۷۲ ایده عالی برای نوشتن خبرنامه های ایمیلی

اصل مطلب:

0 (0) امروز باید برای گروه ایمیلی‌تان خبرنامه بفرستید؛ ۲۰ دقیقه گذشته است و هیچ ایده‌ای برای نوشتن به ذهنتان

...
آنـچه در این مقاله می‌خوانیم
0
(0)

امروز باید برای گروه ایمیلی‌تان خبرنامه بفرستید؛ ۲۰ دقیقه گذشته است و هیچ ایده‌ای برای نوشتن به ذهنتان نمی‌رسد.

تا حالا همچین موقعیتی را تجربه کرده‌اید؟ من تجربه کردم ام! و این‌ها راهکارهایی هستند که می‌توانند کمک کنند. ایده‌هایی که به من و شما برای نوشتن مطالبی که خواننده‌ها نمی‌توانند برای خواندنشان صبر کنند، کمک می‌کنند.

این ایده ها برای کسانی که در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی فعالیت می کنند می تواند همچون یک گنج با ارزش مفید و اثر گذار باشد

این ۷۲ ایده ی عالی برای نوشتن خبرنامه های ایمیلی عبارتند از :

  1. راهنما و نکاتی برای کمک به خوانندگان خود بنویسید. کمک کردن به خواننده‌ها – مثلاً ارائه مشاوره رایگان به آن‌ها – باید در بالای لیست نوشته‌های شما در هر خبرنامه‌ای باشد.
  2. لیستی از کارهایی که نباید انجام داد تهیه کنید.
  3. خلاصه‌ای از مقالات ارزشمندی که به تازگی منتشر شده است تهیه کنید.
  4. آخرین وضعیت تغییرات روندها را در صنعتی که فعالیت دارید، بررسی کنید. برای این کار می‌توانید از گوگل آلرت هم کمک بگیرید.
  5. با مشتریانتان مصاحبه کنید. مشتری‌ها دوست دارند که درباره دیگر مشتری‌های شما و اینکه محصولات شما چه کمکی به آن‌ها می‌کند، اطلاعاتی کسب کنند. به خصوص اگر خدمات شما فنی باشد.
  6. یک نظرسنجی راه بیندازید و نتیجه‌اش را در خبرنامه بعدی اطلاع‌رسانی کنید.
  7. رای گیری کنید.
  8. از اخبار شرکتتان بنویسید.
  9. خلاصه‌هایی از وبلاگتان به همراه لینک به اصل مطالب را بنویسید. مثلاً نوشته‌های پرطرفدار این ماه، یا ۵ نوشته‌ای که شما حتماً باید بخوانید.
  10. از نوشته‌های پرطرفدارتان را در رسانه‌های اجتماعی در خبرنامه‌تان استفاده کنید.
  11. از مشتریانتان بخواهید که شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند.
  12. با عناوینی شبیه «چگونه این کار را انجام دادیم …» توضیح دهید که چگونه با مشکلات صنعت خود مواجه شدید.
  13. چک لیست هایی درست کنید که قابلیت دانلود کردن و پرینت گرفتن را هم داشته باشند.
  14. کتاب الکترونیکی خودتان را منتشر کنید.
  15. یک راهنما برای مبتدی‌ها در هر زمینه‌ای، درست کنید.
  16. یک تقویم درست کنید و مناسبت‌ها را در آن درج کنید. تقویمی که بشود به صورت فایل اکسل دانلود کرد و یا چاپ کرد و به دیوار زد.
  17. مطالبی شبیه این عنوان بنویسید: «…. در ۱۰ قدم». یک راهنمای قدم به قدم شامل تصویر و فیلم درست کنید.
  18. نکات کلیدی که از شرکت در یک جلسه یا رویداد مهم برداشت کردید را منتشر کنید.
  19. یک آزمایش انجام دهید. از روش‌های علمی برای انجام آزمایش در کسب‌وکار خودتان استفاده کنید و نتایجش را منتشر کنید.
  20. در مورد ابزارهای کاری که ممکن است برای خوانندگان خبرنامه شما مفید باشند توضیح دهید.
  21. از کشفیاتتان در مورد چیزهایی که باعث بهبود کسب و کارتان می‌شود بگویید. حتی اگر یک راه جدید برای برخورد با ایده‌ها و یا راهی برای مدیریت بهتر بر زمان باشد.
  22. با یک شخص حرفه‌ای و شناخته‌شده در صنعت مصاحبه کنید. مردم داستان‌های موفقیت و اینکه آدم‌های موفق چطور از موقعیت فعلی آن‌ها گذشته‌اند را دوست دارند.
  23. نکاتی را از زبان چند آدم متخصص بیان کنید. یک موضوع مشخص را انتخاب کنید و از ۱۰ آدم متخصص بخواهید که هر کدام یک نکته در مورد آن موضوع بگویند.
  24. از یک نویسنده مهمان برای نوشتن در خبرنامه‌تان دعوت کنید.
  25. از کارمندان دیگر برای نوشتن داستان‌های کاری‌شان دعوت به نوشتن کنید.
  26. مشخصات کارمندانتان را در خبرنامه بنویسید. اعضای تیم کاری‌تان را که مخاطبان دوست دارند بشناسند – یا بیشتر با آن‌ها آشنا بشوند – معرفی کنید.
  27. تشکر کنید. کسب و کارها به اندازه کافی از مخاطبانشان تشکر نمی‌کنند.
  28. فهرست جامعی از منابع مفید تهیه کنید.
  29. پرسش و پاسخ داشته باشید. پاسخ به سوالات خواننده‌ها یکی از راه‌های سازنده در مقابل ارائه مطالب خشک به خوانندگان است.
  30. یک مقاله در مورد تاریخچه یک شرکت بنویسید. همه شرکت‌ها یک داستانی برای گفتن دارند.
  31. آمارهای گرافیکی (infographic) بسازید و منتشر کنید.
  32. آمارهایی در مورد شرکتتان، محصولات یا صنعت ارائه دهید.
  33. محصولات را معرفی کنید. می‌توانید از نگاه مشتریان، محصول خودتان را بررسی کنید و یا محصول شرکت‌های دیگر را که مکمل محصول شما هستند معرفی و بررسی کنید.
  34. موقعیت‌های شغلی موجود در سازمانتان را معرفی کنید. می‌توانید از بین مشتریانتان استخدام کنید. اگر آن‌ها محصول شما را خریده‌اند، پس می‌توانند طرفداران خوبی برای برند شما هم باشند.
  35. اطلاعات کوچک یا پیش‌نمایشی از محصولات و خدمات بعدی‌تان ارائه کنید. بگذارید خوانندگان شما وقتی می‌بینند اولین نفراتی هستند که از محصولات بعدی شما مطلع می‌شوند، احساس خوبی داشته باشند.
  36. تقویمی از رویدادها درست کنید. به خوانندگان از وقایع پیش رو در شرکت یا صنعت خود بگویید. مثل سمینار ها و همایش‌ها و …. بنابراین آن‌ها می‌توانند شرکت کنند یا به حرف شما اعتماد کنند.
  37. تصاویر. عکس‌هایی از پشت صحنه‌های کاری، محصولات در حال انجام کار، یک رویداد و مشتریان خوشحال خود منتشر کنید.
  38. خدمات اجتماعی. اخباری را در مورد اینکه چطور شرکت شما برای بهتر شدن جامعه فعالیت می‌کند منتشر کنید.
  39. پیشنهادات ویژه‌ای مثل حراج و تخفیف بدهید.
  40. واژه‌نامه‌ها و اصطلاحات تخصصی صنعت خود را معرفی کنید.
  41. روی شرکت خودتان مطالعه موردی انجام دهید. در مورد این بگویید که چطور کسب‌وکار شما یک مشکل را حل کرد.
  42. توصیه‌نامه‌ها. به مشتریان شناخته‌شده‌ای که از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند اشاره‌کنید.
  43. از خوانندگان خبرنامه‌تان دعوت کنید که از اطلاعات مربوط به محصولات و خدماتتان را در سایتتان بازدید کنند.
  44. چیزهایی که دوست دارید یا از آن‌ها الهام می‌گیرید. اینها به خبرنامه شرکتی شما، مؤلفه‌هایی شخصی اضافه می‌کنند. می‌توانید از تصاویر، موزیک، مقالات و یا داستان‌هایی که الهام‌بخش شماست، استفاده کنید.
  45. ارزش‌هایتان را به اشتراک بگذارید. در مورد چیزهای بنیادینی که شخصیت کسب‌وکار شما را هدایت می‌کند، مطلب بنویسید.
  46. از مخاطبانتان بخواهید که تصاویری در هنگام کار کردن با محصول شما را برای قرار دادن در خبرنامه به اشتراک بگذارند.
  47. اطلاعاتی در مورد شرکای کاری.
  48. راه‌اندازی مسابقه.
  49. یک کلیپ جالب که توسط کارمندانتان تهیه شده است.
  50. ایمیل‌های جواب داده‌شده به خوانندگان.
  51. داستان‌های الهام‌بخش در مورد مشتریانی که کارهای بزرگی انجام داده‌اند (کوهنوردی، کمک به خیریه‌ها و یا شاید تمرین برای مسابقات المپیک)
  52. مرور گذشته‌ها. صنعت شما در ۵ سال اخیر چه تغییراتی کرده است؟ در ۱۰ سال چطور؟ به دنبال نقاط عطف باشید.
  53. در مورد وضعیت آینده صنعت خود پیش‌بینی کنید.
  54. در پاسخ به نوشته یک شخص دیگر، یک متن بنویسید.
  55. در نوشته‌هایتان، کتاب‌هایی که در مورد صنعت شما نوشته شده است را مرور کنید.
  56. لیستی از بهترین جوک‌هایی که به کسب‌وکار و صنعت شما مربوط است تهیه کنید.
  57. در مورد بهترین پادکست هایی که مربوط به خوانندگانتان است بنویسید.
  58. از خوانندگان خود بخواهید در مورد خبرنامه شما بازخورد بدهند.
  59. لیستی از جملات قصار مرتبط با صنعت خودتان تهیه کنید.
  60. لیستی از ویدیوهای بیشتر دیده‌شده در یوتیوب تهیه کنید.
  61. در مورد افسانه‌های رایج و تصورات عمومی اشتباه مطلب بنویسید.
  62. یک نوشته قدیمی را با نگاهی تازه و ایده‌هایی جدید بازنویسی کنید.
  63. یک مطلب را که از جایی دیگر به دستتان رسیده است منتشر کنید.
  64. لیستی از افرادی تهیه کنید که در صنعت شما، بیش‌ترین دنبال کننده را در تویی‌تر دارند.
  65. با یکی از رقبایتان گفتگو کنید و در صورت رضایت او، متن گفتگویتان را منتشر کنید.
  66. در مورد فرهنگ سازمانی‌تان توضیح دهید.
  67. در مورد موضوعات مهم مطرح‌شده در انجمن‌های محلی‌تان صحبت کنید.
  68. نوشتن در مورد بچه کوچکتان، حیوان خانگی‌تان، یک پروژه جدید کاری، ماشینی که در ۲ سال گذشته بازسازی‌اش کرده‌اید و …
  69. نمایش یک روز عادی از زندگی یکی از همکاران.
  70. قالب‌های هفتگی. نوشتن در مورد یک موضوع مشخص در یک روز ثابت در هر هفته. مثلاً شنبه‌های کامل و بی‌نقص، یا ده‌تایی های برتر سه شنبه.
  71. درست کردن یک لیست بزرگ از هر چیزی (مثل همین لیست)
  72. به اشتراک‌گذاری تصورتان از آینده شرکت.

این‌ها همه چیزهایی بود که فکر من به آن‌ها رسید و مسلماً ایده‌های بیشتری هم هست. ولی این لیست برای شروع نوشتن یک خبرنامه کافی است. امیدوارم بتوانید با استفاده از این ایده ها و علم و نیاز خودتان یک خبرنامه ایمیلی موفق تهیه کنید.

ترجمه از mailerlite.com توسط  مدیران ایران

 

 

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

آموزش پیشنهادی

دوره جامع هوش مصنوعی برای مدیران

قیمت اصلی: 14,000,000 تومان بود.قیمت فعلی: 7,700,000 تومان.

آموزش پیشنهادی

راهنمای محرمانه بازاریابی اینترنتی

29,000 تومان43,000 تومان

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.