کپی رایتینگ اصطلاحی است که این روزها بیشتر شنیده می شود. اما به چه معناست؟ اجازه بدهید با یک مثال شروع کنیم:

خیلی وقت ها، تبلیغی را بعد از کلی فکر و برنامه ریزی منتشر می کنیم. به خیال خودمان، همه موارد خوب و مهم را گفته ایم و هر کسی می تواند منظور ما را بفهمد.

منتظر می نشینیم که مشتری ها تماس بگیرند و خرید کنند؛ ولی بعد از مدتی متوجه می شویم که کارمان نتیجه نداده است.

اگر محصول و خدماتی که عرضه می کنیم خوب باشد، اگر مورد اعتماد باشیم و اگر مشتری های درستی را هدف گرفته باشیم، احتمالاً دلیلش این است که کپی رایتینگ را رعایت نکرده ایم.

اما برای درک بهتر کپی رایتینگ ، لطفاً ابتدا فیلم کوتاه زیر را ببینید:

نمی دانم چقدر با کارتون باب اسفنجی آشنایی دارید… مجموعه ای که ریزه کاری های خوبی را آموزش می دهد. البته برای بچه ها ساخته شده ولی خب … !

در این فیلم چند شخصیت وجود دارد که دو تای آنها در این کلیپ کوتاه نقش دارند:

  • پلانکتون: یک فرد اهل علم و متخصص؛ که رستورانش مشتری ندارد.
  • پاتریک: یک فرد خیلی ساده که از درک مسائل پیچیده عاجز است!

پلانکتون برای اینکه برای رستورانش مشتری پیدا کند، تبلیغات می کند. چون گمان می کند که خودش همه چیز را می داند، خودش تبلیغاتش را درست می کند و جمله ای را می نویسد که اگر چه درست است، ولی درکش برای مشتریان سخت است.

پاتریک ابتدا در نقش مشتری گذری ظاهر می شود و نمی تواند نوشته های روی تابلو را درک کند. برای اینکه بتواند موضوع را درک کند، مجبور می شود دست به تغییر بزند.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  بازاریابی پارتیزانی

پاتریک یک کار ساده کرد: جمله را طوری تغییر داد که خودش متوجه شود. و وقتی پاتریک چیزی را متوجه شود، هر شخص دیگری هم می تواند بفهمد!

در اینجا، پاتریک (بصورت اتفاقی) در نقش یک کپی رایتر ظاهر می شود.

کپی رایتینگ

کپی رایتر کسی است که از نوشته ها و عبارات، طوری استفاده می کند که هرکسی، به سادگی متوجه شود. (حتی پاتریک ستاره ای)

اگر تصور کنیم که با استفاده از کلمات تخصصی در تبلیغات، موفق می شویم، سخت در اشتباهیم! راز موفقیت در سادگی است.

کپی رایتینگ چیست ؟

کپی رایتینگ یعنی قدرتِ بهره‌گیری از کلمات برای متقاعدکردن مشتری.

می توان کپی رایتینگ را «موثرنویسی» یا «نوشتن تبلیغات موثر» معنی کرد.

و کپی رایتر (نویسنده متون اثربخش) ، یک فروشنده محتواست. کسی که باعث می شود از یک محتوا، استفاده شود.

محصولات و محتواهای ما، هرچقدر هم که عالی باشند، باید طوری در موردشان حرف بزنیم و طوری معرفی شان کنیم که خواستنی و مورد نیاز باشند.

در هر کسب و کاری که باشید، به کپی رایتینگ نیاز دارید. به کسی که بتواند زبان مشتری را بفهمد و به همان زبان صحبت کند.

در دوره آچار فرانسه اینترنت مارکتینگ ، یک بخش به « کپی رایتینگ » اختصاص یافته است.

ما در این دوره، فرایند کامل بازاریابی اینترنتی را آموزش می دهیم. شناخت مشتریان و نیازهای آنها، طراحی پل های ارتباطی بین ما و مشتریان، طراحی و اجرای روشهایی برای جذب مشتریان گذری و تبدیل آنها به مشتری قطعی و …

این روزها همه سازمانها در حال توسعه استفاده از دیجیتال مارکتینگ هستند. اگر شما هم می خواهید فعالیت های دیجیتال مارکتینگ سازمان تان را توسعه دهید، پس به یک آچار فرانسه نیاز دارید. ما آن را به شما می دهیم!

این مطلب رو هم از دست ندید:
  شیوه های رسمی تحقیقات بازار

اطلاعات بیشتر و تهیه آچار فرانسه شما: آچار فرانسه اینترنت مارکتینگ
www.modiriran.ir/a4آچار فرانسه اینترنت مارکتینگ

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.