۶ راهکار برای تولید ایده های تبلیغاتی
وظیفه ی نویسنده ی تبلیغات، ارائه ایده ها و عبارتهایی است که محصول یا خدمت تبلیغ شده را به فروش برساند.
این ایده ها از کجا سرچشمه میگیرند؟ از درک و شناسایی محصول، بازار و رسالت متن تبلیغاتی که تحقق فروش است.
در هر حال، حتی بهترین نویسندگان تبلیغات نیز گاهی خود را در تنگنا محصور مییابند. راهکارهایی – پاره ای اساسی و معمول و پاره ای غیرمستقیم و اندکی «دور از ذهن»- به وجو آمده اند تا در آفرینش ایده و افکار به افراد یاری دهند.
در سلسله مقالاتی که در موفقیت نامحدود توسط دان هاپتمن به چاپ رسیده است، این رهنمودها ارائه شده اند:
حقایق را دریابید
نویسنده ی تبلیغات نیازمند جمع آوری دو دسته از حقایق است: حقایق خاص در مورد کالا، و حقایق خاص در مورد مردم و امور کلی.
در درون هر نویسنده ی موفقی، شوق و حرص سیری ناپذیری برای خواندن و جمع آوری اطلاعات وجود دارد، شما نیز از این قانون مستثنا نیستید.
کتابها، مجله ها، جزوه ها، پوسترها، برچسب محصولات و همه چیز را بخوانید. مجله های تبلیغاتی را بخوانید، تا با این دنیای ویژه آشنا شوید. مجله هایی را که کارفرمای شما در آنها آگهی های خود را به چاپ میرساند، بخوانید تا با زیر و بم فعالیت کمپانی بیشتر آشنا شوید. هر مقاله ای که علاقه ی شما را برمی انگیزد، جدا کرده، نگهداری کنید. هرگز نمیدانید که چه زمانی به کارتان خواهد آمد.
همچنین، با مردم صحبت کنید. در کلاسها و سمینارها شرکت کنید. در سخنرانیها شرکت کنید. در جلسات و اجتماعات حرفهای و تخصصی شرکت کنید. گردآورنده ی اطلاعات باشید.
در جستجوی تلفیق افکار برآیید
« یک فکر تازه، صرفا تبلیغی از افکار کهنه است». این، گفته ی هاپتمن است: « تمامی خلاقیتها صرفا جابه جایی افکار کهنه است». بسیاری از افکار جدید تجاری، صرفا از ترکیب عوامل موجود شکل گرفته اند.
از فهرست استفاده کنید
این کتاب، به عنوان مثال، فهرستهایی را در اختیارتان قرار میدهد. فهرستی برای عنوانها، فهرستی برای متن تبلیغات، فهرستی از دلایلی که مردم کالاهای موردنظر خود را خریداری میکنند و غیره. هر زمان که برای یافتن فکری نو با دشواری روبهرو میشوید، میتوانید از فهرستها استفاده کنید تا راهنماییهای لازم را در اختیارتان بگذارد.
نظر دیگران را جویا شوید
متن اولیه ی عقاید و ایده های خود را به دیگران نشان دهید و نظر آنها را بخواهید و یا بگذارید که شخص دیگری متن پایان یافته ی شما را ببیند و نظر خود را در مورد تحولاتی که میتوانید در آن ایجاد کنید اعلام دارد.
یک تیم تشکیل دهید
نویسندگان تبلیغات، اغلب با سرپرستان هنری یک تیم را تشکیل میدهند، همانند آهنگسازان با ترانه سرایان، و سرمایه گذاران با مدیران خود.
اعضای تیم شما در بهینه سازی اثرتان میتوانند بسیار موثر واقع شوند. همچنین فعالیت در کنار یک همکار، ذهن و جریان فکریتان را تقویت میکند.
دوره ی تکوین و الهام گیری
مسکوتش بگذارید. مساله را کنار گذاشته، اجازه دهید که ضمیر ناخودآگاهتان برای مدتی بر روی این موضوع کار کند. در طول این دوره ی کمون، احتمالا ایدهای که در جستجویش بوده اید از «ناکجا آباد» ظاهر خواهد شد.
بخشی از کتاب ادبیات تبلیغ
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید