جناب آقای مجيد غلامي
بيش از 17 سال سابقه فعاليت تخصصي در رشته فناوري اطلاعات، بيش از 7 سال مدير مركزداده شهرداري اصفهان و پشتيباني فني خدمات فناوري اطلاعات ، موسس گروه مشاوران فناوري اطلاعات سپاهان
سازمان: گروه مشاوران فناوري اطلاعات سپاهان ( موسس گروه )
دسته شغلی مرتبط: کامپیوتر ، فناوری و فرآوری اطلاعات
رشته تحصیلی: برق - الكترونيك
استان: اصفهان

 

تجارب فنی:

  • نوسازی ، تکمیل و راه اندازی تابلوهای شبیه سازهای فنی ، پروازی و آموزشی  بالگرد های  ۲۰۹ ، ۲۱۴ ، ۲۰۵ (سال 76 – 79)
  • طراحی شبیه ساز کاملا نرم افزاری  در سه تخصص از سیستمهای نگهداری وتعمیرات بالگرد ها (سال 78 -79)
  • برنامه نویسی سیستم های کنترل ، ابزار دقیق و شبیه سازهای نرم افزاری در صنعت (سال 79-80)
  • طراحی نرم افزار دستگاه های اندازه گیری  و کالیبراسیون  ابزارهای دقیق  صنایع خودرو سازی (سال 81 )
  • طراحی و ایجاد سیستم خرید، نگهداری و تعمیرات رایانه ای (سال 81)
  • طراحی سیستم مدون تحت وب جهت نگهداری و تعمیرات رایانه های شهرداری اصفهان (سال 83)
  • اتخاذ رویکرد استاندارد سازی در جهت ارایه خدمات بهینه به همکاران در شهرداری اصفهان (سال 85)
  • پیاده سازی مدل  ITIL v3.0 ‌در سطح واحد پشتیبانی فنی  و مرکزداده شهرداری اصفهان منطبق با استاندارد  ISO2000 (سال 87 – 93) و مکانیزه نمودن بیش از ۵۰% فعالیت ها با استقرار ابزارها و سیستمهای رایانه های 
  • تدوین طرح ایجاد واحد پیشخوان خدمات (پشتیبانی و سرویس دسک) شرکت مهندسی پدید پرداز (سال 94)
  • تدوین طرح جامع زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات مجتمع فولاد خلیج فارس هرمزگان (سال 95)
  • تدوین طرح کسب کاری شرکت بهین رایانش آزاد بر اساس تحلیل بازار، نقشه استراتژی و کارت امتیازی متوازن (سال 97)
  • تکمیل طرح کسب کاری دستگاه کنترل تصویری سطح پارچه جهت شناسایی عوارض تعریف شده برای معرفی به سرمایه گذار (سال 97)
  • ارزياب تعالي سازماني  شهرداري منطقه 6  شهر اصفهان  (سال 98)
  • بهينه سازي و توسعه فرايند هاي شركت نرم افزاري سامانه ساز دلفين بر اساس مدل ITIL (سال 99)

استفاده عملیاتی از:

- سیستم متمرکز و بدون وقفه تحت وب در جهت ارایه ، ثبت و پیگیری مشکلات کاربران شهرداری(سال 86)

- سیستم پیش بینی  وقوع مشکلات زیر ساخت های شبکه و مرکزداده شهرداری اصفهان (سال 87)

- سیستم پیش بینی وقوع  مشکلات  پایگاه داده های برنامه های کاربردی شهرداری اصفهان (سال 88)

تهیه و اجرای طرح های بهبود و تعالی سازمانی

- تهیه و اجرای برنامه اول بهبود سازمانی , برنامه ریزی راهبردی در سال ۸۸  و اجرای آن طی سال های ۸۸ تا ۹۰  برای حوزه پشتیبانی فنی  و مرکزداده

- مسئول برنامه دوم بهبود سازمانی , برنامه ریزی راهبردی در سال ۹۰ بر اساس ماتریس SWOT  و نقشه استراتژی برای حوزه پشتیبانی فنی  و مرکزداده , شروع اجرای آن از سال ۹۱ تا سال ۹۳ .

- تهیه برنامه سوم تعالی سازمانی پشتیبانی فنی و مرکزداده شهرداری اصفهان بر اساس برنامه کلان شهرداری اصفهان در حوزه فناوری اطلاعات برای سال های ۹۴ تا ۹۷

- طراحی مدل کسب و کار سیستم نگهداری و تعمیرات جهت سرویس های فناوری اطلاعات جهت محاسبه هزینه تمام شده نگهداری و تعمیرات سرویس ها

- تهیه برنامه تعالی سال 1396 حوزه امور مشتریان بر اساس مدل بهبود مستمر مطابق فرایندهای مدل ITIL v3.0 

- تهیه برنامه توسعه سال 96 -97 مرکز آموزش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان بر اساس کارت امتیازی متوازن با رویکرد کاهش هزینه و توسعه بازار

- تهیه برنامه توسعه سال 98-99 مرکز آموزش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با جهت گیری توسعه کسب و کار مرکز آموزش با رویکرد حمایت از کسب کارهای نوپا جهت تسریع در ارایه خدمات به شهروندان اصفهانی

مقاله ها :

- مدیریت نگهداری و تعمیرات

- راهبردهای  نگهداری وتعمیرات

- مدل ITIL v3.0 برای واحد نگهداری و تعمیرات

- مدل پیشنهادی ساختار سازمانی و فرایند های مدیریت  نگهداری وتعمیرات برای شهرداری های کلان شهر ها (طبق مدل ITIL v3.0)

- اهمیت نگهداری و تعمیرات مراکزداده بر اساس مدل های راهبردی نگهداری

- ارایه مدل مدیریت فعالیت های مورد نیاز پشتیبانی سرویس های ICT بر اساس کارت امتیازی متوازن (BSC)

- اهمیت آنالیز خرابی ها و مشکلات ایجاد شده در فرایند های نگهداری وتعمیرات

- گزارش نتایج برنامه ریزی راهبردی و اجرا  آن جهت پشتیبانی فنی و نگهداری مرکزداده  برای سال ۸۷ تا ۹۳ ( شامل دو برنامه  متوالی )

- نحوه هزینه یابی نگهداری و پشتیبانی سرویس های فناوری اطلاعات

- ارایه شاخص های پشتیبانی سرویس های فناوری اطلاعات در شهر هوشمند بر اساس نقشه استراتژی 

- معرفی چهار چوبی برای بهبود مستمر خدمت بر اساس کارت امتیازی متوازن و مدل ارایه خدمات ITIL 2011

- 5 گام برای رسیدن به کارت امتیازی چابک (ترجمه و تلخیص)

- 6  شاخص ضروری برای اطمینان از بقا کسب و کار (ترجمه و تلخیص)

-  10 راهنمایی جهت طراحی کارت های امتیازی متوازن (ترجمه و تلخیص)

- كارت امتيازي متوازن جهت تغيير استراتژی کسب و کارها براي مقابله با اثرات بیماری Covid19

- تغییر استراتژی بازاریابی برای مقابله با COVID-19 به همراه فعاليت های كليدي و شاخص هاي اثر گذار

دوره هاي آموزشی طي شده :

  • ITIL V2.0 Fundamental
  • ITIL V3.0 Fundamental
  • مديريت پروژه هاي IT
  • معماري سازماني 
  • ارزيابي عملکرد بر اساس کارت امتيازي متوازن
  • مديريت استراتژيک نگهداري و تعميرات
  • Information Security Management System (BS7799:2005)
  • Guideline for ICT Disaster Recovery Services (ISO24762:2008)
  • نگرش سيستمي
  • کار تيمي
  • طرح ريزي فرايند هاي نگهداري و تعميرات
  • مديريت بحران
  • مدیریت پروژه به متد چابک (ACP)
  • دوره اظهارنامه نویسی و ارزیابی سازمان بر اساس مدل تعالی سازمانی نگارش  1396  (EFQM )

 

تعاملات، همکاری تیمی و كسب مشاوره جهت تغییر و استفاده از ایده های جدید

همسو با نیاز بازار، جريان لازم براي حضور موفق در تجارت است.


کد معرف برای ثبت نام دیگران: 1289
سابقه فعالیت ها:

مسئولیت ها در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان 

- مسئول واحد پشتیبانی سخت افزار  و نرم افزارهای پایه شهرداری اصفهان (سال 81 – 83)

- مسئول واحد پشتیبانی نرم افزارهای کاربردی و پایگاه داده های شهرداری اصفهان (سال 83 – 85)

-  مدیر پشتیبانی فنی و مرکزداده شهرداری اصفهان مستقر درسازمان فاوا (سال 85 تا 94)

- مدیر امور مشتریان و مدیریت سرویس (SMO) فاوا (سال 94 تا 96)

- مدیر مرکز آموزش سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان (سال 96 تا ...)

سوابق اجرایی دیگر

- مسئول تولید نرم افزارهای شبیه ساز رایانه‌ای در واحد جهاد خودکفایی مرکز آموزش هوانیروز اصفهان (سال 75 تا 77)

- مسئول گروه سخت افزار و نرم افزار شرکت خصوصی (سال 77 تا 79)

- مسئول گروه IT  شرکت خصوص (سال 79 تا 81)

- مشاور رسمی سازمان نظام صنفی رایانه استان اصفهان در گروه مدیریت و آموزش(سال 92 تا ...)

- عضو کمسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه استان اصفهان (سال 93 تا ...)

- موسس گروه مشاوره فناوری اطلاعات سپاهان (سال 95 تا ...)

- عضو مشاور در باشگاه مشاوران و مدیران کمسیون آموزش، پژوهش و توانمند سازی اتاق بازرگانی استان اصفهان (سال 96 تا ... )

- مشاور مدیر عامل شرکت بهین رایانش آزاد در حوزه برنامه ریزی(سال 98 تا ...)

- مشاور مديرعامل شركت سامانه ساز دلفين آپادانا در حوزه بهبود فرايند هاي ارايه خدمات فناوري اطلاعات  (سال 99 )


مهارت ها:

- شناخت مدل های رایج نگهداری و تعمیرات (نت ) و به کار گیری آنها در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات

- شناخت کامل فرایند های پشتیبانی سرویس های فاوا و آشنایی با روش های مکانیزه نمودن آنها

- تسلط بر مدل  ITIL2011  جهت استقرار فرایندهای فاوا

- آشنا با مدل FITSM  و YaSM مدل های مختصرتر جهت استقرار فرایندهای موضوعی فاوا

- آشنایی با برنامه ریزی راهبردی و روش های معروف آن

- تهیه برنامه های راهبردی و عملیاتی :

* ایجاد و بهبود فرایندهای طراحی، نصب استقرار و پشتیبانی سرویس های فناوری اطلاعات با رویکردهای مدیریت کیفیت و هزینه

* ایجاد بوم مدل کسب کار و استخراج مزیت رقابتی و ارزش پیشنهادی بر اساس تحلیل رقبا و بازار

* تحلیل پورتر و مدل زنجیره ارزش

* تهیه برنامه های کسب کار با دیدگاه فناوری اطلاعات

* مسلط به مدل کارت امتیازی متوازن (BSC)

*مسلط به تهیه نقشه استراتژی جهت تدوین برنامه های راهبردی

- شناخت مدل های هزینه ای در سرویس های فاوا و روش های مدیریت آنها

نوع عضویت در باشگاه مدیران ایران: عادی

ایجاد کننده بحث در :
  • استفاده از برنامه های راهبردی تجمل است یا ضرورت؟

  • حضور در برنامه های :
  • وبینار - گفتگوی مدیران -سال 2017 را چگونه می بینید؟
  • وبینار - شبکه سازی حرفه ای برای مدیران

  • اطلاعات بیشتر مانند رزومه یا ارسال پیام خصوصی، فقط برای اعضای طلایی قابل مشاهده است.

    همین الان طلایی شوید!
    +