اتیکت در تماس های تلفنی+دانلود فیلم
تلفن یک وسیله کاربردی ِ فوق العاده است و استفاده ازآن هم خیلی آسون است ولی باور کنید یا نه، مردم همیشه درست ازآن استفاده نمیکنند. چون ما سرمان شلوغ است و روی کارهایمان تمرکز کردیم، جوری از تلفن استفاده میکنیم که برای خودمان مفید است ولی الزاماً برای دیگران اینطور نیست.
امیدوارم بعضی از اصول اولیه اش را بدانید. مثل اینکه باید صدای زنگ تلفنتان را کم کنید یا روی ویبره قرار بدهید. اینکه نباید توی جلسات کاری یا دوره های آموزشی از آن استفاده کرد. و البته اینکه نباید سر کار SMS بازی کرد.
فقط یکی دو بار در روز که میخواهید بروید یک استراحتی بکنید، میتوانید سرگرم SMS بازی های شخصیتان باشید.
این نکته ها روشن و مهم هستند. چیزی که میخواهم به شما بگویم، این است که چطور مودبانه و حرفه ای با کسی که با شما صحبت میکند، برخورد کنید و این رفتارها، از قبل از این که گوشی را بردارید شروع میشود.
هر وقت زنگ تلفن را شنیدید، یک کاغذ و خودکار بردارید که اگر موقع صحبت کردن لازم شد چیزی را یادداشت کنید، برای اینکه دنبال این چیزها بگردید، طرف مقابل را معطل نکنید.
قبل از اینکه سلام کنید، از شما میخواهم لبخند بزنید و حس خوبی بگیرید. هر حسی که داشته باشید، در طرف دیگه ی تلفن احساس میشود. پس لبخند بزنید و یک حس خوب را منتقل کنید.
درست بعد از سلام، مطمئن باشید که از کامپیوتر و یا هر چیزی که حواستان را پرت میکند، فاصله گرفتید.
اجازه ی هیچ نوع مالتی تسکینگ یا انجام همزمان کارها، را ندارید. فقط به کاغذ و خودکارتان نگاه کنید و اینطوری تشویق میشوید بهتر تمرکز کنید .
و اگر تماس به شما ارتباطی ندارد و با یکی از همکارانتان در یک بخش دیگر کار دارند، شماره اشتباه به آنها ندهید، حرف اشتباه به آنها نزنید و سعی کنید کمکشان کنید. انها را به شخصی که در جریان است و یا شماره ی مورد نظر را دارد ارتباط بدهید.
در آخر، در طول صحبت یادتان باشد که حرفهای طرف مقابل را قطع نکنید. قطع کردن صحبتهای افراد، بی احترامی تلقی میشود. اگر خیلی سرتان شلوغ است و کلی کار انجام نشده دارید، میتوانید مکالمه را به هر وقت که میتوانید موکول کنید.
مثلاً بگویید که لازم است بعداً در این مورد باآنها صحبت کنید و یک وقتی هم پیشنهاد کنید. البته اگر واقعاً آن موقع نمیتوانید صحبت کنید، بهتر است اصلاً تلفن را جواب ندهید مگر اینکه بدانید رییستان پشت خط است و یا منتظر تماس مهمی هستید.
تلفن دوست شماست. ولی اگر خوب ازآن استفاده نکنید، دیگر مثل دوستتا ن به نظر نمیاد.
نکته هایی که گفتم را به خاطر بسپرید تا تماسهای موفقیت آمیزی بگیرید و فقط تاثیر مثبتی از خودتان به جا بگذارید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
هفت پیشنهاد اصلی پروفسورسعیدخزایی برای آینده اقتصادی کسب وکارها در سال ۱۴۰۳
آینده اقتصادی کسب و کار ها یکی از مواردیست که پیوسته از سوی مدیران و رهبران هوشمند پیگیری می شود تا بتوانند در سناریوها و برنامه ریزی های آینده آن آماده شوند.
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید