بازی سازی

چرا گیمیفیکیشن مفید واقع می شود – بررسی نمونه های موفق

اصل مطلب:

1 (2) چرا گیمیفیکیشن مفید واقع می شود؟ با توجه به آمار مجله ی فوربس، صنعت بازی در جهان در

...
آنـچه در این مقاله می‌خوانیم
1
(2)

چرا گیمیفیکیشن مفید واقع می شود؟ با توجه به آمار مجله ی فوربس، صنعت بازی در جهان در سال ۲۰۱۷، ۸۲ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت، که نسبت به ارزش ۶۷ میلیارد دلاری کنونی آن رشد قابل توجهی است. ارتباط و اشتیاق عمیق ما به بازی ها فراتر از دانش علمی موجود است اما قدرت بازی ها برای ما کاملا شفاف است.

گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن

عشق ما به بازی

چرا به بازی ها خیلی علاقه داریم؟ چون سرگرم کننده هستند. به قدری سرگرم کننده که گیمیفیکیشن بازار خودش را دارد. بازاری که هم اکنون ۲۴۲ میلیون دلار ارزش دارد و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۷ به حدود ۳ میلیارد دلار برسد. در حال حاضر چه کسانی بازار گیمیفیکیشن را در دست دارند؟

gamecification2

gamecification2

۳ شرکت بزرگ در زمینه ی گیمیفیکیشن

 

Bunchball، Badgeville و BigDoor 3 شرکت مهم در بازار گیمیفیکیشن هستند. این ها با ارائه ی پلتفرم ها، نرم افزارها و خدمات مشاوره ای به مشتریانشان کمک می کنند تا گیمیفیکیشن را در کسب و کارشان بکار ببرند. این ۳ شرکت بزرگ با صنایع مختلفی مثل نشر، سرگرمی، خرده فروشی، مالی، تناسب اندام و … کار می کنند. آنها همه در رویکرد خود در راستای گیمیفیکیشن منحصربفرد هستند:

Bunchball

این شرکت بین ۳ شرکت حرفه ای ترین است و با مشتریان بزرگی همچون Salesforce.com، مایکروسافت، ادوبی و IBM کار می کند. آنها معتقدند که گیمیفیکیشن یعنی طراحی برنامه هایی که افراد را در معرض چالش های شخصی قرار دهد و به آنها فرصت رقابت و همکاری، چه تنها و چه در تیم ها بدهد و بتوانند با استفاده از آنها به امتیازات و جوایزی برسند. پلتفرم این شرکت از ابزارهایی از جمله شبکه های اجتماعی، امتیازات، مدال ها و لیست افراد برتر استفاده می شود تا باعث افزایش انگیزش و اشتیاق کاربران شود.

Badgeville

رقیب اصلی Bunchball است که پلتفرم Social Reward Analytics آنها کلید رشد چشمگیرشان بوده است. پلتفرم این شرکت به شرکت مشتری این امکان را می دهد تا هم به کاربرانش جایزه بدهد و هم آمار و اطلاعات مفیدی کسب کند. این شرکت با شرکت های مثل اوراکل، مایکروسافت، Klout و IBM همکاری می کند.

BigDoor

یک پلتفرم متن باز (open source) است که مشتریان می توانند آن را بسته به نیاز خود تغییر دهند. از آنجا که برای این کار شرکت مشتری باید یک تیم نرم افزاری داشته باشد، BigDoor تو بسته نرم افزاری از قبل آماده شده دارد که می توان آن را در ۵ دقیق نصب و راه اندازی کرد. آنها معتقدند گیمیفیکیشن یک مفهوم جدید است که شرکت ها قبل از تکیه کردن به آن باید بتوانند به راحتی آن را تجربه کنند به همین دلیل قیمت های این شرکت نسبت به دو شرکت دیگر کمتر است. Dell، Nickelodeon و MLB از مشتریان BigDoor هستند.

 

منبع : مدیران ایران

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات: 2

آموزش پیشنهادی

دوره جامع هوش مصنوعی برای مدیران

قیمت اصلی: 14,000,000 تومان بود.قیمت فعلی: 7,700,000 تومان.

آموزش پیشنهادی

راهنمای محرمانه بازاریابی اینترنتی

29,000 تومان43,000 تومان

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.