آموزش وردپرس

مشاوره-دلایل افزایش پیچیدگی و رسمیت ساختارهای سازمانی

عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت همه دوستان و مدیران عزیز بخصوص جناب آقای شاکری و خانم مفاخری
همانطور که میدانیم اجزای سه گانه تشکیل دهنده ساختار سازمانی  شامل پیچیدگی،رسمیت و تمرکز میباشد که این اجزا با هم دارای ارتباط هستند.
سوالی که اینجا مطرح شده این است:
دلایل افزایش  پیچیدگی و رسمیت ساختارهای سازمانی در سازمانهای امروزی چیست؟مزایا و محدودیتهای رسمی سازی در ساختارهای سازمانی چیست؟
فرستنده : آقای فارسیانی

-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

مشاوره – کدام یک از نرم افزار‌های هوشمندی کسب و کار (BI) را توصیه می کنید؟

با سلام و ادب ،برای تهیه سیستم هوشمندی کسب و کار برای یک شرکت صنعتی …

یک دیدگاه

  1. سلام بر شما و سپاس از لطف و همراهی ارزشمند شما .

    راستش تا جایی که من می دانم سازمانهایی که به معنای واقعی امروزی هستند دقیقا سعی می کنند رسمیت و پیچیدگی زیادی نداشته باشند .
    خصوصا سازمانهایی که کارمندان دانشی دارند اصلا نمی توانند در محیط های بسیار رسمی یا پیچیده موفق عمل کنند.
    در سازمانهای رسمی یا پیچیده خلاقیت و نو آوری به شدت کاهش پیدا می کند .
    فرهنگ سازمانی انگیزه های درونی رشد و ایجاد کارآفرینی های درون سامانی را بی انگیزه می کند .
    این روزها در کشورهای توسعه یافته تا جای ممکن سعی می شه که از رسمی بودن و پیچیدگی پرهیز شود . حتی د ر مشاغلی که نیاز به آن دارند سعی می کنند سازمان را در لایه های مختلف به شکل های مختلف طراحی کنند و بخشهایی که نیازی به این رسمیت و پیچیدگی دارند از آن در امان بمانند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *