۲۵ استراتژی برای موفقیت به عنوان یک مدیر جدید
تبریک! شما به عنوان مدیر جدید استخدام شدید. به شغل جدید خود خوش آمدید، شغلی که اگر به درستی از عهده ی آن برآیید، برای شما بسیار چالش برانگیز و رضایت بخش خواهد بود.
در این موقعیت شما کاملا توسط کارکنان تحت نظر هستید. دیگران شما را با ارزشهایی که با اعمال و رفتارتان بروز می دهید، قضاوت می کنند. چه ارزشهایی به کارکنان خود نشان خواهید داد؟
باید نحوه ی عملکرد خود را مشخص کنید. یعنی، نحوه گوش دادن، تعیین چشم انداز، بکارگیری فرآیندهای بی نقص، مشخص کردن مسئولیت ها، تفویض اختیار، یکسان رفتار کردن با همه، در دسترس بودن، پاداش دادن به افرادی با عملکرد عالی، نپذیرفتن کار متوسط و بیش فعال عمل کردن در مورد مشکلات احتمالی.
پس درمورد چشم انداز، نقش و انتظارات خود فکر کنید. همچنین بهتر است برای موفقتر عمل کردن، تفاوت های بین رهبر و مدیر را بدانید.
در ذیل چک لیستی برای شما آماده کرده ایم، تا راهنمای شما را در این راستا باشد.
۱- دانستن نحوه ی ارزیابی شما توسط رئیستان در مورد اهداف، وظیفه ی شما است.
۲- وضعیت موجود را حفظ کنید و تغییرات بزرگی اعمال نکنید، مگر اینکه واحد یا شرکت شما در بحران باشد.
۳- روح اعتماد و همکاری را در ارتباطات زنده کنید. فعالانه گوش دهید و زبان بدن مناسبی داشته باشید. تعهد کارکنان به اهداف کلی شرکت را بدست آورید.
۴- در معرض دید باشید و حداقل دو بار روز در واحد یا شرکت خود بگردید طوری که تیم از وجود مدیر مطلع شوند. با هر فرد ۵ دقیقه در هفته مکالمه فشرده داشته باشید. برای دریافت ورودی از کارکنان که به نفع شرکت خواهد بود، از آنها سوالاتی با پایان باز بپرسید. آرزوها و تمایلات شخصی آنها را بدانید و از آنها حمایت کنید. مودب باشید. کلمات “لطفاً” و “متشکرم” را در اکثر ارتباطات خود بکار ببرید، چه گفتاری، چه نوشتاری.
۵- با کارکنان به عنوان سرمایه انسانی باارزش رفتار کنید. همدلی خود را نسبت به حفظ تعادل بین کار و زندگی آنها نشان دهید. با آنها طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما آنگونه رفتار شود. به کارکنان خود توضیح دهید که نباید شما آخرین نفری باشید که اخبار بد را می شنوید.
۶- نصیحت شخصی نکنید.
۷-ماموریت استراتژیک سازمان را تهیه کنید و انتظارات خود درمورد کارایی و عملکرد سازگار با چشم انداز آنها را برای کارکنان توضیح دهید.
۸- نحوه ی ارتباطات خود را در جلسات گروهی و تک به تک توضیح دهید، گزارش های زمانبندی شده یا اطلاعات بروز تکرار شونده.
۹-آموزش و توسعه با نگاه به آینده را یکی از اولویت های خود قرار دهید. رشد مداوم هر کدام از کارکنان در اقتصاد جدید از مهمترین ها است. کسب و کارهای موفق سریع هستند و به سرعت خودشان را با تغییرات بازار وفق می دهند. بر راه حل مشکلات تمرکز کنید.
۱۰- منطق خود در تصمیم گیری را بیان کنید. مفاهیم و قواعدتان را برای کارکنان توضیح دهید تا آنها احساس کنند در فرآیند تصمیم گیری دخیل هستند و ارزشمند هستند و بتوانند پیش فعالانه عمل کنند و اختیار کار خود را بدست گیرند.
۱۱- برای شناخت تنوع افکار، همقطاران مدیر خود را بشناسید. تجربه ها، توانایی ها و امیدهای آنها به موفقیت را برجسته کنید. ذهن خود را باز نگه دارید. روش های مختلف را برای تجزیه و تحلیل یک مشکل یا مساله در نظر بگیرید.
۱۲- یک مربی پیدا کنید. فردی که در حوزه هایی که شما نیاز به بهبود دارید، موفق است.
۱۳- تفویض اختیار کنید. از کار بیش از حد پرهیز کنید. از مدیریت زمان موثر بهره بگیرید. با تفویض اختیار وقت و انرژی خود را برای تفکر درمورد مسائل مهم و برنامه ریزی استراتژیک ذخیره کنید.
۱۴- سبک مدیریت مبتنی بر موارد خاص را بکار ببرید. از مدیریت ذره بینی بپرهیزید، اما در حل مسائل و مشکلات مشارکت داشته باشید.
۱۵- عملکرد خوب و نوآوری را مورد تحسین قرار دهید. این کارکنان هستند که باعث می شوند شما خوب بنظر برسید.
۱۶- به نتایج پاداش دهید، نه کار زیاد. پاداش باید برای نتایج موثر باشند.
۱۷- سرگرمی و شوخی را ترویج دهید. استرس نداشته باشید، چون کارکنان استرس مدیر را حس خواهند کرد.
۱۸- به هزینه ها و تلفات توجه کنید. اگر مطمئن شدید پروژه ای موفق نخواهد بود، در زمان مناسب آن را تعطیل کنید.
۱۹- سهامداران را بشناسید. انتظارات خود را برای فروشندگان توضیح دهید و از مشتریان بازخورد بخواهید.
۲۰- به قوانین و مقرارت کار پایبند باشید.
۲۱- هر موردی که ممکن است حساس یا ضروری باشد را مستند کنید.
۲۲- اگر بین کارکنان تعارضی وجود دارد با ذهنی باز به آن توجه کنید. واکنش نشان ندهید.
۲۳- از تمام تکنولوژی هایی که کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار می دهد مطلع شوید.
۲۴- به عنوان یک مدیر لباس مناسب بپوشید، به ظاهر خود توجه کنید و به سلامتی خود اهمیت دهید.
۲۵- به آینده فکر کنید و برای موفقیت و پیشرفت خود برنامه ریزی کنید.
منبع: bizcoachinfo – ترجمه: محمد یوسفی – مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد نظرات: 5
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید