۶ روش عالی برای خودبازاریابی
۶ روش عالی برای خودبازاریابی
امروزه با افزایش تعداد افرادی که به دنبال کار می گردند، بازار کار به محیطی رقابتی تبدیل شده است.
همیشه داشتن مهارت و تجربه ی بالا باعث امنیت شغلی نیست، شما باید بدانید چطور به طور موثر خودبازاریابی کنید تا مورد توجه قرار گیرید. اگر به دنبال شکار یک شغل هستید لازم است اثبات کنید از ترکیبی از تخصص مرتبط و مهارت های ارتباطی برخوردار هستید. باید فروشنده ی درون خود را بیدار کنید تا نظر کارفرمای بالقوه را جلب کنید.
در بازاریابی باید نیازهای مشتری را بدانید و سپس برند خود را برای رفع نیازهای او ارائه کنید. برای کارجویان نیز همین وضعیت وجود دارد، باید یک راه حل ایدهآل پیشنهاد دهید، یک بسته ی عالی.
در ادامه ۶ روش برای شروع خودبازاریابی بیان شده است:
۱- شناسایی مخاطب هدف
کارفرمالی بالقوه خود را کامل مورد شناسایی قرار دهید. تا جایی که امکان دارد برای شناخت آن سازمان، مهارت ها، شخصیت و دانش و مهارتی که برای آنها ارزشمند است تحقیق کنید. از شرح شغل و ویژگی های فردی به منظور شناسایی نیازهای اساسی شرکت استفاده کنید و سعی کنید بفهمید آن نقش چه تاثیری در چشم انداز آینده ی سازمان دارد.
۲- USP خود را بدانید.
USP یا پیشنهاد منحصربفرد فروش ویژگی است که یک برند یا محصول را محبوب و متفاوت از رقبا می سازد. USP خود را کشف کنید. می تواند دوره آموزشی تخصصی که طی کرده اید باشد یا ترکیبی عالی از تجربه ی گذشته و علائق فردی. وقتی به خوبی آن را شناختید، کارفرمای آینده ی شما نیز باید از آن مطلع باشد.
۳- در صحبت کردن مهارت پیدا کنید.
لغات فنی و واژگانی که حین درخواست دادن برای شغل جدید بکار می برید بسیار مهم است. باید بدانید از چه عبارات کلیدی و کلماتی خصوصا توسط کارفرمای بالقوه شما استفاده می شود. ممکن است برخی شغل ها در بخش های خاص نیاز به مهارت ها و دوره ها آموزشی خاص دارد.
۴- شخصیت خود را نشان دهید.
از اینکه استعدادها و ارتباط های شخصی خود را بیان کنید هراسی نداشته باشید. هیچ کس مجموعه ی کاملی از مهارت های فنی نیست و شاید کارفرما بتواند وجه انسانی را ببیند. علائق، اشتیاق ها و مهارت های شخصی بخشی از شما است، پس فراموش نکنید خودتان را به عنوان یک فرد با مهارت های چندجانبه بازاریابی کنید.
۵- بروز باشید.
سعی کنید از هر پیشرفت و خبر جدیدی که در صنعت شما است باخبر شوید. وبلاگ ها، سایت ها و نشریات که ممکن است در این امر به شما کمک کنند را بخوانید.
۶- در استفاده از اینترنت مهارت پیدا کنید.
اینترنت به شما کمک می کند راحتتر از گذشته خودتان را تبلیغ کنید. سایت های شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و توییتر به شما امکان دسترسی به کانال های ارتباطی می دهد که می توانید فرصت های جدید را کشف کنید.
منبع: michaelpage – ترجمه مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید