۵ نکته برای نوشتن یک خبر موفق در وبلاگ

۵ نکته برای نوشتن یک خبر موفق در وبلاگ

داشتین یک وبلاگ خوب می تواند نقش مهمی در روابط عمومی دیجیتال شما ایفا کند . یک وبلاگ موفق می تواند پولساز باشد . می تواند به برندینگ شما کمک کند . یک وبلاگ حرفه ای ، می تواند برای شما مشتری خلق کند و می تواند به شما برای رسیدن به اهداف شخصی و تجاری تان کمک کند .  در زیر ۵ نکته برای نوشتن یک خبر موفق در وبلاگ اشاره شده است  که می تواند به شما در داتشن یک وبلاگ موفق کمک کند :

۵ نکته برای نوشتن یک خبر موفق در وبلاگ
۵ نکته برای نوشتن یک خبر موفق در وبلاگ

۱- لیستی تهیه کنید. یکی از ساده ترین مفاهیم خبری وبلاگ بی توبی می تواند موثرترین باشد: اخبار را فهرست وار بنویسید. مثلا” ۲۵ ایمیل ضروری درمورد منابع بازاریابی “, یا ” ۱۵ مدیر با نفوذ در سئو” یا ” ۳۰ کنفرانس بسیار مهم رسانه های جمعی ” , فهرست کردن اخبار تاثیرگذار است چون می توان آنها را براحتی مرورکرد. بعلاوه , خوانندگان با مرور عناوین اخبار , به کل مطلب پی می برند و بسیاری را تحت تاثیر قرارمی دهد که حتی قبل از کلیک شبکه خود , این محتوا را با شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک گذارند .
با فهرست کردن اخبار می توان لینک های ورودی را نیز بطور موثری جذب کرد. برای مثال , با خبر “۱۵ رهبر با نفوذ سئو” , کارشناسان حاضر احتمالا از وب سایت جمعی یا وبلاگ خود به این خبر لینک می شوند.
۲- اخباررا به شکل غیرمنتظره بنویسید. نکات و چک لیست ها فرمت متداول وبلاگ ها هستند اما برای ایجاد یک خبر کاملا چشمگیر , نکات یا عناوین چک لیست را بصورت برعکس بنویسید. برای مثال , بجای نوشتن ” ۱۰ روش برای بهبود امکان تحویل ایمیل خود ” اینطور بنویسید ” ۱۰ روش مهم که بابت هرزنامه اخطار می گیرید” در این حالت هر دو خبر یک پیغام مشابه دارند و آن اینکه چطور از رسیدن ایمیل های خود به پوشه دریافت ایمیل مشترکین اطمینان حاصل کنید . محتوای برعکس اخبار با ایجاد شوک در مخاطب , شاید حتی در جذب آنان و لینک های ورودی موفق تر باشد .
۳- ثبت وقایع جاری را متوقف کنید. بازگشت به وقایع جاری در بیان محتوای وبلاگ بی توبی , می تواند شما را در ایجاد پست های مرتبط, به موقع و جالب کمک کند. برای مثال , یک شرکت نرم افزاری طراحی وقایع در وبلاگ خود می تواند از یک آیتم خبری درمورد المپیک تابستانی به عنوان داده نافذ استفاده کند. یک خبر می تواند در مورد طراحی واقعه ای درمقیاس بزرگ بحث کند و به بخش پیشنهادات تجاری یک شرکت لینک شود.
۴- از افکار شخص دیگری بعنوان داده نافذ استفاده کنید. مصاحبه های مدیران صاحبنظر , محتوای بسیار خوبی برای وبلاگ های بی توبی هستند. در مارکتو, ما از این محتواها در بسیاری مناسبت ها استفاده کرده ایم تا جایی که تاثیرگذارترین آنها , محدوده موضوعات بازاریابی بی توبی را قابل فهم می سازد. استفاده از داده های نافذ و نظرات مدیران صاحبنظر نه فقط محتوایی جالب و مرتبط برای خوانندگان ارائه می دهد بلکه سازمان بی توبی شما را در مقام یک مدیر صاحبنظر قرار می دهد.
۵- از نتایج آراء , آمار و سایر تحقیقات استفاده کنید. پست های پژوهشی چه براساس یک گزارش کاملا تحقیقاتی باشند یا یک آمارغیررسمی , عوامل موفق دیگری برای وبلاگ بی توبی هستند. سازمان های بی توبی می توانند از پست های تحقیقی خود یا سایر گروهها بعنوان داده نافذ استفاده کنند. پست های تحقیقی از دو جهت مزیت دارند: اول آنکه اطلاعات آماری در اندازه بایت سریع و راحت خوانده می شوند. دوم اینکه به اشتراک گذاری آنها از طریق شبکه های اجتماعی آسان است.

کامنت گذاری در وبلاگ

به کامنت گذاری در وبلاگ کم توجهی شده است. شرکت هایی که درگیرشدن و کامنت گذاری در وبلاگ های مرتبط را عامل تحقق اهداف بازاریابی می دانند بسیار کم اند و از این رو از امکانات آن بعنوان ابزار بازاریابی بهره کامل نمی برند. این مطلب یک خط مشی بسیار خوب برای بحث و روشی جالب برای بازاریابی است.
شمار خوانندگان را افزایش می دهد. در جستجوی مشتریانی باشید که هنوز شما را پیدا نکرده اند. برخی مردم واقعا به لینکی برای دسترسی به وب سایت شما نیاز دارند زمانی که فعالانه در جستجوی آن نیستند و شما می توانید با فراهم کردن اطلاعاتی که آنها در پی آن هستند و معرفی لینکی به یکی از پست های مرتبط وبلاگ خود با آنها روبرو شوید.
آگاهی برند راافزایش می دهد. برند خود را یک اولویت ذهنی کنید. مشتریان احتمالی محصولات شما را در اینترنت جستجو می کنند. پس در جایی باشید که آنها هستند . این مکان همیشه وب سایت شما نخواهد بود . وقتی مشتریان متوجه می شوند که شما روی وبلاگ ها اطلاعات باارزشی گذاشته اید , به این فکر می افتند که کار شرکت شما چیست و اینکه چطور شرکت شما می تواند مشکلات آنها را برطرف سازد.
روابط را مستحکم می سازد. مشتریان ممکن است روی وبلاگ دیگران کامنت بگذارند. این زمان مناسبی است تا با شروع یک مبحث , با آنان رابطه برقرار کنید. اگر مشتریان افرادی هستند که در درمورد شما پستی می نویسند, فقط از آنها تشکر کنید! آنها از این کار شما قدردانی می کنند واین برای شما نیز مفید خواهد بود.
سئوی(بهینه سازی موتور جستجو) شما را ارتقاء می بخشد.کامنت های وبلاگ شما عموما شامل کلیدواژه هایی هستند که مشتریان احتمالی در جستجوی آنها هستند. هر چه کامنت های شما بیشتر باشد , شانس یافتن شما از سوی آنان بیشتر خواهدبود .

اما مراقب باشید که بهترین کار این نیست که نظرات خود را با کلیدواژه ها و یک لینک بارگذاری کنید. از این کار پرهیز کنید. کامنتی بنویسید که بحث را ادامه دهد و اگر لینکی مرتبط هست آنرا پست کنید! شما به آنها لطف می کنید. بعلاوه , اگر این وبلاگ از نظر موتورهای جستجو معتبر باشد, شما می توانید جایگاه خود را در رتبه های عادی موتور جستجو ارتقا دهید چرا که افراد بیشتری روی وب سایت شما کلیک می کنند و بنابراین بازدید از سایت شما بیشتر می شود.
شما بعنوان یک کارشناس شناسایی می شوید. مشتریان در جستجوی اطلاعات هستند. اگر بتوانید آنچه آنها در جستجوی آن هستند را برایشان فراهم کنید فوق العاده است. شما واقعا نظر آنها را جلب کرده اید و اکنون آنان برای یافتن پاسخ درجستجوی شما خواهند بود. اما در نوشتن کامنت های خود دقت کنید! روی وبلاگ ها با موضوعاتی شبیه به وبلاگ خود کامنت گذاشته و با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنیداما مراقب باشید که صرفا وبلاگ یا محصولات خود را تبلیغ نکنید. در عوض , یک مبحث را ادامه داده و با مهارت خود از علائق آنها صحبت کنید و اگر مقاله یا پست مرتبطی دارید که شامل موضوع مشابهی می شود درصورتیکه فکر می کنید مشتریان از آن قدردانی می کنند, لینکی به پست خود اضافه کنید. احتمالا اگر آنها به مطالب شما علاقمند باشند, خالصانه از گفتار شما تبعیت می کنند و اطلاعات را با همکاران خود به اشتراک می گذارند.
نکته فوری :
نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که دقت کنید محتوای وبلاگ شما همیشه با مخاطبین شما مرتبط باشد. همچنین دقت کنید که روی مشکلات تمرکز کرده و پست های شما قابل بیان باشند. اگر بتوانید بگونه ای احساسی با مشتری احتمالی خود ارتباط برقرارکرده و پاسخگوی وی باشید, او قطعا برای راه حل های بیشتر به شما مراجعه می کند.

منبع: مدیران ایران -www.modiriran.ir

همچنین ببینید

ظهور و افول سئو در ایران

ظهور و افول سئو در ایران سئو در ایران : سالها از زمانی که اینترنت …

یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *