بازاریابی پارتیزانی ( GuErrilla Marketing) همانطور که توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان “بازاریابی پارتیزانی” در سال ۱۹۸۲ تشریح شد، روشی نامنظم و غیر معمول در انجام فعالیت های ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین ترفیعات و پیشرفت هایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و این ترفیعات نوعی بازاریابی پنهان یا سری است که ” بازاریابی مخفیانه ” نیز گفته می شود. بازاریابی پارتیزانی یک واژه و مفهوم تعریف شده به شکلی مبهم است که اخیراً به عنوان توصیف گر بسیاری از روش های سنتی به کار گرفته شده است.

این روش ها عبارتند از :

  • بازاریابی ویروسی ( Viral ) از طریق شبکه های اجتماعی

  • بازاریابی محیطی ( Ambient )

  • بازاریابی حضوری ( Presence )

  • بازاریابی ریشه ای (Grassroots )

  • بازاریابی گزینشی ( Alternative )

  • بازاریابی کلامی ( Buzz )

  • بازاریابی پنهان یا سری ( Undercover )

  • بازاریابی تجربی ( Expriential )

تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی :

اگر چه تکنیک های بسیاری در بازاریابی نامنظم یا پارتیزانی وجود دارد، لیکن در اینجا به نمونه هایی از تکنیک های اشاره می شود :

اقدامات کلامی یا شفاهی

دست یابی مستقیم به مشتریان از طریق جریانات و اقدامات عادی روزمره آن ها

نظرخواهی یا نظرسنجی شخصی

تبلیغات پیشرو/اقدامات تبلیغاتی

بازاریابی تلفنی از طریق کلیه اعضا شرکت

نامه های شخصی

تبلیغات اینترنتی

جلسات و نشست های شخصی

آگهی های طبقه بندی شده

مجموعه اقدامات پست مستقیم و …

بازاریابی پارتیزانی برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده بود، اما اکنون به طور فزاینده ای توسط کسب و کارهای بزرگ به کار گرفته می شود.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  بزرگترین دلیل قطع همکاری مردم با کسب‌وکار شما چیست؟

منبع: مدیران ایران – www.modiriran.ir

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.