۵ درسی که در مورد شبکههای اجتماعی میتوان از چالش سطل یخ ایالاس آموخت
به عنوان عضو هیئت مدیره دفتر نیویورک انجمن ایالاس، من از نزدیک تکامل «چالش سطل یخ» و تاثیری که شبکههای اجتماعی میتوانند یک شبه بر یک کسبوکار بگذارند، را دنبال کردهام. چالش سطل یخ، پس از پایانش، احتمالا همهگیرترین مطلب در شبکههای اجتماعی باشد. با اینکه نمیتوان همیشه ایدهای را با همان نتایج تکرار کرد، اما در این مورد نیز چند نکته مهم برای یادگیری تمام کارآفرینان وجود دارد.
در اینجا به پنج دلیلی میپردازیم که باعث شد «چالش سطل یخ ایالاس» شروع شود و اینکه چطور شما میتوانید این گامها را پیاده کنید و از آنها در کسبوکار خودتان بهره ببرید.
۱- قدرت ویدیو. همیشه احتمال بیشتری وجود دارد که ویدیوها در فضای شبکههای اجتماعی همهگیر شوند، برای اینکه تماشای آنها تجربه بهتری است تا نگاه کردن به یک عکس. با توجه به محبوبیت ترکیبی یوتیوب (YouTube) و فیسبوک (Facebook)، اگر موضوعی در زمان و شرایط مناسب مطرح شود، به سرعت رعد پا میگیرد و توسط تعداد بسیار بیشتری از مردم دیده میشود. مهمترین نکته کلیدی این است که به اشتراک گذاشتن ویدیو به تازگی به عنوان محتوای اصلی فیسبوک جا افتاده است.
۲- جالب بودن. چیزی که هم برای شرکت کننده جالب است هم برای بیننده، ترکیب بینظیری است. ریختن یک سطل آب یخ روی سر، ساده و در عین حال با مزه است. چه کسی است که نخواهد آدمهایی را که میشناسد در این موقعیت جالب ببیند؟ و اگر خودتان هم باید شرکت کنید، ارزشش را دارد.
۳- جذب افراد مشهور. از آنجایی که این کمپین کاری جالب بود، همه مردم در ردههای سنی متفاوت و جایگاه و طبقههای مختلف اجتماع در آن شرکت کردند، از جمله افراد مشهور و محبوب. این پشتیبانیهای عملی، اگر شرایط عادی برقرار بود، هزینههای هنگفت میلیون دلاری به همراه میداشت، توافقهای قردادی در مقایسه با انگیزه لحظهای حاصل از یک اتفاق همهگیر.
۴- زمانبندی. تنها زمانی که این حرکت میتوانست جواب دهد نیمه تابستان بود، که در اغلب جاها، هوا برای یک چنین کاری مناسب است. تعداد بسیار کمی احتمالا حاضرند یک سطل آب یخ را وسط زمستان، حتی برای یک جنبش ارزشمند مانند ایالاس، روی سرشان بریزند.
۵- جنبه خیریه. مردم احساس کردند که از دو جهت در یک موضوع سهیم بودند. تجربه مشترک با دیگران، به علاوه عنصر خیریه که به یک عامل بازاریابی تبدیل شد، احساس خوب داشتن افراد از خودشان. اغلب افراد اگر عنصر خیریه نبود در این کار شرکت نمیکردند.
درس اصلی که میتوان از «چالش سطل یخ ایاسال» آموخت این است که اگر پایه یک برنامه برای شبکه اجتماعی به خوبی ساخته شده باشد، تاثیری که روی کسبوکار شما میتواند بگذارد بی اندازه خواهد بود. به آنچه که میخواهید بدست بیاورید بیاندیشید و بعد برخی اوقات، سادهترین و جالبترین ایده، در زمان درست، میتواند تاثیر بزرگی داشته باشد.
منبع عکس و مقاله: نشریه آنتروپرونور، نقل از وب سایت خوب خورشید خانم
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید