۷۲ ایده عالی برای نوشتن خبرنامه های ایمیلی
امروز باید برای گروه ایمیلیتان خبرنامه بفرستید؛ ۲۰ دقیقه گذشته است و هیچ ایدهای برای نوشتن به ذهنتان نمیرسد.
تا حالا همچین موقعیتی را تجربه کردهاید؟ من تجربه کردم ام! و اینها راهکارهایی هستند که میتوانند کمک کنند. ایدههایی که به من و شما برای نوشتن مطالبی که خوانندهها نمیتوانند برای خواندنشان صبر کنند، کمک میکنند.
این ایده ها برای کسانی که در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی فعالیت می کنند می تواند همچون یک گنج با ارزش مفید و اثر گذار باشد
این ۷۲ ایده ی عالی برای نوشتن خبرنامه های ایمیلی عبارتند از :
- راهنما و نکاتی برای کمک به خوانندگان خود بنویسید. کمک کردن به خوانندهها – مثلاً ارائه مشاوره رایگان به آنها – باید در بالای لیست نوشتههای شما در هر خبرنامهای باشد.
- لیستی از کارهایی که نباید انجام داد تهیه کنید.
- خلاصهای از مقالات ارزشمندی که به تازگی منتشر شده است تهیه کنید.
- آخرین وضعیت تغییرات روندها را در صنعتی که فعالیت دارید، بررسی کنید. برای این کار میتوانید از گوگل آلرت هم کمک بگیرید.
- با مشتریانتان مصاحبه کنید. مشتریها دوست دارند که درباره دیگر مشتریهای شما و اینکه محصولات شما چه کمکی به آنها میکند، اطلاعاتی کسب کنند. به خصوص اگر خدمات شما فنی باشد.
- یک نظرسنجی راه بیندازید و نتیجهاش را در خبرنامه بعدی اطلاعرسانی کنید.
- رای گیری کنید.
- از اخبار شرکتتان بنویسید.
- خلاصههایی از وبلاگتان به همراه لینک به اصل مطالب را بنویسید. مثلاً نوشتههای پرطرفدار این ماه، یا ۵ نوشتهای که شما حتماً باید بخوانید.
- از نوشتههای پرطرفدارتان را در رسانههای اجتماعی در خبرنامهتان استفاده کنید.
- از مشتریانتان بخواهید که شما را در رسانههای اجتماعی دنبال کنند.
- با عناوینی شبیه «چگونه این کار را انجام دادیم …» توضیح دهید که چگونه با مشکلات صنعت خود مواجه شدید.
- چک لیست هایی درست کنید که قابلیت دانلود کردن و پرینت گرفتن را هم داشته باشند.
- کتاب الکترونیکی خودتان را منتشر کنید.
- یک راهنما برای مبتدیها در هر زمینهای، درست کنید.
- یک تقویم درست کنید و مناسبتها را در آن درج کنید. تقویمی که بشود به صورت فایل اکسل دانلود کرد و یا چاپ کرد و به دیوار زد.
- مطالبی شبیه این عنوان بنویسید: «…. در ۱۰ قدم». یک راهنمای قدم به قدم شامل تصویر و فیلم درست کنید.
- نکات کلیدی که از شرکت در یک جلسه یا رویداد مهم برداشت کردید را منتشر کنید.
- یک آزمایش انجام دهید. از روشهای علمی برای انجام آزمایش در کسبوکار خودتان استفاده کنید و نتایجش را منتشر کنید.
- در مورد ابزارهای کاری که ممکن است برای خوانندگان خبرنامه شما مفید باشند توضیح دهید.
- از کشفیاتتان در مورد چیزهایی که باعث بهبود کسب و کارتان میشود بگویید. حتی اگر یک راه جدید برای برخورد با ایدهها و یا راهی برای مدیریت بهتر بر زمان باشد.
- با یک شخص حرفهای و شناختهشده در صنعت مصاحبه کنید. مردم داستانهای موفقیت و اینکه آدمهای موفق چطور از موقعیت فعلی آنها گذشتهاند را دوست دارند.
- نکاتی را از زبان چند آدم متخصص بیان کنید. یک موضوع مشخص را انتخاب کنید و از ۱۰ آدم متخصص بخواهید که هر کدام یک نکته در مورد آن موضوع بگویند.
- از یک نویسنده مهمان برای نوشتن در خبرنامهتان دعوت کنید.
- از کارمندان دیگر برای نوشتن داستانهای کاریشان دعوت به نوشتن کنید.
- مشخصات کارمندانتان را در خبرنامه بنویسید. اعضای تیم کاریتان را که مخاطبان دوست دارند بشناسند – یا بیشتر با آنها آشنا بشوند – معرفی کنید.
- تشکر کنید. کسب و کارها به اندازه کافی از مخاطبانشان تشکر نمیکنند.
- فهرست جامعی از منابع مفید تهیه کنید.
- پرسش و پاسخ داشته باشید. پاسخ به سوالات خوانندهها یکی از راههای سازنده در مقابل ارائه مطالب خشک به خوانندگان است.
- یک مقاله در مورد تاریخچه یک شرکت بنویسید. همه شرکتها یک داستانی برای گفتن دارند.
- آمارهای گرافیکی (infographic) بسازید و منتشر کنید.
- آمارهایی در مورد شرکتتان، محصولات یا صنعت ارائه دهید.
- محصولات را معرفی کنید. میتوانید از نگاه مشتریان، محصول خودتان را بررسی کنید و یا محصول شرکتهای دیگر را که مکمل محصول شما هستند معرفی و بررسی کنید.
- موقعیتهای شغلی موجود در سازمانتان را معرفی کنید. میتوانید از بین مشتریانتان استخدام کنید. اگر آنها محصول شما را خریدهاند، پس میتوانند طرفداران خوبی برای برند شما هم باشند.
- اطلاعات کوچک یا پیشنمایشی از محصولات و خدمات بعدیتان ارائه کنید. بگذارید خوانندگان شما وقتی میبینند اولین نفراتی هستند که از محصولات بعدی شما مطلع میشوند، احساس خوبی داشته باشند.
- تقویمی از رویدادها درست کنید. به خوانندگان از وقایع پیش رو در شرکت یا صنعت خود بگویید. مثل سمینار ها و همایشها و …. بنابراین آنها میتوانند شرکت کنند یا به حرف شما اعتماد کنند.
- تصاویر. عکسهایی از پشت صحنههای کاری، محصولات در حال انجام کار، یک رویداد و مشتریان خوشحال خود منتشر کنید.
- خدمات اجتماعی. اخباری را در مورد اینکه چطور شرکت شما برای بهتر شدن جامعه فعالیت میکند منتشر کنید.
- پیشنهادات ویژهای مثل حراج و تخفیف بدهید.
- واژهنامهها و اصطلاحات تخصصی صنعت خود را معرفی کنید.
- روی شرکت خودتان مطالعه موردی انجام دهید. در مورد این بگویید که چطور کسبوکار شما یک مشکل را حل کرد.
- توصیهنامهها. به مشتریان شناختهشدهای که از محصولات و خدمات شما استفاده میکنند اشارهکنید.
- از خوانندگان خبرنامهتان دعوت کنید که از اطلاعات مربوط به محصولات و خدماتتان را در سایتتان بازدید کنند.
- چیزهایی که دوست دارید یا از آنها الهام میگیرید. اینها به خبرنامه شرکتی شما، مؤلفههایی شخصی اضافه میکنند. میتوانید از تصاویر، موزیک، مقالات و یا داستانهایی که الهامبخش شماست، استفاده کنید.
- ارزشهایتان را به اشتراک بگذارید. در مورد چیزهای بنیادینی که شخصیت کسبوکار شما را هدایت میکند، مطلب بنویسید.
- از مخاطبانتان بخواهید که تصاویری در هنگام کار کردن با محصول شما را برای قرار دادن در خبرنامه به اشتراک بگذارند.
- اطلاعاتی در مورد شرکای کاری.
- راهاندازی مسابقه.
- یک کلیپ جالب که توسط کارمندانتان تهیه شده است.
- ایمیلهای جواب دادهشده به خوانندگان.
- داستانهای الهامبخش در مورد مشتریانی که کارهای بزرگی انجام دادهاند (کوهنوردی، کمک به خیریهها و یا شاید تمرین برای مسابقات المپیک)
- مرور گذشتهها. صنعت شما در ۵ سال اخیر چه تغییراتی کرده است؟ در ۱۰ سال چطور؟ به دنبال نقاط عطف باشید.
- در مورد وضعیت آینده صنعت خود پیشبینی کنید.
- در پاسخ به نوشته یک شخص دیگر، یک متن بنویسید.
- در نوشتههایتان، کتابهایی که در مورد صنعت شما نوشته شده است را مرور کنید.
- لیستی از بهترین جوکهایی که به کسبوکار و صنعت شما مربوط است تهیه کنید.
- در مورد بهترین پادکست هایی که مربوط به خوانندگانتان است بنویسید.
- از خوانندگان خود بخواهید در مورد خبرنامه شما بازخورد بدهند.
- لیستی از جملات قصار مرتبط با صنعت خودتان تهیه کنید.
- لیستی از ویدیوهای بیشتر دیدهشده در یوتیوب تهیه کنید.
- در مورد افسانههای رایج و تصورات عمومی اشتباه مطلب بنویسید.
- یک نوشته قدیمی را با نگاهی تازه و ایدههایی جدید بازنویسی کنید.
- یک مطلب را که از جایی دیگر به دستتان رسیده است منتشر کنید.
- لیستی از افرادی تهیه کنید که در صنعت شما، بیشترین دنبال کننده را در توییتر دارند.
- با یکی از رقبایتان گفتگو کنید و در صورت رضایت او، متن گفتگویتان را منتشر کنید.
- در مورد فرهنگ سازمانیتان توضیح دهید.
- در مورد موضوعات مهم مطرحشده در انجمنهای محلیتان صحبت کنید.
- نوشتن در مورد بچه کوچکتان، حیوان خانگیتان، یک پروژه جدید کاری، ماشینی که در ۲ سال گذشته بازسازیاش کردهاید و …
- نمایش یک روز عادی از زندگی یکی از همکاران.
- قالبهای هفتگی. نوشتن در مورد یک موضوع مشخص در یک روز ثابت در هر هفته. مثلاً شنبههای کامل و بینقص، یا دهتایی های برتر سه شنبه.
- درست کردن یک لیست بزرگ از هر چیزی (مثل همین لیست)
- به اشتراکگذاری تصورتان از آینده شرکت.
اینها همه چیزهایی بود که فکر من به آنها رسید و مسلماً ایدههای بیشتری هم هست. ولی این لیست برای شروع نوشتن یک خبرنامه کافی است. امیدوارم بتوانید با استفاده از این ایده ها و علم و نیاز خودتان یک خبرنامه ایمیلی موفق تهیه کنید.
ترجمه از mailerlite.com توسط مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
دیدگاهتان را بنویسید