۲۴ روش برای سرکوب تنبلی و به تعویق انداختن کارها
همه ما کارهایمان را به تعویق میاندازیم. گاهی این کار چیز بدی نیست اما اگر مراقب نباشیم میتواند مضر و آزار دهنده باشد. روشهای زیر را برای مبارزه با تعویق انداختن کارها امتحان کنید تا بتوانید این دشمن کشنده را یک بار برای همیشه نابود سازید.
۱- بلند شوید و حرکت کنید.
یکی از بهترین راهها برای تغییر رویه به تعویق انداختن کارها، تغییر چشمانداز است. به جای نشستن پای کامپیوتر یا تلویزیون در تمام مدت، بلند شوید، چند حرکت کششی انجام دهید، در جا بزنید، ورزش کنید و آنقدر حرکت کنید تا چارچوب ذهنتان تغییر کند.
۲- یادآورهایی را تنظیم کنید.
یادآور روزانه (یا ساعتی) برای کاری که باید انجام دهید یا حداقل برای هدر ندادن وقت تنظیم کنید (مگر آنکه زمان اضافه برای هدر دادن داشته باشید). همچنین میتوانید یادآورهایی را تنظیم کنید که به شما نقلوقولهای انگیزهبخش ارائه دهند.
۳- دوستی انگیزهبخش داشته باشید.
هیچ چیز مانند آن نیست که کسی را در کنار خود برای به واقعیت رساندن اهدافتان داشته باشید. اگر شروع به تعویق انداختن کارها کنید، یار انگیزهبخشتان شما را به بازی برمیگرداند.
۴- خود را مسئول بدانید.
میتوانید این مورد را با اطرافیانتان یا حتی دوست انگیزهبخشتان انجام دهید. یک راه خوب این است که تغییرتان را به صورت عمومی و با صدای بلند اعلام کنید. شبکههای اجتماعی یا وبلاگتان را به کار بگیرید، نامه بنویسید، هر کاری را انجام دهید که شما را برای انجام کار مسئول میکند.
۵- هر روز چیزی خلق کنید.
مهم نیست چه باشد. اثر هنری، عکس، ویدئو، ژورنال، هر چیزی که شما را وارد روحیه خلاقانه و وارد به کار کردن کند.
۶- زود از خواب برخیزید.
بهترین قسمت زود برخاستن، سکوت و آرام بودن آن است. میتوانید به محض بیدار شدن بر روی چند کار بزرگ تمرکز کنید و مقدار زیادی کار را که در طول روز زمان زیادی میبرند انجام دهید.
۷- زود بخوابید.
اگر زود نخوابید نمیتوانید زود از خواب بیدار شوید و کارهایتان را انجام دهید. ما باید تجدید قوا کنیم. خستگی، راهی برای به تعویق انداختن کارهاست.
۸- همزمان همه چیز را تمیز و منظم کنید.
گاهی به هم ریختگی عظیمی را در زندگی میبینیم و کاری در مورد آن نمیکنیم، آن را به تعویق میاندازیم. اگر ۱۵ دقیقه از روز را به تمیز کردن اختصاص دهید (ایمیل، نظافت فیزیکی، وظایف و غیره)، کارهایی کمتری برای انجام باقی میماند.
۹- تلویزیون را حذف کنید.
نشستن پای تلویزیون چیز خوبی نیست (تمام وقت). با خلاص شدن از آن با به تعویق انداختن کارها مبازره کنید.
۱۰- بازههای زمانی را برنامهریزی کنید.
اگر میدانید که وظایفی برای انجام دادن دارید و باید وقت زیادی را روی آنها بگذارید، تقویم خود را بیرون بیاورید و برای بازههای زمانی برنامهریزی کنید. این موضوع باعث میشود برنامه کاریتان تنظیم شود و بتوانید بر به تعویق انداختن کارها فائق آیید.
۱۱- لیست وظایف را دنبال کنید.
بدون دانستن آنکه باید چه کار کنید، انجام دادن کارها سخت است. با خود لیست انجام وظایف داشته باشید تا بدانید که کار درست را در زمان درست انجام میدهید.
۱۲- ایمیلها را چک نکنید.
یکی از بدترین کارها به هنگام انجام “کار”، چک کردن ایمیل است. این کار شما را در حالت “عدم فعالیت” قرار میدهد. در عوض، لیست کاری خود را بیرون بیاورید و ابتدا از یک کار بزرگ شروع کنید. چک کردن ایمیلها را به بعد موکول کنید.
۱۳- شبکههای اجتماعی را حذف کنید.
فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، هر چیزی. آنها را به کلی خاموش کنید تا بتوانید به تعویق انداختن را شکست دهید. بر کاری که در دست دارید تمرکز کنید.
۱۴- برای خود زمان مشخص کنید.
یک راه مناسب برای انجام کار، تعیین زمان مشخص مثلاً ۲۵ دقیقه کار کردن است. پس از این زمان استراحت کنید و برای زمان کوتاهی کاری را که دلتان میخواهد انجام دهید. سپس دوباره مدت زمان مشخصی کار کنید.
۱۵- پیگیری کنید.
یکی از بهترین راهها برای آنکه بدانید وقت خود را چگونه صرف میکنید و زمان آزاد برای مقابله با به تعویق انداختن کارها بیابید، پیگیری کارهای خودتان است. اپلیکیشنهایی هستند که این کار را انجام میدهند. نقاط ضعف خود را پیدا کنید و آنها را تغییر دهید.
۱۶- در صورت امکان کارهایی را به صورت خودکار درآورید.
اگر از انجام دادن دستی کارها با کامپیوتر نفرت دارید، هرگاه که توانستید کارها را به شکل خودکار درآورید. این کار باعث میشود زمان ذخیره کنید و تمرکز خود را بر موارد مهمتر و جالبتری بگذارید.
۱۷- ترس خود را بشناسید و با آن روبهرو شوید.
در اکثر مواقع، زمانی کاری را به تعویق میاندازیم که از آن ترس داریم. سعی کنید ترس خود را پیدا کنید و با آن روبهرو شوید. سپس میتوانید کار کردن را شروع کنید.
۱۸- بدانید که هیچ چیز کامل نیست.
اگر نمیتوانید کاری را انجام دهید مگر آنکه آن کار بطور تمام و کمال انجام شود، باید کره زمین را ترک کنید! هیچ چیز کامل نیست. چیزی واقعی و عالی ایجاد کنید. همین کار به اندازه کافی خوب است.
۱۹- اهداف روزانه تعیین کنید.
در ابتدای هر روز کارهایی را که میخواهید انجام دهید تعیین کنید. بعضی افراد میگویند سه کار. بستگی دارد کارها چه اندازه بزرگ هستند. برای خود حدی مشخص کنید.
۲۰- به خود مرخصی بدهید.
اگر در مبارزه با به تعویق انداختن کارها، دوران سختی را میگذرانید، به خود خیلی سخت نگیرید. به یاد داشته باشید شما انسان هستید و به استراحت نیاز دارید.
۲۱- خود را سرگرم کنید.
به تماشای فیلم، بازی یا موزه هنری بروید. دوری از کار راه مناسبی برای مبارزه با به تعویق انداختن است، چرا که باعث میشود انرژی خلاق خود را بازیابی کنید.
۲۲- کمتر کار کنید.
یک دلیل به تعویق انداختن کارها، سعی بر انجام کار زیاد است. پروژههای اصلی را تشخیص دهید و ابتدا آنها را به انجام برسانید. در این صورت احساس غرق شدن نخواهید داشت و قادر هستید کارها را به خوبی انجام دهید.
۲۳- روزانه زمانی برای آرامش داشته باشید.
ما به طور مداوم در دنیال دیجیتال گرفتار شدهایم. به ندرت به موسیقی گوش میدهیم. این موضوع طاقتفرسا و استرسزا است و بر کار و زندگی ما اثرگذار است. روزانه حداقل ۱۵ دقیقه به خود زمان آرامش بدهید تا بتوانید تمرکز خود را بدست آورید.
۲۴- سازش نکنید.
فکر نکنید “تنبل هستید” و “همینی که هستید خواهید بود”. این درست نیست و اجازه ندهید که این گونه باشید. شما میتوانید با تعویق انداختن مبارزه کنید.
نتیجهگیری
اگر قصد دارید به تعویق انداختن کارها را یک بار برای همیشه شکست دهید، میتوانید از این ۲۴ روش کمک بگیرید. موردی که مطابق شرایط شماست انتخاب کنید و به کارتان برگردید.
منبع: پونیشا
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 1.7 / 5. تعداد نظرات: 3
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید