سرکار خانم آیت حسینی
متخصص تحلیل، مشاوره، ایجاد، ساخت و بازآفرینی کسب‌وکار
سازمان: نشانه ( بنیان‌گذار و مدیر عامل )
دسته شغلی مرتبط: امور مالی و حسابداری - بیمه ، بانک، بورس، سرمایه گذاری، شبکه پرداخت، پرداخت یاری
رشته تحصیلی: تخصصش تحلیل، مشاوره، ایجاد، ساخت و بازآفرینی کسب‌وکاره
استان: تهران

من، آیت حسینی‌ام. سال ۵۹ به دنیا آمده‌ام و از ۱۹ سالگی فعالیت حرفه‌ای‌ام را آغاز کرده‌ام. در زمینه‌های مختلفی کار کرده‌ام و حالا چند سالی است که متمرکز شده‌ام بر روی تحلیل و مشاورۀ کسب‌وکارهای نوآورانه و کتابی هم در این زمینه ترجمه کرده‌ام.

در حال حاضر مدیریت شرکت نشانه را برعهده دارم. نشانه تخصصش تحلیل، مشاوره، ایجاد، ساخت و بازآفرینی کسب‌وکارهاست. در نشانه، در کنار کسب‌وکارها هستیم تا به شهود و درک بهتری از وضعیت کسب‌وکار خود برسند.

بتوانند موقعیت کسب‌وکارشان و بازاری که در آن فعالیت می‌کنند بهتر بشناسند، ضعف‌های گذشته را شناسایی کنند و بتوانند گام‌های آتی توسعۀ کسب‌وکارشان را محکم‌تر بر دارند. کیفیت کار ما را مدیران کسب‌وکارهایی که همراهشان بوده‌ایم، تائید می‌کنند.

از اواخر دهۀ هشتاد وارد عرصۀ کارآفرینی شدم. با حضور در این عرصه، تا همین امروز تلاش کرده‌ام همواره کوله‌پشتی‌ام را پرتر کنم و مهارت‌ها و اطلاعاتم را در این حوزه بالاتر ببرم. می‌خواستم قدرت حل مسئله‌ام را تقویت کنم و بتوانم از موانع پیشِ رویم در این کار، به سلامت بگذرم.

به همین خاطر هم در سال‌های ابتدایی ورودم به این حوزه، در مقطع کارشناسی ارشدِ سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه شهید بهشتی، در رشته‌های: MBA-Marketing strategy و EMBA و مدیریت فناوری اطلاعات، دوره دیده‌ام و پس از آن هم در کارگاه‌های تخصصی زیادی شرکت کرده‌ام.

حالا که در جایگاه مشاور کسب‌وکارها فعالیت می‌کنم، می‌دانم که برای این کار، دانش آکادمیک به تنهایی کافی نیست. از زمان حضورم در شناسا، در اوایل دهۀ 90 همراه گروهی بوده‌ام که جریان کارآفرینی بخش خصوصی را در ایران راه‌اندازی کردند.

اقدامی که زیربنای فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی در سال‌های بعد بود. به همین پشتوانه هم تا امروز بیش از پنج هزار طرح کسب‌وکار را ارزیابی کرده‌ام. طرح‌هایی که هرکدام در مرحله‌ای از رشد خود بوده‌اند.

بعضی از آن‌ها طرح‌هایی بوده‌اند تنها روی کاغذ و بسیاری از آن‌ها متعلقند به کسب‌وکارهایی که سال‌ها از اجرایی شدنشان می‌گذرد. همۀ آن‌ها اما در کنار هم کوله‌پشتی من را پرتر کرده‌اند برای ادامۀ مسیر.

درباره من

فکر می‌کنم دانشی که از مسیر بررسی این طرح‌ها کسب کرده‌ام، بیش از تخصص دانشگاهی‌ام در فرآیند بازآفرینی کسب‌وکارها به کار می‌آید.

در کنار این تجربه‌ها، تخصص من در زمینۀ روانکاوی به درک بهتر شرایط مشتریان و مدیران ارشد آن کمک می‌کند. مدیران ارشد، پیش و بیش از مسئولیتشان در ادارۀ کسب‌وکارها، انسانند.

درک حال آن‌ها به عنوان یک انسان در کنار درک مسئولیتشان، منجر به مشاورۀ دقیق‌تر و نزدیکتر شدن به آن‌ها برای تصمیم‌گیری‌های مهم می‌شود. فارغ از موقعیتم، همواره تلاش کرده‌ام در محیط اطرافم تاثیرگذار باشم. می‌خواستم دامنۀ اثرگذاری‌ام وسیع و محسوس باشد.

چه در بین افرادی که با آن‌ها همکاری کرده‌ام و چه در خود کسب‌وکارها؛ از بانک آینده و فناپ که در چند سال گذشته بیشتر وقتم به آن‌ها اختصاص پیدا کرده تا شناسا، سازمان فناوری اطلاعات، صندوق جسورانۀ پارتیان و دانشگاه شریف و علم‌وصنعت که پیش‌تر در آنجا حضور داشته‌ام. این شامل سایر فعالیت‌هایم هم می‌شود.

با ترجمۀ کتاب «جنگل بارانی»، در واقع می‌خواستم افراد بیشتری را با چگونگی ساخت یک محیط کسب‌وکار نوآورانه مثل «سیلیکون ولی»، آشنا کنم. کتابی که ورای نبایدهایی که زیاد تکرار شده، بایدها را برای فعالان این حوزه کنار هم گردآورده.

حضورم در همایش‌های مختلف مربوط به کسب‌وکارهای نوآورانه و برنامه‌های تلویزیونی و به اشتراک‌گذاری تجربه‌هایم با دیگران هم، در همین راستا بوده است. می‌خواهم روزی که نبودم هم اثرم بر روی دیگران، یادم را زنده نگهدارد.

 

https://ayathosseini.com/


کد معرف برای ثبت نام دیگران: 14461
نوع عضویت در باشگاه مدیران ایران: طلایی

دوره بیزینس کوچینگ

حضور در برنامه های :
  • شب یلدای مدیران ایران - 1400

  • اطلاعات بیشتر مانند رزومه یا ارسال پیام خصوصی، فقط برای اعضای طلایی قابل مشاهده است.

    همین الان طلایی شوید!
    +