5 ابزار سخنرانی خلاق در ارائه مطالب
مهم ترین مشارکت شما در سخنرانی تان یا پیشنهادی که ارائه می کنید، بینش خلاق شما در مورد موضوع اشت. شما فردی حرفه ای هستید که سخنرانی را ارائه می دهد. لذا احساس نکنید نیازمند بوق و کرنا هستید. مخاطبان خود را نسبت به نظریه تان از طریق اعتبار و آمادگی کافی که دارید و نه با سرگرم کردن آن ها متقاعد می سازید.
وقتی محتوای مورد نظر را در دست دارید، آمادگی آن را دارید که به فکر راه های خلاقی برای عرضه ی نکات مهم خود باشید. خود را به ۵ شیوه عمده ی استفاده از خلاقیت محدود کنید تا اظهارات خود را جذاب تر و شفاف تر سازید:
- منابع موثق خود را ذکر کنید.
- واقعیات مفید و مرتبط را برای اثبات نظر خود ارائه کنید.
- از تصاویر برای نشان دادن مقاصد خود استفاده کنید.
- قیاس هایی را مطرح سازید که منظور شما را واضح و به یاد ماندنی کند.
- داستان هایی مرتبط در مورد افراد یا تجارت ها بیان کنید.
۵ تکنیک بالا را با احتیاط به کار گیرید و از آن ها بیش از حد استفاده نکنید. مثلا استفاده از یک داستان نسبتا طولانی کفایت می کند. همچنین اگز شما ۳ جدول آماری موثر در اختیار دارید، از وسوسه افزودن ۱۰ جدول دیگر خودداری کنید.
هریک از این تکنیک ها به سرعت کهنه می شوند ؛ مخاطبان تنوع را دوست دارند.
زمانی که چگونگی عرضه ی مطالب مهم مطرح می شود به یاد داشته باشید که یک سخنرانی خوب بدون جلب توجه خلاق است. تکنیک های بالا راه هایی بی سر و صدا برای افزودن قدرت خلاق به سخنرانی تان است، به شرط اینکه از هیچ یک بیش از حد استفاده نکنید.
هیچ گاه از خلاقیت برای ضایع کردن یک سخنرانی یا پوشاندن فقدان محتوی استفده نکنید. از به کار گیری ژست هایی که بسیاری از مربیان سخنرانی پیشنهاد می کنند خودداری ورزید. تصور نکنید باید شوخی را در سخنرانی خود بگنجانید، مگر اینکه شما ذاتا شوخ طبع هستید و شوخی شما به شکل آشکاری به موضوع ارتباط داشته باشد و این شوخی باعث رنجش هیچ کس نشود.
این ها محدودیت های بزرگی هستند، لذا معمولا استفاده از شوخی مناسب نیست. همچنین از به کار گیری تر دستی های تئاتری خودداری ورزید. شما بازیگری آموزش دیده نیستید، اکثر ژست هایی که در کتاب ها برای چاشنی بخشیدن به سخنرانی ها از آن ها یاد می شود ناموفق است و در نتیجه فردی به نظر می رسید که برای سرگرم کردن مردم به شدت تلاش میکنید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 2.2 / 5. تعداد نظرات: 9
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
چرا دیگران حرفم را نمی فهمند؟
گاهی ممکن است حرفی عادی بزنیم و به بدترین شکل ممکن تعبیر شود. بررسی میکنیم که چرا دیگران حرف ما را نمی فهمند؟
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید