• 02144841991
  • info@modiriran.ir
Telegram Whatsapp
  • عضویت در باشگاه مدیران
  • فروشگاه
  • ما چیکار میکنیم؟
مدیران ایران
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
ورود و ثبت نام
0 تومان 0 Cart
0 تومان 0 Cart
ورود و ثبت نام
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
مدیران ایران

12 تصور اشتباه در مورد کسب و کار خانگی

3.5
(2)

راه‌اندازی کسب و کار خانگی نیاز به ایده، اطلاعات و باورهای درستی دارد. ممکن است شما همه شرایط و امکانات لازم را برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی داشته باشید، ولی به خاطر تصورات اشتباه، هیچ‌وقت آن را شروع نکنید و یا در آن، موفق نشوید.

20 ایده اجرایی برای راه اندازی کسب و کار خانگی

در اینجا، دوازده تصور و باور اشتباه در مورد کسب و کار خانگی را با هم بررسی می‌کنیم:


1- تولیدات من به درد نمی‌خورند.

مشکل اعتماد به نفس در تولید، تقریباً در شروع کار هر کارآفرینی هست. همه کسانی که کارشان را شروع کرده‌اند، با این تردید مواجه بوده‌اند که آیا اصلاً تولیدات یا خدمات آنها، به درد کسی می‌خورد؟ آیا مشتری خواهند داشت؟

برای پاسخ به این سوال مهم، چند راه هست:

باید ببینیم آیا کسب‌وکار دیگری هست که مشابه محصولات یا خدمات ما را داشته باشد؟

  • الف: اگر کسب‌وکاری بود، می‌توانیم با کمی تحقیق و کنجکاوی، متوجه شویم که آن کسب‌وکار مشابه، مشتری دارد یا نه؟

اگر آن کسب‌وکار مشابه، مشتری داشت، خبر خوبی است. حالا باید به فکر ارائه محصولاتی بهتر باشیم! ولی اگر مشتری نداشت، باید علتش را پیدا کنیم. شاید فقط با کمی تغییر، بتوانیم کسب‌وکار متفاوت و موفقی خلق کنیم.

  • ب: اما اگر کسب‌وکاری پیدا نکردیم که مشابه ایده ما باشد، 2 کار می‌توانیم بکنیم: تحقیق و شروع با حداقل هزینه و ریسک.

برای تحقیق، باید به سمت کسانی برویم که احتمال می‌دهیم مشتری ما خواهند بود. و حالا باید با چند سوال، از میزان نیاز و علاقه‌شان به محصول خودمان، مطلع شویم.

و اگر خواستیم شروع کنیم، باید با حداقل هزینه و ریسک، این کار را انجام دهیم. در دنیای استارتاپ‌ها، به این حداقل محصول قابل قبول و پذیرفتنی، MVP می‌گویند.

طبق این رویکرد، مثلاً اگر شما می‌خواهید در منزل‌تان میوه‌ها را خشک کنید، نباید برای خریدن تجهیزات حرفه‌ای و گران‌قیمت در ابتدای کارتان هزینه زیادی کنید. بلکه باید با کمترین هزینه و امکانات، مقداری میوه را خشک کرده و بفروشید.
اگر توانستید از پس این مرحله بربیایید، با درس‌هایی که می‌گیرید، می‌توانید کسب‌وکارتان را با هزینه‌های معقول‌تری توسعه دهید.

همه این توضیحات را گفتم، ولی بگذارید خیالتان را راحت کنم:

این روزها، نیاز آدم‌ها به اندازه‌ای زیاد و متفاوت هست که اگر شما محصول یا خدمت مفیدی را عرضه کنید، حتماً کسانی به آن نیاز خواهند داشت.

پیشنهاد مرتبط: دورۀ «شاه‌کلید تحول» کمک می‌کند تا خودتان و باورهایتان را بهتر بشناسید. شناخت باورها، سایه‌ها، نقاب‌ها و طرحواره‌ها، کمک می‌کند تا موثرتر عمل کنید.


2- از هر چیزی که در کسب و کار خانگی ام تولید کنم، استقبال می‌شود.

این مورد، برخلاف مورد قبلی است. مورد اول، برای کسانی بود که اعتماد به نفس لازم را برای شروع کردن نداشتند؛ و این مورد برای کسانی است که اعتماد به نفس زیاد و غیرمعمولی دارند!

ممکن است که هر محصول یا خدماتی، مشتری خودش را داشته باشد؛ ولی اصلاً اینطور نیست که حتماً از آنها استقبال شود. مثلاً ممکن است نحوه معرفی و یا ارائه محصولات شما، طوری باشد که به مذاق مصرف‌کننده‌تان خوش نیاید.

و یا اینکه بسته‌بندی شما، جذابیت کافی را نداشته باشد. و یا ممکن است همه چیز خوب باشد ولی مخاطب، از برخورد شما راضی نباشد و دلش نخواهد از شما خرید کند!

همه این‌ها را گفتم که بگویم:

کسب‌وکار، قوانینی دارد و برای موفق شدن در آن، باید اصول و قوانینش را یاد گرفت.


3- وظیفه من فقط تولید است. فروش، ربطی به من ندارد.

ببخشید؛ یک سوال دارم: اگر فروش به شما ربطی ندارد، پس دقیقاً به چه کسی ربط دارد؟!

در یکی از جلسات مشاوره، خانمی که به همراه چندتا از همسایه‌هایش، بافتنی می‌بافتند، فقط یک سوال از داشتند: محصولاتمان را به چه کسی بدهیم که برایمان بفروشد؟!

باور آن خانم کارآفرین این بود که کار ما تولید و بافتن است. یک نفر دیگر کارش فروش است و او باید بیاید محصولات ما را بفروشد.

خیلی ها ممکن است همین فکر را بکنند؛ ولی متاسفانه اصلاً به این زیبایی و سادگی نیست! شمای تولیدکننده، قبل از تولید، باید به فکر فروش محصولات‌تان باشید.

هیچکس مثل شما با محصولات شما آشنایی ندارد. هیچکس مثل شما، از جنس به‌کار رفته، فرایند تولید، روش مصرف و نگهداری از محصول، مطلع نیست.

ممکن است شما کسی را استخدام کنید که مدیریت بخش فروش را به‌عهده بگیرد. این کار خیلی هم عالی است. ولی اینکه دو دستی محصول‌تان را تقدیم کسی کنید تا او همه آنها را برایتان بفروشد و پولش را به شما بدهد، یک رویا بیش نیست!

کسب و کار خانگی

4- من می‌توانم تا هر ساعتی می‌خواهم بخوابم یا کار کنم.

آن زمانی که تازه از کار دولتی‌ام بیرون آمده‌بودم، یکی از خوشحالی‌هایم همین بود که می‌توانم صبح‌ها تا هر ساعتی که می‌خواهم بخوابم! جوان بودم و بی‌اطلاع! شما مرا ببخشید!

بله؛ درست است که وقتی من صاحب کسب‌وکار خودم هستم، می‌توانم تا هر ساعتی که می‌خواهم بخوابم و یا کار کنم. ولی با این روال، احتمالاً خیلی زود، دیگر صاحب کسب‌وکارم نخواهم بود!

مشتری‌ها، از کسب‌وکار بی‌نظم و تنبل، خوش‌شان نمی‌آید. کارمندان هم از مدیر تنبل، حس خوبی نمی‌گیرند. حتی اگر با مشتری یا همکاران دیگر هم در ارتباط نباشید، بعد از چند وقت به این نتیجه می‌رسید که:

نظم و انضباط فردی، یکی از اصول موفقیت در هر کسب‌وکاری است.


5- کسب و کار خانگی من، هیچ تاثیری بر زندگی‌ام نمی‌گذارد.

کاش اینطور بود! ولی متاسفانه این هم یک تصور اشتباه است.

وقتی شما صاحب کسب‌وکاری باشید، ساعت کاری شما فقط از 9 صبح تا 5 عصر نیست. این فقط ساعت ارتباط رسمی شما با مشتریان‌تان است. ساعت کاری شما همه 24 ساعتِ شبانه‌روز خواهد بود.

بنابراین، تمام زندگی شما، از کارتان تاثیر می‌گیرند. حالا اگر قرار باشد کسب‌وکارتان خانگی باشد، این موضوع رنگ بیشتری به خودش می‌گیرد. مطمئن باشید که نحوه ارتباط شما با سایر اعضای خانواده و حتی با دوستان و اقوام‌تان، تغییر خواهد کرد.

هشدار جدی: اگر نتوانید خودتان و کارتان را مدیریت کنید، ممکن است دچار مشکلات جدی در روابط خانوادگی‌تان بشوید.

پیشنهاد مهم و کاربردی: مشاهدۀ دوره «هدف‌گذاری، تعادل و تمرکز» را برای رسیدن به تعادل بیشتر، توصیه می‌کنم.


6- اول باید مجوز بگیرم و بعد کسب و کار خانگی ام را شروع کنم.

فکر خوبی است. لطفاً بروید مجوز بگیرید. اما از کجا؟!

بگذارید یک خاطره برایتان بگویم: سال 89، مجموعه ما (مدیران ایران) یک ماهنامه الکترونیکی و صوتی تولید می‌کرد که مطالب مدیریتی را بصورت نوشته و صدا، هم در سایت ماهنامه و هم بصورت CD ، ارائه می‌داد.

ما دو سال این ماهنامه را منتشر کردیم ولی به جهت خاص و متفاوت بودنش، هیچ مرجعی پیدا نشد که به ما مجوز بدهد!

و البته هیچ مرجعی هم در آن دو سال به ما نگفت که چرا از ما مجوز نگرفته‌اید!

مجوز، در عین اینکه برای بعضی کسب‌وکارها (مخصوصاً بهداشتی و خوراکی) بسیار مهم است، برای خیلی از کسب‌وکارها، اهمیت کمتری دارد. ضمن اینکه خیلی وقت‌ها مرجع مشخصی برای دریافت مجوزهای خاص وجود ندارد.

پیشنهاد من این است که اول شروع کنید. کمی کسب‌وکارتان را رونق بدهید و بعد، سراغ مجوزها بروید. تازه اگر خیلی مهم باشد، خود مراجع محترم به شما مراجعه می‌کنند!  


7- باید تجهیزاتی حرفه‌ای برای شروع کارم داشته باشم.

تجهیزات حرفه‌ای خیلی خوب هستند. سرعت، قدرت و کیفیت کار ما را به شدت افزایش می‌دهند. اما معمولاً بدون آنها هم می‌توانیم فعالیت‌مان را شروع کنیم.

تصور کنید می‌خواهید در خانه، «تولید محتوا» کنید.

شاید فکر کنید که حتماً به یک دوربین حرفه‌ای، یک دستگاه ضبط صدای عالی، یک استودیوی خانگی و ده‌ها وسایل دیگر نیاز است. اما به‌عنوان کسی که سالها تولید محتوا کرده‌ام می‌گویم که خیر. وجود این تجهیزات، فقط کمی کار شما را حرفه‌ای‌تر می‌کنند. اصل کار، خلاقیت و محتوای خوب شماست.

پس لطفاً دنبال بهانه نگردید و همانطور که در اولین مورد همین مطلب اشاره کردم، سعی کنید با رویکرد MVP جلو بروید و با کمترین هزینه، کارتان را شروع کنید.


8- باید مدرک تحصیلی بالایی داشته باشم تا بتوانم کار کنم.

مدرک چی؟! مدرک نویسندگی؟ عکاسی؟ آشپزی؟ خیاطی؟ ترجمه؟ طراحی؟ برنامه‌نویسی؟ …

قبلاً اگر کسی می‌خواست جایی استخدام شود، حتماً از مدرک تحصیلی و حتی نام دانشگاه و معدلش هم سوال می‌شد. اما کم‌کم به این نتیجه رسیدند که داشتن مدرک، معادل توانایی نیست و به صِرفِ داشتن مدرک، نمی‌توان کاری از پیش برد.

این بود که اکثر شرکت‌هایی که بهره‌وری برایشان مهم بود، در استخدام نیروهایشان، بیشتر به توانایی و تجربه نیروهایشان توجه کردند، تا مدرک آنها.

این برای استخدام در یک سازمان بود. بنابراین شما که قرار است برای خودتان یک کسب‌وکار راه بیندازید، احتمالاً به مدرک خاصی نیاز ندارید. پس لطفاً اگر کاری را می‌توانید به خوبی انجام دهید، بسم‌ا…


9- خودم به تنهایی همه کارها را می‌توانم بکنم.

من هم آن زمان که جوان‌تر بودم، همین تصور را داشتم! یادش بخیر!
اتفاقاً خیلی از کارها را هم می‌توانستم به تنهایی انجام دهم. ولی الان که به آن روزها نگاه می‌کنم، می‌بینم که اگر از نیروهای دیگری در کنارم بهره می‌بردم، چقدر بهتر و بیشتر می‌توانستم کار کنم.

من اگر نویسنده هستم، دلیل نمی‌شود که عکاس خوبی هم باشم یا بتوانم به‌صورت حرفه‌ای با نرم‌افزارهای مختلف کامپیوتری هم کار کنم.

من اگر تولیدکننده خوبی هستم، دلیل نمی‌شود که بازاریاب خوبی هم باشم. و اگر برنامه‌نویس خوبی هستم، شاید نتوانم در بستن قرارداد با مشتری‌هایم، خوب عمل کنم.

این را قبول دارم که در ابتدای کار، مخصوصاً کسب و کار خانگی، بیشتر کارها توسط یک‌نفر انجام می‌شود. اما بگذارید رازی را به شما بگویم:

اگر از افراد حرفه‌ای‌تر در کسب و کارتان استفاده کنید، کسب‌وکارتان زودتر رشد می‌کند و درآمد بیشتری هم خواهد داشت.

پیشنهاد کاربردی: اگر استخدام نیروهای حرفه‌ای برایتان دشوار است، دوره «ساختن سازمان رویایی» به شما کمک می‌کند تا بهترین‌ها را استخدام کنید.


10- راه اندازی کسب و کار خانگی هیچ هزینه‌ای ندارد. 

یک دروغ محض! شما فقط اگر نفس هم بکشید، هزینه دارد! آب، برق، تلفن، موبایل، اینترنت، حمل‌ونقل و … هزینه دارد.

همان حداقل وسایلی که باید تهیه کنید، هزینه دارد. بسته‌هایی که باید پست کنید هم همینطور.

کسب و کار خانگی، احتمالاً فقط هزینه‌هایی مثل اجاره محل جدید و خرید تجهیزات اداری شیک را ندارد.

پس لطف کنید در محاسبات‌تان، ستونی هم بابت هزینه خدمات، مواد مصرفی و … لحاظ کنید.


11- همه افراد خانواده، کمک خواهند کرد.

راستش شما دارید بخشی از محل زندگی افراد خانواده‌تان را به کارتان تخصیص می‌دهید.
ضمن اینکه ممکن است کار شما، مزاحمت‌هایی هم برایشان داشته باشد.
و اینکه شاید هیچ علاقه‌ای به کسب و کار شما نداشته باشند.

پس لطفاً روی حمایت خانواده‌تان خیلی حساب نکنید!

به جای این کار می‌توانید از نیروهای فریلنسر یا آزادکار استفاده کنید. حرفه‌ای تر هستند و هزینه مناسبی هم می‌گیرند.


12- وقت بیشتری برای اعضای خانواده خواهم داشت.

وقتی کسب و کار خانگی‌تان را راه می‌اندازید، وقت بیشتری در منزل هستید. ولی این وقت، معمولاً به کار شما تعلق می‌گیرد و نه به خانواده شما.

شما فقط نزدیک آنها حضور دارید؛ ولی در واقع باید بالای کار خودتان باشید.
بنابراین شاید کمتر از قبل بتوانید برای اعضای خانواده‌تان وقت بگذارید.

و اگر این مورد را مدیریت نکنید، باز هم دچار مشکل خواهید شد.


حرف آخر:

راه‌اندازی کسب و کار خانگی، یک ایده فوق‌العاده است. نیاز دنیا و مطابق با شرایط امروز است و می‌تواند به رشد اقتصاد و بهبود وضعیت جامعه کمک‌های شایانی بکند.

ایده‌های زیادی برای راه‌اندازی آن هست؛ به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار هم باید مهارت‌های خوبی داشته باشید: «مهارت‌های یک مدیر»

اما برای راه‌اندازی هر کسب‌وکاری، باید جنبه‌های متفاوتش را هم دید و بررسی کرد.

در این مطلب سعی کردیم چند باور و تصور اشتباه در مورد کسب و کار خانگی را با هم بررسی کنیم.

مهمترین چیز، شروع است و اگر برای راه‌اندازی این نوع کسب‌وکارها نیاز به مشاوره دارید، تیم مشاوران مجموعه «مدیران ایران»، می‌تواند همراه‌تان باشد.

شاهین شاکری

مشاور کسب‌وکار | مربی توسعه مهارت‌های فردی | مدیر باشگاه مدیران ایران

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد نظرات: 2

اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

مدیریت مالی در شرایط بحرانی
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
مدیریت مالی در شرایط بحرانی یکی از کلیدی ترین وظایف مدیران است.در شرایط بحرانی، بقا...
بهره وری چیست
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
بهره وری سازمان، یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیران است. سازمان برای اینکه زنده بماند، باید...
کلاه برداری اینترنتی
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم

در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روش‌های کلاهبرداری و راه‌های تشخیص آن را با هم مرور می‌کنیم.

هوش مصنوعی - مدیران ایران
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .

هزینه - فایده چیست
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟

تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .

نا هماهنگی شناختی
 ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی

ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده می‌شود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .

قدیمی تر دولت استراتژی ملی معلولیت را راه اندازی می کند
جدیدتر نکاتی برای برنامه ریزی روزانه بهتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

ده + 14 =

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

جستجو برای:
فرصتی برای شبکه سازی حرفه ای

آموزش جامع هوش مصنوعی برای مدیران
آموزش هوش مصنوعی
کاملترین دوره آموزشی هوش مصنوعی
دوره های آموزشی مدیران
فروشگاه محصولات مدیران ایران
دوره های آموزشی به روز و کاربردی
کانال مدیران ایران
کانال تلگرام مدیران ایران
سیستم‌سازی
سیستم سازی چیست
کوچینگ
همه چیز درباره کوچینگ
اینستاگرام
اینستاگرام مدیران ایران
کتاب مدیریت زمان



سرمایه گذاری آنلاین
Nobitex Referral Campaign Banner
خرید بیت کوین با کمترین مبلغ
Nobitex Referral Campaign Banner
دربـاره مـا

ماموریت ما، کمک به توسعه کسب‌ و کارها و رونق دادن به آنها است و این کار را با آموزش‌ها، مشاوره‌ها و جلسات کوچینگ انجام می‌دهیم.

دسترسی سریع
  • کوچینگ چیست؟
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • مقالات
تـماس بـا مـا
  • کرج- خ دوم شرقی شاهین ویلا- پلاک 15- واحد 1
  • 02634209344
  • 02144841991
  • info@modiriran.ir
مجوزها و نماد ها
Envelope Twitter Youtube Facebook Linkedin Instagram icon--white Telegram Whatsapp
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت «مدیریت اطلاعات پویا مهارت» می‌باشد. | پشتیبانی با پشتیبان وردپرس

در این سایت، از کوکی‌ها استفاده می‌شود تا بتوانیم تجربه مرتبط‌تری به شما ارائه دهیم.
لطفاً با زدن دکمه "پذیرش همه" با عملکرد کوکی‌ها و دریافت سرویس بهتر، موافقت کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر"تنظیمات کوکی‌ها" را بزنید.
تنظیمات کوکی‌هاپذیرش همه
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
همیشه فعال
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
کوکیمدتتوضیحات
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT