۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید
5
(1)
انواع آگهی :
- آگهی پرسشآمیز: سوال را در عنوان مطرح میکند و در متن به آن جواب میدهد.
- آگهی آزمایشی: متن به ارائه یک آزمایش میپردازد و خواننده آزمایش را انجام میدهد. پاسخهای او نشانگر این نکته است که آیا محصول و یا خدمات ارائه شده با نیازهای او سازگاری دارند یا خیر؟
- آگهی خبری: یک محصول جدید را معرفی میکند و یا خبری جدید و هیجانانگیز در مورد کالایی قدیمی را به اطلاع میرساند.
- آگهی مستقیم: به معرفی صریح و بیحاشیهی واقعیتها میپردازد.
- آگهی غیرمستقیم: با عنوانی مبهم به منظور برانگیختن کنجکاوی خواننده طراحی شده است و خواننده را به خواندن متن تشویق میکند.
- آگهی جایزه دهنده: وعدهی یک جایزه در قبال خواندن آگهی را میدهد.
- آگهی دستوری: به خواننده دستور میدهد که به حرکت درآید.
- آگهی بها و ارزش – و از کجا بخریم: حراج را اعلام میدارد. محصول را توصیف میکند. بها و تخفیف را ذکر کرده، به خواننده محل خرید کالا را معرفی میکند.
- آگهی مدلل- چرا: به معرفی دلایلی که بایستی کالایی خریداری شود، میپردازد.
- آگهیای که به صورت نامه نوشته میشود.
- قبل از و بعد از: به نمایش تحولی که بعد از مصرف محصول ایجاد شده است، میپردازد.
- گواه: مصرف کننده و یا فرد معروفی از یک کالا تعریف میکند.
- تاریخچه: داستان مفصل موفقیت یک کالا را شرح میدهد.
- آگهی اطلاعات مجانی: به فرستادن بروشور، جزوه و سایر اطلاعات مجانی میپردازد.
- داستانی: به نقل داستانی در ارتباط با افراد و کالا میپردازد.
- موج جدید: از طرحهای گرافیکی مدرن برای جلب توجه استفاده میکند.
- شناسایی خواننده: عنوان برای شناسایی مخاطب مورد استفاده قرار میگیرد.
- آگهی اطلاعاتی: اطلاعات مفیدی را که در اثر استفاده از کالا میتوان به دست آورد، در اختیار خواننده میگذارد.
- آگهی مکانی: نمایاندن محصول در محلهای غیرمعمول برای برجسته کردن تنوع و مفید بودن و در دسترس بود آن.
- شخصیتهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی شخصیتهای داستانی مثلا غول سبز متمرکز میسازد.
- محلهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی محلهای داستانی دهکده مارلبورو یا روستای چشم پرندگان متمرکز میسازد.
- کارتونها
- صاحب آگهی در تبلیغ: تبلیغ کننده در آگهی خود ظاهر میشود، تا در مورد کالای خود صحبت کند.
- اختراع یک واژه: تبلیغ کننده به اختراع واژههایی میپردازد، تا محصول خود یا کابرد آنها را توصیف کند. برای مثال «غذای قهرمانان» واژههایی بودند که توسط یک نویسندهی تبلیغات برای توصیف کالای کارفرمای خود ابداع شد.
- آگهی مقایسهای: نشان میدهد که چگونه کالای شما بر سایر کالاها برتری دارد.
- مبارزه: خواننده را به رویارویی میخواند، که اگر میتواند کالایی بهتر از کالای شما را معرفی کند.
- آگهی تضمینی: بر روی تضمین کالا متمرکز میشود و نه خود کالا.
- آگهی پیشنهادی: تمرکز بر روی ارائه، و فروش است و نه کالا.
- معرفی: چگونگی کار محصول را نشان میدهد.
- جناس (هم جنس بودن): عنوان، توجه را با بازی زیبای کلمات به خود جلب میکند و سپس در متن توضیح داده میشود.
- اجرای مسابقهها و شرط بندیها
- با حوادث جاری گره میخورد: افزودن فوریتهای زمانی – به هنگام طرح آگهی- به سایر خصوصیات کالا.
بخشی از کتاب ادبیات تبلیغ
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
از چه ابزاری برای مدیریت زمان استفاده کنیم؟ این پرتکرار ترین سؤالی است که در...
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
مورد مطالعه: مؤسسه آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی مجازی نور طوبی (بهار 1400) مقدمه: مؤسسه...
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
فروش اینترنتی بیشتر، یکشبه و اتفاقی به دست نمیآید. برای فروش اینترنتی بیشتر، باید نکات...
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
در مطلبی با عنوان «فرمول طلایی فروش»، مواردی را بررسی کردیم که در فروش، بسیار...
فرمول طلایی فروش
موتور محرکۀ هر کسبوکاری، بخش فروش آن است.اما فروش مبحث بسیار گستردهای است. چطور میتوان...
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
دیدگاهتان را بنویسید