۱۴ فعالیتی که افراد موفق قبل از صبحانه انجام می دهند
۱۴ فعالیتی که افراد موفق قبل از صبحانه انجام می دهند
اگر باید اتفاق بیفتد، پس باید همان اول اتفاق بیفتد. آن دسته از ما که به دنبال موفقیت حرفه ای هستیم و به طور فعال به دنبال داشتن یک زندگی کامل هستیم، این فلسفه را قبول داریم. این دسته افراد باید ساعات اولیه روز را برای سرمایه گذاری در فعالیت ها با اولویت بالای خود قرار دهند، پیش از هجوم اولویت های دیگران.
قدرت اراده همانند ماهیچه هنگامی که زیاد استفاده شود، خسته می شود. پس از استراحت شبانه، در ساعات اولیه ی صبح قدرت اراده در بالاترین سطح خود قرار می گیرد. در این ساعات افراد خوش بین تر هستند و برای روبرو شدن با چالش ها آمادگی بیشتری دارند. بنابراین با توجه به این مورد، مدیران و کارآفرینان موفق در ساعات اولیه صبح که بعد از استراحت شبانه، سرحال هستند، چه کارهایی انجام می دهند؟
ما ۱۴ فعالیتی را که افراد موفق انجام می دهند در ذیل برای شما مشخص کرده ایم. البته همه ی آنها همه ی این کارها را ممکن است انجام ندهند، اما هر کدام از این ها روش اثربخشی برای آغاز یک روز است.
۱- زود بیدار می شوند.
افراد موفق می دانند که زمان یک دارایی ارزشمند است که به سادگی با تماس های تلفنی، جلسات، بحران های ناگهانی و… از دست می رود.
ایندرا نویی، مدیرعامل پپسی ساعت ۴ صبح از خواب بیدار می شود.
۲- آب می خورند.
بیشتر افراد موفق صبح بجای نوشیدن قهوه، آب می خورند.
آرینا هافینگتون، موسس هافینگتون پست، روزش را با یک لیوان آب داغ و لیمو شروع می کند.
نوشیدن آب شما را صبح هشیارتر می کند، به بدن آبرسانی می شود و سوخت و ساز بدن را آغاز می کند.
۳- ورزش می کنند.
یکی از مهمترین فعالیت های افراد قدرتمند و ثروتمند بنظر می رسد ورزش کردن باشد. برای مثال مدیرعامل زیراکس، دو بار در هفته هر بار به مدت یک ساعت ۶ صبح ورزش می کند.
ورزش قبل از صبحانه باعث کاهش استرس در طول روز و بهبود خواب می شود.
۴- روی یک پروژه ی کاری مهم کار می کنند.
ساعات آرام صبح بهتری وقت برای کار و تمرکز روی یک پروژه ی مهم است. بدون ایجاد مزاحمت توسط بچه ها، همکاران، رؤسا و…
۵- به علائق شخصی خود می پردازند.
وقتی تمام روز صرف برگزاری جلسات شود، از نوشتن یک رمان یا انجام یک کار هنری صرفنظر می شود. ساعات اولیه صبح زمان مناسبی است تا به علائق شخصی خود بپردازیم.
۶- صبح را صرف ساعات خوش خانوادگی می کنند.
برخی افراد موفق از صبح برای گذران وقت با خانواده استفاده می کنند، چه خواندن یک داستان برای بچه ها باشد یا آماده کردن و خوردن صبحانه در کنار خانواده و یا کمک کردن به بچه ها برای آماده شدن، مرتب کردن رختخواب، صحبت کردن درمورد اوضاع و احوال افراد خانواده حین خوردن صبحانه.
۷- با همسر خود ارتباط برقرار می کنند.
در شب به شاید علت خستگی، پرداختن به امور شخصی، آماده کردن شام، تماشای تلویزیون نتوان به امور زناشویی و گفتگو با همسر پرداخت. آنها معمولا لحظات اولیه ی بیداری را صرف گفتگو در مورد زندگی، مسائل مالی، خانه داری، برنامه های آینده و امور زناشویی می کنند.
۸- رختخواب خود را مرتب می کنند.
این عادت یک دقیقه ای می تواند باعث افزایش شادی و بهره وری شما در طول روز شود.
Charles Duhigg در کتاب خود تحت عنوان “The Power of Habit” (قدرت عادت) بیان می کند که عادت مرتب کردن رختخواب هر روز صبح باعث افزایش کارایی می شود. این کار باعث نمی شود کار بیشتر در محل کار انجام دهید، اما همانند یک جرقه است که باعث ایجاد زنجیره ای از عادات درست می شود.
۹- با نوشیدن قهوه شبکه سازی می کنند!
صبح می توانند زمانی عالی برای ملاقات با افراد و خوردن قهوه یا صبحانه با آنها باشد. صبح برای شبکه سازی آرامتر است، و انسان احساس تازگی و خلاقیت بیشتری دارد، نسبت به پایان روز که ذهن آشفته است.
۱۰- به عبادت یا مدیتیشن می پردازند تا ذهن خود را پاک کنند.
بسیاری از افراد موفق خودشان را وقف یک فعالیت روحانی می کنند، مثل دعا، نماز، مدیتیشن.
۱۱- چیزهای که بخاطر آنها شکرگزار هستند را می نویسند.
نوشتن اسم افراد، اماکن، فرصت ها و سایر مواردی که بخاطر آنها شکرگزار هستید چند دقیقه زمان می برد اما تاثیر زیادی بر بهبود دید نسبت به زندگی دارد.
۱۲- برنامه ریزی می کنند.
برنامه ریزی برای روز، هفته یا ماه پیش رو ابزاری مهم برای مدیریت زمان است تا وقتی در لبه ی مسیر هستید، شما را در مسیر نگه دارد. صبح زمان مناسبی برای تفکر به آینده، چشم انداز و برنامه ریزی است.
۱۳- ایمیل های شان را چک می کنند.
در حالیکه اغلب اساتید مدیریت پیشنهاد می کنند تا حد امکان ایمیل را کنار بگذارید، بسیاری از افراد موفق روز خود را با ایمیل شروع می کنند.
آنها سریع پیام های خود را مرور می کنند تا پیام ضروری را از دست ندهند و اگر نیاز به پاسخ فوری داشت به آن پاسخ می دهند.
۱۴- اخبار را می خوانند.
عادتی که اغلب افراد موفق دارند این است که قبل از صبحانه اخبار مهم را بخوانند. در نتیجه وقتی به محل کار خود می روند از اوضاع و احوال دنیای اطراف خود با خبر هستند و می دانند چه چیزهایی ممکن است بر کسب و کار آنها تاثیر بگذارد.
منبع: weforum – ترجمه: محمد یوسفی – مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد نظرات: 8
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید