کمپین خودرو
چندین سال پیش بود .برای اینکه خودروی بی دردسری داشته باشم ،وامی گرفتم که اتومبیل صفر بخرم .یک پراید یشمی !
دقیقا از روز اولی که اتومبیلم را تحویل گرفتم ماجرای من و نمایندگی ها شروع شد .
ترمز ماشین به شکلی جدی مشکل داشت ! سپر عقب درست جا نیافتاده بود !
و البته همه ی نمایندگی ها می گفتند شانس آوردی موتور ماشینت کره ای است !
چندین بار نمایندگی رفتم و آمدم اما درست نشد هر بار رفت و آمد و زمانی برای انتظار درست شدن مشکلات ماشین و البته پرداخت هزینه !!از نمایندگی ها نا امید شدم و به یک تعمیر کار با تجربه سپردمش …با هزینه ی بیشتر اما بالاخره مشکل حل شد !
لذت خرید اتومبیل صفر کیلومتر جای خودش را به دردسرهای طولانی داده بود ،آن روزها را فراموش نکرده ام . هنوز هم از اینکه خودروسازی کشورمان در این چند دهه نتوانسته است از نظر کیفیت و مشتری مداری گامی به جلو بردارد واقعا گله دارم .
من هم از اینکه چرا مشتری باید تاوان کاستی های مختلف را بپردازد گله داشته و دارم . از اینکه چرا کیفیت پایین و قیمت بالای خودروی ما اصلاح نمی شود ، از اینکه چرا خودروسازی ما نگاهی به آینده ندارد .
اما این روزها هر چه بیشتر درمورد کمپین خودرو خواندم بیشتر احساس کردم که ماجرای نخریدن خودرو یک لایه ی بیرونی سطحی ماجراست .
عده ای به شکلی جدی از گله و نارضایتی مردمی که در تمام این سالها کسی نسبت به آنها و مسائلشان پاسخگو نبوده است ، سو استفاده می کنند .
عده ای برای دست یافتن به منافع خودشان ، به شکلی کاملا برنامه ریزی شده دارند از احساس نارضایتی, به حق مردم ، سو استفاده میکنند .
عده ای سعی دارند مشکلات خودرو را به عنوان ابزار تسویه حساب های سیاسی به کار بگیرندو چیزی که برایشان مهم نیست مردم و حق مردم است.
عده ای سعی دارند صنعت خودرو سازی ایران را نابود کنند نه اصلاح !
از شما چه پنهان ، من هم خوشحالم که مدیر عامل سایپا شاید به عنوان اولین مدیر در این سطح از مردم بخاطر کیفیت نا مناسب عذر خواهی کرد .اما تصور میکنم اگر بخواهیم طبق برنامه ی کسانی که قصد نابودی صنعت خودروی ایران را دارند پیش برویم این عذرخواهی به سود هیچ کسی نخواهد بود .
من باور دارم که اگر بخواهیم مطابق نقشه ی کسانی پیش برویم که دغدغه هاشان اصلا با ما یکی نیست چیزی که در انتها نصیبمان می شود با چیزی که انتظار داریم فرق بسیار خواهد داشت .
صنعت خودور سازی ایران همچون بخش های مهم دیگری در کشورمان احتیاج به باز مهندسی جدی دارد اما نباید نابود شود …
ساختار بسیاری از سازمانها احتیاج به اصلاحات پایه ای جدی و عمیق دارند اما اگر بخواهیم به این روش پیش برویم هم صنایع زیادی را باید یکی پس از دیگری نابود کنیم و هم حتی ادارات دولتی و سیستم های مختلفی را.
صنایع ساختمانی ،صنایع غذایی ، بهداشت ، بانکداری و….و… در کشور ما مشکلات جدی داشته و دارند . باید نابود شود؟؟!
همه ی ما باید به انتهای مسیر هم فکر کنیم .
مراقب باشیم که بازیگر نا مطلع و بی سهم و سود نقشه ی کسانی که فقط به منافع خودشان فکر میکنند نشویم .
این روزها فضای مجازی فرصت خوبی است برای درست کردن موج ها ی روانی ، این موجها می توانند خطرناک تر از چیزی باشند که به نظر می آیند .می توانند هدفهای پنهانی داشته باشند که هیچ شبیه خواسته های ما نیست .
این موجها می توانند خیلی چیزها را نابود کنند اگر بدون تامل و فکر با آنها مواجه شویم ..
همه جا و همیشه منفعت طلب ها به دنبال سو استفاده از احساسات جامعه هستند ..باید هشیار بود .
جامعه حق دارد و باید حقوقش را مطالبه کند اما در این مسیر باید مراقب عوض شدن مسیر بود .موج سوارها ،دلواپس هیچ چیز جز منافع خودشان نمی شوند ، لحظه ای غفلت کنیم ، جایی خواهیم بود که مقصد ما نبوده است و فقط کمک کرده ایم عده ای به مقصد خود برسند …
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
23 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دوستان سلام
به نظر شما راه حل مدیریتی جهت حل مشکل صنعت خودرو در ایران
بدون تعطیل شدن این صنعت چیست
دفاعیه شما ناثواب و نا رواست . سوال من این است :
کدام صنعت خودرو سازی با تغییر داشبورد یا آینه یا سپر به خود اجازه میدهد صنعت یک کشور را به بازی بگیرد . وبابت هر خدمت نکرده ای بر قیمت محصول خود بیافزاید ؟ سی سال است با سوبسیدهایی که از سرمایه این مردم به جیب این دو شرکت و ابواب جمعی آن واریز شده بدلیل در آغوش قرارگرفتن این دو صنعت توسط دولتها و وزارت صنایع در این سی سال انها خود را ملزم به جوابگویی به مشتریان خود ندانسته و نمی دانند . تا زمانی که این دو شرکت از تحت تملک و داراییهای دولت خارج ودر اختیار بخش خصوصی دلسوز و متخصص قرار نگیرد حرکتی در مسیر رشد وشکوفایی آن را شاهد نخواهیم شد .
ما نیز دلمان می سوزد . از سر درد فریاد می کنیم . درکشوری که جوانان دلاورش دستیابی به صنایع هوا فضا و انرژی هسته ای امری سهل است چرا همتی جدی برای ارتقا صنعت خودرو وجود ندارد .
ضمن احترام به نظر شما با کفته های شما موافق نیستم.
دوست گرانقدر دفاعی انجام نشده است …فقط بنا به شواهد و دلایل ، نگران سو استفاده ی کاملا سیاسی و غیر خیر خواهانه از مشکلات بودیم و درخواست تامل داشتیم همین !
۱,چرا باید جان و سلامتی ۸۰ میلیون نفر فدای اشتغال صد هزار نفر بشود ؟
۲ چرا ما باید در همه زمینه ها ورود کنیم مثلا مگر سویس خود رو دارد ؟ مگر آرژانتین و مالزی و … خودرو دارند ، بجای همه چیز اگر روی چند صنعت یا کشاورزی خاص تمرکز کنیم رشد نمیکنیم ، آیا نمیتوان حداقل مثل ترکیه به ترانزیت ویا مثل مالزی در گردشگری و.. تمرکز کرد ؟
۳ توطئه بوده یا نبوده الان دیگه نباید متوقف بشه چراکه درصورت توقف کمپین دیگر هیچ امیدی به همبستگی اجتماعی وجود نخواهد داشت و دلیل اصلی مقاومت دولت نیز این است که مردم نباید بفهمند که می توانند ،
۴ مگر چه خواسته عجیلی مطرح شده که توهم توطئه ما رو گرفته ، مگر دولت مرتب نمیگوید آب و بنزین و …. به قیمت فوب خلیج فارس ، ما میگوییم خودرو هم به قیمت فوب خلیج فارس ،
دیشب تلویزیون یه کارشناس !!!!! آورده بود که میگفت این ماشینها رو همسایگان خیلی گرونتر میخرن ، ماهم میگویبم بدید همسایه ها که ضرر نکنید
هرچند این حرفی که می زنم بر اساس پژوهش علمی نیست ولی احساس کلی من از زندگی در جامعه مون این رو می گه که کمپینی ناشی از همبستگی اجتماعی در کشور شکل نگرفته و نخواهد گرفت. به نظرم این روحیه که کسی از ما منافع فردیش رو فدای منافع اجتماعی کنه خیلی کم رنگ شده. بحران بازار خودروسازان تا حد زیادی ناشی از رکود اقتصادی هست و بحران نقدینگی قطعه سازان ناشی از قفل شدن منابع بانکی. کافیه مردم کمی احساس کنند که خودرو قراره گرون بشه، اونوقت هجوم اونها برای خرید خودرو با این نقدینگی عظیمی که در دوران احمدی نژاد ایجاد شده و به قول مرحوم مهندس هادی کوزه چی بیشتر از ۸۰۰هزار میلیارد تومنه و در دست مردم، قیمت روند رو به رشدی پیدا می کنه و بازار گرم تر هم میشه.
یادتونه تو صف برنج های بی کیفیت هندی با قیمت ۵۰۰۰تومن به ازای هر کیلو چقدر دعوا می شد؟! اونوقت چند ماه بعدش همون برنج شد ۳۵۰۰تومن به ازای هر کیلو.
سلام
بسیار خوب نابود نکنیم این صنعت وصله پینه را اصلاح کنیم.
چه زمانی بهتر از الان برای اصلاح
الان که مدیران نه چندان صادق صنعت خودرو تحت فشار یک حرکت منسجم اجتماعی اند.
ضمنا خانم مفاخری همیشه به توده جمعیت احترام بگذارید.
غیر از حرکتهای ناشناسی که به آن اشاره میکنید و معتقدید در مردم موج ایجاد میکنند
خود مردم هم شعور دارند. جنس بنجل را تشخیص می دهند. اگرچه معقول رفتار میکنند اما میفهمند که حقشان ضایع شده
ضمن اینکه خدا با جماعت است.
آقای وزیر صنعت حدود ۱۲-۱۰ سال پیش میگفت مردم کره از خودگذشتگی کردن.یعنی مثلا خودرو ۵میلیونی رو مثلا ۷میلیون خردیدن که خودروهاشون صادر بشه به دنیا با قیمت کم،مثلا ۲میلیون.(عین مردم ایران).آقای وزیر بعد از این سالها همچنان همین حرفو میزنه…
سوال: ما و ملت کره که همزمان این کارو کردیم. خودرو سازی ما که از کره حتی جلوتر بود. پس چرا کره آنجا؟ و ما اینجا؟!
جواب: زیرا در کشور ما وقتی تولید کننده متوجه می شود که محصول زباله اش به راحتی فروخته می شود دیگر تلاشی برای ارتقاع و بهبود کیفیت و نوآوری در محصولش نمی نماید.
حالا وقتش شده که خودرو سازهای ما بدونن دوران فداکاری بعد از بیش از ۵۰سال به سر اومده.
با سپاس فراوان
در اینکه ادامه ی روال گذشته در خودرو سازها اصلا قابل تحمل نیست کاملا با شما هم نظریم …
سرکار خانم مفاخری
سلام
کمپین نخریدن خودروی صفر دهن کجی است به بسیاری از بی مهری ها و عدم پاسخگوئی مناسب به مشتری است، همین امروز از روبروی نمایندگی ایران خودرو واقع در کیانشهر تهران گذشتم و با تعجب صف طولانی از محصولات گوناگون این خودرو ساز در انتظار پذیرش بودند. آیا واقعاً وقت آن فرا نرسیده است که محصول خوب تولید و عرضه کنیم؟ آیا وقت آن فرا نرسیده است که کیفیت را فدای کمیت نکیم؟ سرکار خانم مفاخری ما در ادعا بی رقیب هستیم ، وقت آن فرا رسیده است که با شکستن انحصار در صنعت خودرو به رقابت با سایرین بپردازیم ، وقتی که کاله با افتخار می تواند برند ۴۸ مواد غذائی در دنیا باشد فقط کافی است که بازار خودرو را از انحصار نجات دهیم تا رونق را در این صنعت شاهد باشیم.
با تشکر
فؤاد حسینی
همانطور که صنعت موبایل در ایران به زباله دان تاریخ پیوست، همانطور که صنعت تلویزیون سازی به زباله دان تاریخ پیوست، صنعت خودرو سازی ایران نیز باید به زباله دان تاریخ برود. تاریخ خودرو سازی در ایران نشان داده که یک خودرو بیش از ۱۰ سال در ایران مونتاژ و تولید می شود. در حالی که با واردات شما مدام در حال به روز رسانی خودروها و استفاده از آخرین مدل هستید. مردم نباید تاوان بیکاری کارگران، نبود خلاقیت یا دانش در صنعت را بپردازند. اگر نمی شود نسازیم.
از بحث اقتصادی گرفته تا آب مجازی (هر خودرو ایرانی ۱ میلیون لیتر) به هیچ وجه برای مردم اقتصادی نیست. برای کارخانه مفید است اما مردم نه. کسی که برنده است قطعه ساز و کارخانه داران هستند که خودشان خودرو خارجی، خانه گران، ویلا و غیره دارند اما مردم هستند که باید خودرو ملی و ارزان و غیر روز سوار شوند. نمی خواهیم. تعطیل شود. با کمال قاطعیت (این بی رحمی نیست واقعیت است) شما وقتی در همان کارخانه کار خود را به درستی انجام ندهید اخراج می شوید. چرا وقتی کارخانه ای که از نظر مردم محصول خوب تولید نمی کند اخراج و حذف نشود؟!!
سلام و عرض ادب
صنعت خودروسازی ایران نشون داده که با گذشت چیزی در حدود سه دهه از عمرش نتونسته به هیچ پیشرفتی دست پیدا کنه، همونطور که دیدیم وقتی در سال ۹۰ شرکای فرانسوی به صورت یک طرفه زیر تعهداتشون زدند و از ایران خارج شدند کیفیت ماشین های ما به شدت افت کرد و این نشونه ای بود بر عدم رشد خودروسازی ما در این سال ها. پس ما خودرو ساز نیستیم و فقط ادعای خودرو سازی داریم. توی بهترین شرایط میتونیم اسممون رو بذاریم مونتاژکار.
الان هم به نظر من کسی به فکر از بین بردن این صنعت نیست. درصد بسیاری از مردم با زحمت زیاد پولی رو پس انداز می کنن به امید اینکه با خرید یکی از این خودروها بتونن مقداری آسایش و آرامش رو برای خودشون و خانواده شون فراهم کنن. اما بعدش متوجه میشن که کار اشتباهی رو انجام دادن و در واقع برای خودشون دردسر خریدن و تازه از اینجا به بعد بی توجهی ها و بی احترامی ها هم به این دردسرها اضافه میشه. اما عده ی دیگه از افراد (که به نظر من اینها سودجو هستن) دارن از پولی که خریدارها با زحمت بدست آوردن و خودرویی رو خریداری کردن لذت زیادی می برن و خودشون به جای استفاده از خودروهای داخلی بهترین و لوکس ترین خودروهای خارجی رو سوار میشن.
من امیدوارم این کمپین نتیجه آگاهی و رشد فکری مردم باشه و در نهایت منجر به ارتقای کیفی زندگی مردم عزیزمون و صنایع کشور بشه.
ضمن احترام به نویسنده محترم ، بایستی عرض کنم که تئوری توطئه در همه ارکان سیاسی و مدیریتی جامعه رسوخ کرده . تا کنون هر گونه حرکت اعتراضی در هر قالبی در همین قالب ارزیابی شده و خنثی می گردد . در قالب سیاسی ، جمود فکری تا کنون موجب شده که هر گونه حرکت اعتراضی منصوب به عوامل خارجی و یا توطئه دشمنان گردد اما این امر در حوزه مدیریت حرفه ای صنعتی و تجاری چندان قابل اعتنا نیست . عملکرد شرکت های خودرو سازی در ۳ دهه گذشته برای همه اقشار جامعه کاملا روشن و مشخص است . شاید بی اقرار نباشد که بعد از سه دهه بگوئیم که بسیاری از اقشار جامعه با حتی سطح پائین تحصیلات و بدون تخصص قادر به ارزیابیآن هستند . صنعت خودرو کشور در سه دهه گذشته ابزار سیاستمداران کشور بوده و با تبدیل کردن آن به گاو شیرده ضمن استفاده از گردش نقدینگی آن ، محلی هم برای ارتزاق زنجیره افراد مرتبط سیاسی خود باشند . این محمل سیاسی دولتمردان و حمایت های تعرفه ای متاسفانه برای مدیران خودرو سازی موجب توهم خود بزرگ بینی شده است . اعلب آنها در این توهم غوطه ورند که دارند کاری بس بزرگ را به سرانجام می رسانند . هزینه این توهم و خود بزرگ بینی نیز از جیب مردم کشور تامین می شود . صنعت خودرو اگر در درون خود دارای مدیران توانمند و غیر وابسته بود قطعا از وجود چنین تهدیداتی برای خود یک فرصت خلق می کرد ، ولی افسوس که این چنین نیست و کماکان در فکر از دست دادن گاو شیر ده می باشند .
دقیقن این دیدگاه بسیار معقول و منطقی است..
” صنعت خودرو اگر در درون خود دارای مدیران توانمند و غیر وابسته بود قطعا از وجود چنین تهدیداتی برای خود یک فرصت خلق می کرد “
بنام خدا: رقابت تنها راه حل است. از آنجائیکه خودرو در ارتباط مستقیم با جان انسانها دارد لذا خودرو ملی وغیر ملی نداره. شعار حمایت کردن از صنعت خودروی ناکارآمد “ملی” جان عزیزان از دست رفته و سلامتی مجروحان آسیب دیده بخاطر نواقص این خودروهای “ملی” برنمی گرداند. دقت کنند خودروی سالم وبدون نقص وبا قیمت مناسب وبا خدمات کارآمد پس از فروش تحویل مردم بدهند، آنوقت است که مردم حمایت می کنند. وگرنه زمانیکه بازار خودروی خارجی باز شود آنوقت در رقابت آنچنان شکست می خورند که دیگر نتوانند از جای خود بلند شوند واین یعنی نابودی صنعت خودروی ایران بدست مدیران آن.
تو رو خدا ول کنید این تئوری توطئه رو ، حساب حساب دو دو تا چهار تا است ، پراید با این کیفیت ۸ ملیون هم نمی ارزه چه برسه به ۲۰ ملیون ، چرا ما باید این قضیه رو بپذیریم که هم چند برابر پول بپردازیم و در عوض هم اشغال گیرمون بیاد . خودرو سازهای ایران در زمان نبود رقیب بجای افزایش کیفیت و نوآوری جیبشان رو پر کردند حالا که مشتری دیگه صبرش لبریز شده شروع کردند به حاشیه سازی که این حرکت ضد ایرانیه و از این مهملات، اول باید قیمت ها نصف بشه ، البته باور کنید نصف قیمتهای کنونی هم برای خودروی ایرانی خیلی زیاده ، بعد باید کیفیتشون رو بهبود ببخشند.
سلام
شما لطفاً یه ماشین تو دنیا معرفی کنید با قیمت ۸میلیون تومن معادل ۲۴۰۰دلار!!!
با هر کیفیتی باشه فرقی نمی کنه فقط قیمتش ۲۴۰۰دلار باشه.
یه ذره تحقیق و کار علمی کردن هیچ کسی رو نکشته. متاسفانه تو کشور ما درس روش تحقیق رو تو دوره فوق لیسانس آموزش می دند و در کشورهای پیشرفته از اول آموزش رسمی
شما هم توی دنیا یه کشوری رو معرفی کنید که آشغال هاش رو با این قیمت گزاف به مردم بفروشه!! ربطی به قیمت نداره. منظور بنده خدا اینه که این خودرو به این قیمت نمی ارزه.
خب از قدیم گفتند هرچقدر پول بدی، همون قدر آش می خوری. نمیشه که دولت بیاد نفت بفروشه با پولش بیاد یارانه رو خودرو بده. هر کسب و کار اقتصادی باید از منطق رقابت پیروی کنه. خودرو هم به همین ترتیب باید از بازار انحصار چندگانه به بازار رقابتی مبدل بشه. اینکه نشده علت اولش دولتی شدن و مصادره خودروسازی در اول انقلاب بوده و دومیش تحریم و بی بهره بودن از فضای کار سالم با دنیاست.
فکر نکنم کسی قصد نابودی صنعت خودرو را داشته باشه اما این ابزار مردم برای مجبورکردن مدیران کلان اقتصادی برای تغییر روند تولید و ارائه خودرو در کشور هست. امیدوارم زودتر انعطاف به خرج بدهند تا کار بدتر نشه
با سلام به همه عزیزانی که دغدغه رشد اقتصادی کشور را دارند. موضوع کمپین نخریدن خودرو ملی، بنظر اینجانب یک موضوع هدایت شده توسط افراد خاص با اهداف ناصواب نیست. اگر اینگونه بود چالش ها و مسایل بسیار جدی در جامعه وجود دارد که کمپین میتوانست آنها را هدف قرار دهد ولی خودرو ملی هم اکنون در سیبل اعتراض خاموش مردم واقع شده است، دلیل این امر میتواند موارد زیر باشد:
۱- اتفاق نظر گستردهای که در جای جای این مملکت روی این مساله وجود دارد، موجب شده براحتی مورد استقبال آنان قرار گیرد. عدهای داغدار خودروسازان داخلی را عامل از دست دادن عزیزان خود می دانند، برخی وعده وعیدهای دروغین خودروسازان در زمان تحویل خودرو زندگی آنها در چالش سنگین فرو برده است، تعداد بیشماری کار و زندگی خود را صرف تعمیر خودروهای صفر خود کرده اند، بسیاری نسبت به قیمتی که در داخل و خارج برای محصولات خودرویی اعلام شده معترضند و آنرا دلیلی بر گران فروشی داخلی خودروسازان میدانند و بسیاری از این موارد که کاسه صبر آنان را لبریز کرده …
۲- عدم پاسخگویی خودرو سازان به مشتریان از جمله موارد عمده در ایجاد نارضایتی عمومی است. آنها مردم را در بلاتکلیفی قرار می دهند و این امر به روح و روان آنها آسیب وارد میکند. در این موضوع نمایندگی های خودروسازان نیز سهم عمدهای دارند. عدم ارزیابی صحیح نمایندگیها از سوی شرکتهای اصلی، دست آنها را در ارایه سلیقهای خدمات و برخورد نامناسب با مردم باز میگذارد.
۳- رکود موجود در اقتصاد کشور، از دیگر دلایل واکنش مردم است. هم اکنون در اغلب زمینه ها مانند مسکن و خریدو فروش ها این رکود وجود دارد، بهترین فرصت برای این کمپین همین موقع است. مردم در انتظار تغییر، تثبیت و بهبود بازار هستند و تا زمانی که اجرای توافقنامه هستهای رسما شروع نشده و تحریم ها حذف نگردند، وضعیت بهمین نحو ادامه مییابد و ممکن است سایر موارد را نیز شامل شود. مردم امیدوارند که ارزش پول ملی ارتقا یافته و بتوانند با پول خود خودروهای خارجی با کیفیت بخرند. این امیدواری بقدری مستحکم است که گذشت زمان نیز نتوانسته در آن خدشهای وارد کند.
برای رفع این مشکل و متقاعد کردن مردم شاید این اقدامات بی تاثیر نباشد:
۱- شفافسازی برخورد خودروسازان با مردم و پرهیز از هرگونه بیحرمتی، آنان میتوانند براساس ملاک های خود موضوع را آسیبپذیری کرده و صادقانه مشکلات را بیان کرده و بابت حقوقی که از مردم ضایع کردهاند از آنان عذرخواهی کنند.
۲- ارایه برخی امکانات و خدمات پس از فروش جدید که مشکلات مردم در مواجهه با خودروهای معیوب را کاهش داده و به آنان اطمینان خاطر به پاسخگویی دهد.
۳- بهبود قرارداد فروش خودرو با ارایه حقوق جدی برای مشتری و وضع نمودن مقررات جدید در پرداخت جرایم ناشی از عدم تحویل بموقع خودرو یا سایر موارد مندرج در قرارداد فی مابین
۴- ارایه اخبار جدید مبنی بر ارتقا کیفی خودروها و عدم بالا رفتن قیمت
در پایان یادآور میشوم همیشه در صدای اعتراض مردم به خودروسازان، آنان برنده و مردم بازنده بودند. حال بیاییم یکبار هدف را برد- برد تعریف کنیم. برد خودروسازان جلب مشتری و برد مردم دریافت خدمات با کیفیت باشد. انشاالله
من هم موافقم که صنعت خودور سازی ایران همچون بخش های مهم دیگری در کشورمان احتیاج به باز مهندسی جدی دارد اما نباید نابود شود …
اما کسانی که تا کنون بدون اندکی ارزش قراردادن مردم فقط و فقط به فکر منافع و سود خودشون بودن باید به امروز هم کمی فکر میکردند.
مردمی که امروز علم نخریدن خودروی ایرانی و برداشتن هرکدوم یه روزی خودشون مصرف کننده و مشتری همین خودروهای داخلی بوده اند…صنعتی که چنین خیل عظیم مشتری را داشت اما قدرت حفظ مشتری را ندارد باید جایی مثل امروز تلنگر بخورد و اگر صنعت توانمند باشه تمام تلاشش را میکند که بهتر و بدون نقص یکبار دیگر بازار را از آن خود کند واگر این توانایی را نداشته باشد متاسفانه سقوط خواهد کرد .و این همون موضوعی هست که بارها مطرح شده…قدرت حفظ مشتری !!
من به عنوان یکی از پرسنل یکی از شرکت های قطعه سازی عملا شاهد بیکاری همکارانم هستم و اگر وضع به همین منوال پیش برود شاهد اخراج برخی هم به منظور بقاء سازمان خواهم بود و خیلی برام مهمه که آیا این بیکار شدن ها وضعیت خودرو رو بهتر میکنه ؟
قطعن هر کدوم از ما خودمون رو جای شما قرار بدیم از این وضعیت ناراضی خواهیم بود
اما بنظر شما این ک شما امنیت شغلی خوتون رو در خطر میبینید مقصر اصلی مردمی هستن که سالهاست زیر بار این ظلم بودن و دم نزدن یا مدیرانی که اون بالا نشستن و تنها هدفشون کسب سود خودشون بوده ؟