد. با خدمات دیجیتال بیشتر، شبیه یک زلزله، فعالیت بازار قویتر نوسانی تر خواهد شد، خدمات دیجیتالی که با ارزش پیشنهادی متقاعد کننده وارد بازار می شوند.

شرکت هایی با فهم عمیق و شهودی در مورد چگونگی و زمان دقیق ایجاد گسیختگی دیجیتالی در سازگار کردن کاربران با محصولاتشان از دیگران پیشی خواهند گرفت و آنهایی که به این مورد توجه نکرده باشند نتایج ضعیفی خواهند گرفت.

پیشنهادات

وقتی مساله ی گسیختگی مطرح است، آن را فراتر از دید تعاریف و روشهای یک مربی مدیریت ببینید و تمام گزینه های استراتژیک در دسترس سازمان خود را مورد بررسی قرار دهید. تمام ابعاد و استراتژی های را مد نظر قرار دهید، از استراتژی های چند بعدی تا تدافعی و تهاجمی، همچنین ابتکاراتی در تمام سطوح از صنعت تا مدل کسب و کار و تمام روش هایی که بتوان از گسیختگی   در فرآیندها، محصولات و خدمات استفاده کرد.

۲- شناخت درست تجربه ی مشتری دیجیتال شروع به کنار گذاشتن بازنده ها و برنده ها می کند.

تعداد زیادی از شرکت های تحلیلگر اهمیت وسواس فکری در مورد تجربه ی مشتری را بیان کرده اند. سازمان هایی که به طور صحیح تمام حوزه ی تجربه ی مشتری را می شناسند از آنهایی که بر خیلی محدود بر چند جنبه مثل کانال همه کاره (omni-channel) یا طراحی زیبا تمرکز می کننده پیش خواهند افتاد. حوزه ی کامل تجربه ی مشتری ترکیب مجموعه ای غنی از عناصر شامل ارزش، گیرایی، سادگی، به موقع بودن، در دسترس بودن، شخصی سازی، محتوا، آگاهی، پیشگامی، به اشتراک گذاری، شنوا بودن، اطلاعات، تحلیل، پیشنهادات، سلامت، امنیت، آموزش و  رضایت می باشد.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  ۱۰ توصیه به دارندگان سرمایه خرد برای شروع کار

پیشنهادات

تحقیق کنید که چه چیزهایی برای مشتریان شما اهمیت دارد و از نتایج آن به عنوان راهنمایی برای تولید محصولات و ارائه ی خدمات دیجیتال و فیزیکی استفاده کنید.

حین آماده سازی محصول و خدمات خود برای مشتریان یابد هم از داده های ضمنی (مثلا: از رفتار، مکان، زمینه و تاریخچه مشتری چه چیزی می توانید بفهمید) و هم داده های صریح (مثلا: مشتریان درمورد ویژگی ها، نیازها و علائقشان به شما چه می گویند) استفاده کنید تا مشتری تجربه ای عالی از استفاده از خدمات شما کسب کند.

 

۳-پلتفرم های جدید برای کسب و کار دیجیتال باعث تحول در معماری شرکت ها می شود.

پلتفرم جدید از فناوری های SMAC (Social, Mobile, Analytics, Cloud) که شامل شبکه های اجتماعی، موبایل، تحلیل وب و پردازش ابری است استفاده خواهد کرد به علاوه ی پرسونا و محتوا، اتوماسیون هوشمند، اینترنت اشیا و امنیت مجازی قدرتمند.

اتوماسیون یا خودکارسازی هوشمند، شامل ربات های فیزیکی و ربات های نرم افزاری مجازی، در ۲۰۱۶ طرفداران زیاد پیدا خواهد کرد به همان اندازه که اینترنت اشیا (IoT) مورد استقبال قرار گرفت و داده ی بزرگ (Big Data)، پیش از آن.

خودکارسازی برای مدیریت هزینه ها در مقیاس بزرگ حیاتی خواهد بود و هم چنین موجب ساده تر و موثرتر شدن دیتاسنتر، خدماتی که مستقیما با مشتری سر و کار دارد، محیط کاری کارکنان و فرآیندهای شرکت خواهد شد.

پیشنهادات:

واحدهای کسب و کاری و فناوری اطلاعات حین بکارگیری نوآوری های دیجیتال باید با هم همکاری زیادی داشته باشند تا بتوانند با سرعت و در مقیاس بالا هر آنچه می خواهند ارائه دهند را ارائه دهند. سازمان هایی که به تجربه ی مشتری اهمیت می دهند باید به معماری سازمان خود نیز اهمیت دهند و اطمینان حاصل کنند که بستر فناوری اطلاعات در آن شرکت توانایی لازم را دارا است.

در حوزه ی خودکارسازی هوشمند، در مورد طیف کاملی از فناوری از ربات ها تا نرم افزارها فکر کنید، هر آنچه بتواند بر سرعت، بازدهی و کاهش هزینه ها تاثیر داشته باشد.

۴- تسلط بر خدمات دیجیتال شعار جدیدی در اثربخشی فناوری اطلاعات می شود.

در ۲۰۱۶، شش قابلیت برای سازمان هایی که با فناوری اطلاعات سر و کار دارند ضروری خواهد بود تا بتوانند با تقاضاهای تجاری گسیختگی دیجیتال همگام شوند. این شش قابلیت عبارتند از ۱- توسعه سریع (agile development)،۲-DevOps، ۳- بستر به عنوان خدمت (as-a-service infrastructure)، ۴- خودکارسازی هوشمند، ۵- پرسونا و محتوا و ۶- مدیریت خدمات دیجیتال. اینها مهارتهای موردنیاز برای سازمان ها جهت رشد تجاری و ایجاد مزیت رقابتی پایدار در سالهای پیش رو را در بر می گیرند. دیگر داشتن مجموعه ای از محصولات و خدمات مبتکرانه کافی نیست، بلکه باید بر نحوه ی طراحی، توسعه، بکارگیری، مدیریت و رشد خدمات دیجیتال خود تسلط و مهارت داشته باشید.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  چرا آمریکا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است؟

پیشنهادات:

توانایی سازمان خود در هر یک از این ۶ مورد را ارزیابی کنید.

بجای نگاه به این قابلیت ها به عنوان قابلیت هایی متمایز، چرخه ی حیات کامل دیجیتال آنها را مد نظر قرار دهید، یعنی ساخت، بکارگیری، خودکارسازی، شخصی سازی، سازگارسازی با محتوا و مدیریت خدمات دیجیتال، چه آنهایی که مستقیما مشتری با آنها ارتباط دارد چه آنهایی که به کارکنان و همکاران مربوط است.

افزایش توانمندی سازمان در این ۶ بعد چالاکی لازم برای استفاده از فرصت های کسب و کاری و تصحیح امور مربوط زمان واقعی یعنی یادگیری و واکنش به شرایط بازار و تقاضای مشتری نهایی را فراهم می کند.

۵- برنامه های نوآوری قوی استراتژی کسب و کار دیجیتال را به اجرای آن پیوند می زند.

در ۲۰۱۶، برنامه های نوآوری یک شرکت در حوزه ای وسیع تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا فقط به ایده پردازی محدود نشود و نحوه ی تبدیل آنها به واقعیت و اجرایی شدن آنها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. این کار نیاز به برنامه هایی دارد که مجموعه ای کامل از ابزار و روشهای اثبات شده و قابل تکرار را دارا باشد و همچنین بتوانند گستره ی گوناگونی از نوآوری ها در زمینه مدل کسب و کار، فرآیندها و فناوری را پوشش دهند.

پیشنهادات:

به منظور اینکه از برنامه های نوآورانه بتوان نتایج واقعی گرفت، توجه به آخرین روندها و فرمولها کافی نیست، بلکه باید برنامه ها را طوری تنظیم کرد که با فرهنگ سازمان سازگاری داشته باشند، ۵ رکن ضروری مدیریت نوآوری را دارا باشند و هرآنچه به عنوان برآمد و نتایج مورد انتظار است را محقق سازند.

خلاصه: دیجیتال به عنوان نیروی کمکی جدید تیم

روی هم رفته، علاوه بر آی تی محور شدن شرکت ها و خدمات دیجیتال مواردی همچون استراتژی تجارت دیجیتال، نوآوری شرکتی و تجربه مشتری دیجیتال روندهایی هستند که می توانید در سال ۲۰۱۶ ببینید. واحدهای فناوری اطلاعاتی موفق خواهند بود که به راحتی با این ابعاد کار کنند، چیزهایی که نیروی کمکی برای تیم خواهند شد که تمام سازمان را به حرکت در می آورد.

منبع | ترجمه : مدیران ایران

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد نظرات:

مطالب مشابه

  1. پیش بینی ٧ روند غالب فناوری در سال ٢٠١٧
  2. ۶ پیش بینی در مورد آینده ی گوگل
  3. پیش‌بینی‌ ها از جهان ۲۰۱۶
  4. پیش بینی متخصصین برای کسب و کار های کوچک و متوسط در سال ۲۰۱۶
اشتراک گذاری:
برچسب ها: پیش بینیدیجیتالسال ۲۰۱۶کسب و کار
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نشست آبان ۹۸ باشگاه مدیران ایران

    222 بازدید

  • ۱۰۰ شرکت برتر جهانی ۲۰۱۹ در مجله فورچون

    229 بازدید

  • پیش بینی در اقتصاد
    پیش بینی در اقتصاد

    308 بازدید

  • پیش بینی بانک جهانی
    پیش بینی بانک جهانی درخصوص  رشد بیشتر اقتصادی در سال ۲۰۱۸

    122 بازدید

  • آیا اسنپ ۱۳۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد؟
    آیا ارزش اسنپ ۱۳۰۰ میلیارد تومان است؟

    199 بازدید

جدید تر چگونه با هم همکاری کنیم؟
قدیمی تر چرا هر کسب و کاری نیاز به شبکه سازی دارد؟

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جستجو برای:
سبد خرید
محلی برای شبکه سازی حرفه ای

پک 98 مدیران ایران
پک 98 مدیران ایران
با 55 درصد تخفیف ویژه!
فیلم‎های مدیریتی


خبرنامه مدیریتی
دریافت رایگان مطالب و فایلهای مدیریتی، مقالات مدیریتی، اخبار همایشها، اخبار روز دنیای مدیریت و ...
هر روز در ایمیل شما

Email:
اطلس ارز دیجیتال
کانال تلگرام مدیران ایران
https://t.me/modiriran
اینترنت مارکتینگ

modiriran.ir/a4

  • دوره آموزشی سه ماهه و اینترنتی
  • درخواست نیروی بازاریاب اینترنتی حرفه ای
  • فرم آماده به کار بازاریابی اینترنتی
تبلیغات





جستجوی سریع در محصولات
کتاب مدیریت زمان



طبقه بندی محصولات
  • بازاریابی، فروش ، برندینگ
  • توسعه فردی
  • توسعه کسب و کار
  • رویدادها
    • دوره غیرحضوری
  • کوچینگ و رهبری
  • مباحث و فرصت های جدید
  • محصولات
    • بازاریابی و فروش
    • تفکر و برنامه ریزی
    • توسعه مهارتهای فردی
    • راهکارهای سازمانی
    • مالی، حقوقی، سرمایه گذاری
    • مدیریت و رهبری
    • مهارتهای ارتباطی
    • موفقیت
آشنایی با مدیران ایران

محور اصلی فعالیت سایت مدیران ایران ارائه خدمات برای توسعه فردی و سازمانی است و مفتخریم که در این مسیر ثابت قدم هستیم.

خدمات مدیران ایران:

  • محصولات آموزشی
  • مشاوره کسب و کار
  • کوچینگ
  • باشگاه مدیران ایران

 

محصولات پر امتیاز
  • آموزش صفر تا صد اینستاگرام + آپدیت های جدید اینستاگرام
    نمره 5.00 از 5
    259,000 تومان–279,000 تومان
  • تکنیک های کاربردی ایده پردازی
    نمره 5.00 از 5
    179,000 تومان–199,000 تومان
  • مدیریت استرس
    نمره 5.00 از 5
    29,000 تومان
تماس
  • location_on
    البرز- کرج- ابتدای بلوار باغستان- نبش دوم شرقی شاهین ویلا- پلاک 15- واحد 1
  • phone_android
    02634209344 - 02144841991
  • perm_phone_msg
    02142694236
  • email
    info@modiriran.ir
تابعیت قوانین

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه «مدیران ایران» می‌باشد.
keyboard_arrow_up