محتوای وب سایت

چگونه محتوای وب سایت خود را تهیه کنیم

نونما کردن وب سایت شرکت شما می تواند امری دشوار باشد بویژه اگر قبلا هرگز چنین کارهایی را انجام نداده باشید.
صادقانه بگویم، اگر قبلا این کار را نکرده باشید، می تواند برایتان تبدیل به یک کابوس شود. اما من سعی می کنم به شما کمک کنم.این روزها بیشتر خریداران تجاری و شرکای احتمالی، قبل از شروع کسب وکار با شما، سایت شما را مرور می کنند. وب سایت شما، ابزار بالقوه قدرتمندی برای فروش و بازاریابی است و می تواند به شما کمک کند تا:
• مشتریان احتمالی تولید کند
• طرفداران محصولات شما را بیشتر جذب کرده و آن ها را وادار به خرید کند
• اطلاعاتی راجع به محصولات و خدمات به شیوه ای قانع کننده ارائه دهید.
• سفارشات را پردازش کنید، cross-sell1 وUp-sell2 انجام دهید و تبلیغات خاصی را ارائه دهید.
• با مشتریان فعلی خود و کانال های توزیع ارتباط برقرار کنید.
• شهرت به دست آورید.
به سایت خود به عنوان یک بروشور تعاملی بنگرید که با گروه های مختلف صحبت می کند و بازدیدکنندگان را به مشتریان و طرفداران شرکت شما تبدیل می کند. سایت شما بسط علامت تجاری شماست و نمونه ای از کیفیت کار شما می باشد.
با این که یک سایت می تواند یک سرمایه گذاری مهم باشد، مجبور نیستید پول فراوانی برای آن خرج کنید.
معرفی محصول جدید خود به تمامی مشتریان قبلی ۱-Cross sell
معرفی محصولات مشابه یا مکمل محصولات خریداری شده توسط یک مشتری یا گروهی از مشتریان ۲-Up-sell

 

محتوای وب سایت

این سایت تنها باید به روشی تاثیرگذار با بازار شما ارتباط برقرار کرده و از علامت تجاری شما پشتیبانی کندو البته اگر سایت خود را با محتوایی غنی تر و برخی عملکردهای اصلی بازاریابی توسعه دهید، قاعدتا قابلیت های بازاریابی بالقوه سودمند و گسترده ای بدست می آورید.
بنابراین از کجا شروع کنیم؟ از محتوا- اطلاعات و ابزاری که نیاز است با مشتریان و طرفداران خود مطرح کنید. طراحی، عملکرد و برنامه ریزی همگی بعد از محتوا مطرح می شوند- ابتدا باید تصمیم بگیرید که سایت شما می خواهد چه چیزی را به بازار عرضه کند.
چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد، اما در این جا یک روند اصلی برای شروع وجود دارد:

 

[vip-members] ۱- تعیین کنید چه کسانی سایت شما را بازدید می کنند، سپس فهرستی از اطلاعات و ابزاری که هر پروفایل به آن نیاز دارد را تهیه نمایید. برای مثال، اگر به سه دسته مشتری مختلف (شرکت های بزرگ و موفق،بازارهای متوسط و کسب و کارهای کوچک) می فروشید- باید محتوایی را ارائه دهید که مستقیما هریک از این گروه ها را مورد خطاب قرار دهد. برای هر یک از بازدیدکنندگان پروفایلی با جزئیات کامل تهیه کنید، سعی کنید تشخیص دهید که هر بار که آن ها از سایت شما بازدید می کنند، نیاز واقعی آن ها کدام است و سپس آن را به فهرست پروفایل وارد کنید.

۲- ایده های درونی را جمع آوری کنید. از هر تیم شرکت خود، شخصی را دعوت کنید و ار آنها بپرسید که چه محتوایی به آن ها کمک می کند تا سریع تر خدمات یا محصولات را به مشتریان ارائه دهند. می توانید این کار را در یک سری جلسات نفر به نفر انجام داده و یا جلسات هم اندیشی (طوفان فکری) تشکیل دهید. در این حالت، ایده هایی را جمع آوری می کنید تا هر ایده خوبی را به فهرست خود اضافه کنید.

۳- محتوایی را شناسایی کنید که به شما کمک کند تا به طرفداران خود که شما را به صورت آنلاین پیدا می کنند، بفروشید. اکثر خریدان تجاری برای پیدا کردن اطلاعات در مورد محصولات، فروشندگان و راه حل های مشکلات خود از وب استفاده می کنند. و هر چه قیمت محصول یا خدمات بالاتر باشد، خریدار سریع تر، جستجوی خود را آغاز می کند. فکر می کنید مشتریان احتمالی شما چه وقت به دنبال شما می گردند و برای جذب آنها و وادار کردن آن ها به خواستن اطلاعات بیشتر و حتی خرید آن ها از شما، چه چیزهایی نیاز دارید؟

۴- محتوایی را که برای فعالیت های بازاریابی خود نیاز دارید، مشخص نمایید. هم برای زمان کوتاه و هم برای مدت زمان متوسط فکر کنید. محتوا را طوری در نظر بگیرید که دارای صفحات اصلی خاصی چون صفحات فرود جستجو۱، صفحات فرود جستجوی پرداخت شده، خبرنامه های الکترونیکی، بخش اخبار، برنامه های قابل دانلود، آرشیوهای وبینار، فرم های ثبت نام و اشتراک و .. داشته باشد. باید مطمئن شوید که سایت شما تمامی این فعالیت ها را پوشش می دهد.

۵- درباره رقبای خود تحقیق کنید. آن ها چه محتوایی را ارائه میدهند که شما هنوز آن را شناسایی نکرده اید و باید در سایت خودتان وارد کنید؟

۶- ایده های متفرقه. آیا چیز دیگری وجود دارد که احتمالا می خواهید در سایت بگنجانید اما هنوز به آن فکر نکرده اید؟ دیگر سایت های این صنعت، سایت های برنده جایزه و حتی اسیت های دیگر صنایع را مرور کنید- نمی دانید که ممکن است چه ایده های ارزشمندی به دست آورید.
این فرایند ممکنست یک روز، یک هفته یا چندین ماه طول بکشید و این زمان به پیچیدگی سایت و محتوای مورد نیاز شما بستگی دارد.

 

صفحه ای که نهایتاٌ جستجوگر پس از کلیک کردن بر روی لیست نتایج به آن میرسد ۱-search landing page

اکنون که یک لیست طولانی دارید، زمان اولویت بندی رسیده است. به چه چیزی در حال حاضر نیاز فوری دارید و بقیه موارد را در چه وقت می توانید به طور منطقی انجام دهید؟ چیزهایی را که می توانید در مدت زمان متوسط انجام دهید، شناسایی کنید اما به یاد داشته باشید که شما می توانید بخش هایی از این کارها را بر طبق یک جدول زمانی در حال پیشرفت، شروع کنید.
اتفاق بعدی چیست؟ این لیست در کمک به شما و فروشندگان/توسعه دهندگان احتمالی راه طولانی را طی می کند تا دامنه پروژه خود را شناسایی کنند. اگر سایت را داخل کشور توسعه می دهید، قدم بعدی سازماندهی محتوا برای ایجاد معماری سایت می باشد و سپس باید به تعیین نیازهای خود را برای دیدن و احساس کردن، عملکرد، تکنولوژی و گزارش دهی بپردازید.
اگر تمامی این کارها، طاقت فرسا به نظر می آیند- شما تنها نیستید. اما به خاطر داشته باشید- چطور یک فیل را می خورید؟ هر بار یک گاز
چگونه یک فیل را بخوریم
هر بار یک گاز
(از دوستان گیاهخوار معذرت می خواهم اما یک کدو تنبل نمی توانست به خوبی مفهوم مرا برساند)

تیم من وقتی وسط توسعه یک محصول در محدوده زمانی باورنکردنی بودیم، با صحبت فیل کار را آغاز کرد. این فیل بارکاری ما بود. چطور می توانستیم همه آن را یک جا بخوریم؟
یک فیل ترسناک است و هر چه بیشتر نزدیک تر می شود، بزرگ تر به نظر می آید.
وقتی یک پروژه یا موضوعی بزرگ به نظر می آید، وسوسه می شویم که کاری نکنیم و امیدوار هستیم که همه چیز خودش جلو رود. متاسفانه، متاسفانه به ندرت چنین طرز برخوردی پاسخ می دهد و دیر یا زود آن فیل گرسنه می شود.
آیا فیلی در شرکت شما وجود دارد؟ شاید این فیل هممان موضوعی است که باید در مورد آن بیشتر بدانید، استراتژی است که همیشه می خواستید آن را امتحان کنید، شراکتی است که تمایل دارید آن را به هم بزنید یا بازار جدیدی است که می خواهید باز کنید.

اجازه ندهید این فیل بر سر راه موفقیت شما بایستد. خود را متعهد کنید که با دیدن این فیل، هر بار یک گاز از آن را بخورید. (این تاکتیک وقتی به کودکتان غذا می دهید، نیز کاربرد دارد.)
فیل شما کدام است؟ و وقتی توانستید به خوبی آن را بشناسید، چگونه خوردن آن را شروع می کنید؟

۱- ظرف نقره خود را بردارید: ابزار، اعضای تیم، هر آن چه می دانید برای این کار به آن نیاز خواهید داشت را جمع آوری کنید. اگر ظروف نقره مناسب نداشتید، به سرعت آن ها را پیدا کرده و همان طور که پیش می روید، شرایط را مهیا کنید.

۲- هدف و موقعیتی را انتخاب کنید که می توانید به آن دست بیابید. ابتدا از عهده راحت ترین بخش کار برآیید. به این ترتیب در ادامه راه، اعتماد و آگاهی بیتشری می یابید.

۳- اولین گاز را بزنید. شاید واقعا از مزه آن خوشتان بیاید. (احتمالا مزه جوجه سوخاری می دهد!)

۴- مرحله ۳ را آن قدر تکرار کنید که فیل تمام شود.

آیا هر توصیه با حکایتی در مورد شروع یک پروژه دارید که در ابتدای کار به نظرتان برطرف نشدنی می آمده است؟ با ارسال نظرات خود در پائین، توصیه هایتان را با خوانندگان ما در میان بگذارید.

 

[/vip-members]

 

منبع:www.entrepreneur.com| ترجمه : مدیران ایران

 

همچنین ببینید

۸ برداشت نادرست صاحبان کسب و کار؛ اشتباهات بازاریابی دیجیتال

از شروع رقابت در دنیای دیجیتال زمان زیادی نمی گذرد و هنوز هم با سرعت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *