۴ مرحله ی روند فروش تلفنی

فهمیدن این که طرف مقابل چه کاری انجام میدهد برای طرح ریزی شما در مورد آن شخص امری ضروری است. اما در چه مرحله ای از مکالمه ی تلفنی این موضوع را می فهمید؟

بیایید به چگونگی عملکرد چهار مرحله در روند فروش تلفنی نگاهی بیاندازیم.

هدف اولین مرحله فقط رسیدن به مرحله بعدی است. مراحل به این ترتیب هستند: شروع یا ارزیابی، جمع آوری اطلاعات، پیشنهاد و بستن قرارداد. با مشتری سلام و احوالپرسی می کنیم و پاسخی که می گیریم اغلب منفی است.مانند علاقه ای ندارم. فقط وقتی می توانیم به روند فروش ادامه دهیمکه از اولین پاسخ یا نقطه ی عطف بگذریم  درغیر این صورت مکالمه تمام خواهد شد. اگر تنها یک نقطه عطف در این روند وجود داشت خیلی خوب می شد ولی شاید در مرجله پیشنهاد نیز با یک نقطه عطف دیگر مواجه خواهید شد.

از شما می خواهم همین حالا به اولین پاسخ که واکنش غریزی طرف مقابل به ایجاد مزاحمت شما در آن روز است بپردازید.

این حقیقت زندگی است که وقتی به منظور  فروش تلفنی تماس میگیریم باید انتظار داشته باشیم که طرف مقابل سعی کند با یک پاسخ منفی اولیه مکالمه را به پایان برساند . این پاسخ اولیه بسیار سریع به ما داده می شود و باید آمادگی آن را داشته باشیم و برای تغییر دادن آن راهکاری پیدا کنیمتا بتوانیم در روند فروش پیش برویم .

اگر بتوانیم آن پاسخ اولیه را تغییر دهیم خواهیم توانست به بقیه مکالمه ادامه دهیم، یعنی جمع آوری اطلاعات زمانی که با مشتری مذاکره می کنیم تا طرح ریزی درستی انجام دهیمپیشنهاد و بستن قرارداد . مرحله دوم در روند فروش یعنی جمع اوری اطلاعات بخش سرنوشت سار این ارتباط است .

بیایید فرض کنیم کار شما برقراری تماس های تلفنی در عرصه ی بازاریابی است .

  • اگر مشتری به راستی به خدمات یا کالای شما نیاز داشته باشد ، آیا نباید خودش برای خرید آن با شما تماس بگیرد؟
  • فرض کنیم شما به تماس های دریافتی پاسخ می دهید. اگر شما فقط سفارش نمیگیرید و کارشناس بخش خدمات مشتریان نیستید، پس فروشنده اید. دراین صورت چگونه می توانید به  تعداد مشتریان بیفزایید ؟
  • آیا به راستی می توانید با اتکا به پیش فرض های خودتان در مورد نیاز طرف مقابل این کار را انجام دهید؟
  • چنانچه این با آنچه خود مشتری یا خریدار معتقد است نیاز دارد مطابق نباشد چه ؟
  • د رچه صورتی این احتمال هست که طرف مقابل بخواهد در درجه اول با شما تماس بگیرید؟

منبع : مدیران ایران

همچنین ببینید

فروش بیشتر

برای فروش بیشتر چگونه بنویسیم؟

برای فروش بیشتر چگونه بنویسیم؟ این سوالی است که خیلی از کسانی که تبلیغی را …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *