• 02144841991
  • info@modiriran.ir
Telegram Whatsapp
  • عضویت در باشگاه مدیران
  • فروشگاه
  • ما چیکار میکنیم؟
مدیران ایران
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
ورود و ثبت نام
0 تومان 0 Cart
0 تومان 0 Cart
ورود و ثبت نام
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
مدیران ایران

۵ گام برای بازاریابی کسب و کار جدید شما

3
(3)

فارغ از اینکه محصول یا بازار شما چیست، تنها چیزی که تمامی کسب و کارها نیازمند آن هستند، بازاریابی است. به نظر من بازاریابی اساسی‌ترین حوزه تخصصی برای اداره یک کسب‌و‌کار موفق است. اما اگر شما یک متخصص در این حوزه نیستید چه باید بکنید؟ چه اقداماتی را می‌بایست انجام دهید تا برای محصول خود مشتری جذب کنید؟ درادامه ۵ گام برای بازاریابی کسب و کار را برای شما توضیح می دهم:

۵ گام مطرح شده در این مقاله، مثالی ساده از بازاریابی یک فروشگاه تازه راه‌اندازی شده در زمینه تجهیزات “ورزش دو” را برای شما بازگو می‌کند. اگرچه این موارد کامل نیستند، ولی در عوض به شما کمک می‌کنند تا کارتان را شروع کرده و یا حداقل چند نکته بازاریابی را به شما می‌آموزد.

گام اول: مخاطبین خود را تعریف کنید

سریعاً یک پروفایل برای مخاطبین خود بنویسید. برای مثال:

مردان، زنان و بچه‌هایی که از دویدن به عنوان یک ورزش لذت می‌برند. آنها در بازه سنی ۱۵ تا ۸۰ ساله قرار دارند، عموماً در فاصله ۲۰ مایلی از فروشگاه زندگی کرده و ورزش دویدن را به تازگی و برای مدت چند سال است که آغاز کرده‌اند.

در مرحله بعد، ارزشی که شما برای آنها به ارمغان می‌آورید را توصیف کنید. برای نمونه: چرا آنها باید از شما خرید کنند.

ما تجهیزات و پوشاکی را ارانه می‌دهیم که به آنها کمک می‌کند تا بازدهی دویدن خود را بهبود بخشند. ما با سایر فروشگاه‌های فعال در این حوزه فرق می‌کنیم چراکه ما متناسب با تازه‌کار یا حرفه‌ای بودن هر فرد، برنامه‌ آموزشی ارائه می‌دهیم.

نوشتن این دو مورد، شما را در تمرکز و داشتن دیدگاهی صریح و واضح بر روی اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و به دنبال چه چیز می‌گردند کمک می‌کند.

۵ گام برای بازاریابی کسب و کار
۵ گام برای بازاریابی کسب و کار

گام دوم: یک برنامه بازاریابی مقدماتی بنویسید

نیازی نیست که حتماً یک برنامه بازاریابی جامع و رسمی باشد، همین‌که شما صریحاً بدانید به کجا می‌خواهید بروید و چگونه می‌خواهید به هدف خود برسید کفایت می‌کند. لیستی از چند هدف واضح و ساده خود را تهیه کنید. من استفاده از SMART framework را پیشنهاد می‌کنم.

وقتیکه اهداف خود را لیست کردید، برای هر یک چندین نکته که بیان می‌کنند چگونه می‌خواهید به هر یک از اهداف برسید یادداشت کنید. به عنوان نمونه:

هدف: گردش مالی حداقل ۵ هزار یورو در نخستین ماه از تجارت.

–         گفتن به دوستان و خانواده و درخواست از آنها برای در جریان گذاشتن سایر افراد

–         نصب پوستر و بنر‌ در ورزشگاه‌های محلی، باشگاه‌های دو، مطب دکترها و …

–         ورود و قبول حمایت مالی از یک تیم در دو ماراتن بعدی در محله

–         راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی با هدف اینکه ۱۰ مشتری اول محصول ما را رایگان دریافت می‌کنند

–         اهدای پوشاک تبلیغاتی رایگان به چند دونده محلی وقتیکه در محله در حال آموزش هستند

 

گام سوم: نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازید

اکثر استارت‌آپ‌ها (و کسب‌و‌کار‌های تازه) بر اساس انتقال نام دهان به دهان و معارفه‌ها توسعه می‌یابند. بنابراین در مورد صحبت درباره کسب و کار جدید خود در میان مردم خجالت نکشید، به خانواده و دوستان خود بگویید و از آنها بخواهید که به دیگران هم بگویند. اینکه یک تجربه خوب را برای مشتریان جدید خود بیان کنید واقعاً مهم است، چراکه آنها نیز در توسعه نام شما بسیار مؤثرند.

 

گام چهارم: اینترنتی شوید

من فکر نمی‌کنم هیج کسب و کاری بتواند بدون حضور در اینترنت، ادامه بقاء دهد. اگر در این زمینه نیار به کمک دارید، مقاله ما در مورد اینکه “چگونه وب سایت خودتان را راه‌اندازی کنید” بخوانید. شما در این مورد می‌توانید انتخاب کنید، وب‌سایت شما می‌تواند تنها به‌منظور اطلاع‌رسانی باشد و یا اینکه مشتریان بتوانند از آنجا خرید کنند. من همیشه پیشنهاد می‌کنم که شما یک وبلاگ در رابطه با موضوع انتخابی خود بنویسید، این مورد به شما کمک می‌کند تا یک اقبال عمومی پیدا کرده و تصویری فراتر از یک فروشگاه از شما می‌سازد.

 

گام پنجم: انعطاف‌پذیر و خلاق باشید

در بازاریابی می‌بایست انعطاف‌پذیر باشید و برای وقوع هر اتفاقی که آنرا پیش‌بینی نمی‌کردید آماده باشید، بنابراین مخاطبین خود را همیشه در ذهن داشته باشید، همانند آنان فکر کنید و در امور بازاریابی خود خلاق باشید.

در اینجا چندین ایده که ممکن است منجر به بروز خلاقیت در کسب‌و‌کار شما شود، آورده شده است!

–         به خریداران خود کارت وفاداری اهدا کنید

–         در فروشگاه‌های محلی، مراکز رفاهی و حتی درب منازل افراد، بروشورهای تبلیغاتی خود را توزیع کنید!

–         برای محصولات خود تخفیف قائل شوید مثلاً خرید برخی از اقلام با نصف قیمت

–         میز‌های فروش در بیرون فروشگاه برپا کنید

–         حمایت مالی یک رویداد محلی را قبول کنید

–         از خود و ماشین خود به عنوان بیلبورد استفاده کنید، با پوشیدن یک تی‌شرت تبلیغاتی در بیرون ظاهر شوید

–         چالش‌هایی را بپذیرید که شما را در معرض رسانه‌های محلی قرار می‌دهد

–         رقابتی را ترتیب دهید تا مواد اولیه برای محصول یک ماه‌ خود را برنده شوید

–         خبرنامه‌های الکترونیکی بصورت ماهانه ارسال کنید

–         در شبکه‌های اجتماعی مانند Twitter، Facebook و LinkedIn عضو شوید و شروع به تبلیغ کسب و کار خود کنید

–         برگزاری یک پرش از ارتفاع را حمایت مالی کنید و درآمد آنرا به امور خیریه اختصاص دهید

–         در مجلات مربوط به حوزه خود تبلیغ کنید

–         در سایت‌هایی همچون گوگل تبلیغ کنید

شروع یک کسب‌وکار برای خود، امری بسیار ارزشمند است. از اینکه برای محصول کار شما تقاضایی وجود دارد مطمئن شوید و سخت تلاش کنید تا نام شما بر سر زبان‌ها جاری شود. نیازی نیست که بودجه زیادی داشته باشید، امٌا همچنان که کسب و کار شما توسعه می‌یابد، مدام در بازاریابی سرمایه‌گذاری کنید. این موضوع نباید از لیست کار‌‌های اجرایی شما حذف شود.

موفق باشید.

درباره نویسنده

من در طول ۸ سال گذشته در حوزه کسب و کار و بازاریابی مشغول بوده‌ام و شور و اشتیاق واقعی برای آن داشته‌ام. خلاقیت و رشد پایدار مرا هیجان زده می‌کند. در اویل سال ۲۰۱۱، “بازاریابی دیجیتالی ساده” را بعد از شروع پذیرش CIM خود تأسیس کردم. من به دنبال منبعی برای تأمین هزینه‌ تحصیل خود بودم و نیز به دنبال مکانی برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتم با سایر دانشگاهیان و افراد حرفه‌ای می‌گشتم تا به آنها کمک کنم به اهداف بازاریابی خود برسند. امروز ” بازاریابی دیجیتالی ساده ” بیشتر از آنچه تصور می‌کردم توسعه یافته و من مشتاق به اشتراک گذاشتن یافته‌های خود با همه‌ی شما هستم. امیدوارم شما هم به اندازه‌ی من از آن لذت ببرید.

نویسنده : الکس اشلی-رابرتز ، مترجم : حمید حسن آبادی | مدیران ایران

 

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات: 3

اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

مدیریت مالی در شرایط بحرانی
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
مدیریت مالی در شرایط بحرانی یکی از کلیدی ترین وظایف مدیران است.در شرایط بحرانی، بقا...
بهره وری چیست
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
بهره وری سازمان، یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیران است. سازمان برای اینکه زنده بماند، باید...
کلاه برداری اینترنتی
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم

در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روش‌های کلاهبرداری و راه‌های تشخیص آن را با هم مرور می‌کنیم.

هوش مصنوعی - مدیران ایران
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .

هزینه - فایده چیست
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟

تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .

نا هماهنگی شناختی
 ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی

ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده می‌شود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .

قدیمی تر درسهایی از پینت بال برای کسب و کار - ۲
جدیدتر ۱۲ موردی که در مدرسه درباره تفکر خلاق به ما آموزش داده نمی شود!

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • بازتاب: 5 قدم برای بازاریابی یک کسب و کار جدید « کارآفرین

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نوزده − پانزده =

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

جستجو برای:
فرصتی برای شبکه سازی حرفه ای

آموزش جامع هوش مصنوعی برای مدیران
آموزش هوش مصنوعی
کاملترین دوره آموزشی هوش مصنوعی
دوره های آموزشی مدیران
فروشگاه محصولات مدیران ایران
دوره های آموزشی به روز و کاربردی
کانال مدیران ایران
کانال تلگرام مدیران ایران
سیستم‌سازی
سیستم سازی چیست
کوچینگ
همه چیز درباره کوچینگ
اینستاگرام
اینستاگرام مدیران ایران
کتاب مدیریت زمان



سرمایه گذاری آنلاین
Nobitex Referral Campaign Banner
خرید بیت کوین با کمترین مبلغ
Nobitex Referral Campaign Banner
دربـاره مـا

ماموریت ما، کمک به توسعه کسب‌ و کارها و رونق دادن به آنها است و این کار را با آموزش‌ها، مشاوره‌ها و جلسات کوچینگ انجام می‌دهیم.

دسترسی سریع
  • کوچینگ چیست؟
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • مقالات
تـماس بـا مـا
  • کرج- خ دوم شرقی شاهین ویلا- پلاک 15- واحد 1
  • 02634209344
  • 02144841991
  • info@modiriran.ir
مجوزها و نماد ها
Envelope Twitter Youtube Facebook Linkedin Instagram icon--white Telegram Whatsapp
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت «مدیریت اطلاعات پویا مهارت» می‌باشد. | پشتیبانی با پشتیبان وردپرس

در این سایت، از کوکی‌ها استفاده می‌شود تا بتوانیم تجربه مرتبط‌تری به شما ارائه دهیم.
لطفاً با زدن دکمه "پذیرش همه" با عملکرد کوکی‌ها و دریافت سرویس بهتر، موافقت کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر"تنظیمات کوکی‌ها" را بزنید.
تنظیمات کوکی‌هاپذیرش همه
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
همیشه فعال
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
کوکیمدتتوضیحات
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT