بازاریابی اینترنتی چیست ؟

بازاریابی اینترنتی چیست ؟

بازاریابی اینترنتی برای اولین بار در اوایل سال ۱۹۹۰ مطرح شد، اما ریشه و زمان پیدایش آن به اواسط ۱۹۸۰ برمی‌گردد. در اوایل دهه ۹۰ بنرهای کلیکی، موتورهای جستجوی کوچک مثل الکسا، هات‌بات و سایت‌هایی مثل یاهو ایجاد شدند. اما از سال ۲۰۰۰ به بعد به دلیل گسترش دسترسی به رسانه‌های دیجیتال، روش‌های بازاریابی نیز پیچیده‌تر شدند.بازاریابی اینترنتی چیستدر گذشته بازاریابی یک محصول از طریق تبلیغات تلویزیونی ، رادیویی و روزنامه ها یا مجلات صورت می گرفت اما امروزه این رسانه های سنتی جای خود را به سایتهای اینترنتی داده اند تا همه ی افراد در هر کجا که باشند فقط با یک تلفن همراه می توانند هر چیزی که مورد نیازشان است را در هر کجای دنیا جستجو و حتی تهیه کنند .

تفاوت عمده بازاریابی سنتی و دیجیتال در این است که اولا این نوع بازاریابی یک طرفه است و مصرف کننده شنونده یا بیننده است و نمی تواند نظری را ارسال کند در صورتی که رسانه دیجیتال کاملا این امکان را برای مخاطب فراهم می کنند و مصرف کنندگان می توانند نظرشان را در مورد محصول ارائه کنند .

ثانیا اینکه بازاریابی دیجیتال این امکان را دارد که مخاطبین خاص خود را مورد هدف قرار دهدو برای گروهی خاص می تواند استراتژی فروش طراحی کند.

با گسترش دسترسی به رسانه های دیجیتال هر روز به کاربران اینترنتی افزوده می شود و بازاریابی از شکل سنتی به دیجیتال تغییر می کند و پیش بینی می شود تا چند سال آینده  نقش بازاریاب های حضوری نیز بسیار کمرنگ و یا حتی منسوخ شود .

بازاریابی اینترنتی از چه کانالهایی صورت میگیرد ؟

۱- سایتهای اینترنتی و بازاریابی موتور های جست و جو

موتورهای جستجو رابط بین سایت و مصرف کنندگان هستند . طبق آمار ۵۵ درصد از ترافیک وب سایت یا بازدیدکنندگان و مصرف کنندگان  از طریق موتور های جستجو به سایتها دسترسی پیدا میکنند در اصل بازاریابی موتورهای جستجو یک نیروی حیاتی برای وب سایت است . این روش سئو نام دارد .

در این روش ما از مجموعه ای از تکنیکها و ابزارها استفاده می کنیم تا بیشتر دیده شویم و شناخته شویم .

۲- شبکه های اجتماعی

بی شک همه ما تاثیر رسانه های اجتماعی ( تلگرام ، اینستاگرام ، فیسبوک و …. ) در زندگی روزمره و کسب و کار را می دانیم . همه ما روزانه حداقل یک بار این رسانه ها را چک می کنیم . امروزه بسیاری از تولید کنندگان بدون آنکه فروشگاهی ایجاد کنند و فروشنده و بازاریاب استخدام کنند مستقیما محصولات  را از تولید کنندگان به دست مصرف کنندگان می رسانند.

۳- ویدیو

پیامی که یک عکس منتقل می کند برابر با ۱۰۰۰ کلمه است !! حال ویدیو را مقایسه کنید که چه تاثیری می تواند در مخاطب داشته باشد . یک ویدیو هدفمند و با معنی که در عین سادگی می تواند پیامی را منتقل کند در معرفی ما یا محصول ما  به شدت تاثیر گذار خواهد بود و می تواند ما را در ذهن محاطب ماندگار کند .

تبلیغ شرکت خودرو سازی هوندا

 

بازاریابی اینترنتی در اصل چیزی است که چند سال آینده به آن نیاز خواهید داشت .

اگر ما چند دهه پیش را بررسی کنیم متوجه می شویم که علم با سرعت نور در حال پیشروی است و اگر ما همسو و هم قدم با این پیشرفت نباشیم بی شک زیاد دوام نخواهیم آورد .

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ تقریبا بیش از ۸۰% کارها اینترنتی و دیجیتال انجام می شود حتی خرید روزمره منزل !!!!

پس اگر شما تا حالا به این موضوع دقت نکرده اید بهتر است از همین حالا به این فکر باشید که فعالیت خود را در دنیای اینترنت آغاز کنید .

 

مشاهده فهرست مطالب کتاب

پکیج جتمع آموزش بازاریابی اینترنتی

۰ پاسخ به "بازاریابی اینترنتی چیست ؟"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

© کلیه حقوق برای «مدیران ایران» محفوظ است.
X