مدیریت بازاریابی، تبلیغات و فروش, مفاهیم مدیریتی, مقالات بازاریابی و فروش, مقالات مدیریت کسب و کار

بازاریابی پارتیزانی ( GuErrilla Marketing) چیست ؟

0
(0)

بازاریابی پارتیزانی ( GuErrilla Marketing) همانطور که توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان “بازاریابی پارتیزانی” در سال ۱۹۸۲ تشریح شد، روشی نامنظم و غیر معمول در انجام فعالیت های ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین ترفیعات و پیشرفت هایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و این ترفیعات نوعی بازاریابی پنهان یا سری است که ” بازاریابی مخفیانه ” نیز گفته می شود. بازاریابی پارتیزانی یک واژه و مفهوم تعریف شده به شکلی مبهم است که اخیراً به عنوان توصیف گر بسیاری از روش های سنتی به کار گرفته شده است.

این روش ها عبارتند از :

  • بازاریابی ویروسی ( Viral ) از طریق شبکه های اجتماعی

  • بازاریابی محیطی ( Ambient )

  • بازاریابی حضوری ( Presence )

  • بازاریابی ریشه ای (Grassroots )

  • بازاریابی گزینشی ( Alternative )

  • بازاریابی کلامی ( Buzz )

  • بازاریابی پنهان یا سری ( Undercover )

  • بازاریابی تجربی ( Expriential )

تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی :

اگر چه تکنیک های بسیاری در بازاریابی نامنظم یا پارتیزانی وجود دارد، لیکن در اینجا به نمونه هایی از تکنیک های اشاره می شود :

اقدامات کلامی یا شفاهی

دست یابی مستقیم به مشتریان از طریق جریانات و اقدامات عادی روزمره آن ها

نظرخواهی یا نظرسنجی شخصی

تبلیغات پیشرو/اقدامات تبلیغاتی

بازاریابی تلفنی از طریق کلیه اعضا شرکت

نامه های شخصی

تبلیغات اینترنتی

جلسات و نشست های شخصی

آگهی های طبقه بندی شده

مجموعه اقدامات پست مستقیم و …

بازاریابی پارتیزانی برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده بود، اما اکنون به طور فزاینده ای توسط کسب و کارهای بزرگ به کار گرفته می شود.

منبع: مدیران ایران – www.modiriran.ir

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پنج =

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.