تلگرام یا اینستاگرام،کدامیک شاه تبلیغات در ایران هستند؟ بخش دوم
تعاملی بودن (اگر برایتان مهم باشد!)
بیایید در تلگرام و اینستاگرام نحوه دنبال کردن یک صفحه (کانال) را یکسان فرض کنیم. در تلگرام بحث و تبادلنظر در خصوص کانال (صفحه) وجود ندارد، تنها آماری که تلگرام برای فعالیتهای تبلیغاتی میدهد، عدد تعداد دفعات دیده شدن پستهاست که این عدد با توجه به پشت سر هم بودن پستها معیار خوبی برای سنجش نیست.
برای خواندن بخش اول مقاله اینجا کلیک کنید.
حالآنکه اینستاگرام این امکان را در خود دارد که افراد بتوانند برای صفحه موردنظرشان کامنت و یا لایک بگذارند. همین مسئله تعاملی بودن اینستاگرام سبب شده که سنجش فعالیتهای تبلیغاتی بهتر صورت بگیرد و بازخوردها صریحتر باشند. برای شرکت هایی که اهداف خاص دارند اینستگرام این قابلیت را دارد که با بررسی پروفایل افراد،کوهی از اطلاعات را به شرکتها میدهد، حالآنکه پروفایل تلگرام هیچ اطلاعاتی را برای تفسیر در اختیار شرکتها قرار نمیدهد. با بررسی پروفایلها ، شرکتهای تبلیغاتی میتوانند، مشتریان و دنبال کنندگان ویژه خود را پیدا کنند و بر روی ذائقه آنها سرمایهگذاری کنند. درحالیکه تلگرام این قابلیت را ندارد و نمیتوان به سراغ افراد و جامعهی هدف رفت. درواقع تلگرام از منطق “پخشکن و دعا کن تا دیده شوی”(spry and pry) پیروی میکند، منطقی که تنها شما را امیدوار به دیده شدن تبلیغتان نگهمیدارد.

دستهای پشت پرده همهچیز را معین میکنند!
همانطور که همگان میدانند اینستاگرام جزو داراییهای فیسبوک به شمار میرود، فیسبوک در این سالیان نشان داده است که برای فعالین اقتصادی در شبکههایش همواره امکانات ویژهای در نظر گرفته است،اما در مقابل تلگرام توسط یک شرکت روسی اداره میشود که مصرفکنندگان برایش تفاوتی ندارند و بستر خاصی برای فعالین اقتصادی طراحی نکرده است. البته که بهروزرسانی مداوم و مرتب آنها را نباید نادیده گرفت، اما تاکنون خبری از داشبورد و یا امکان خاصی که برای فعالین اقتصادی باشد از طرف این شرکت مخابره نشده است. چالشهای پیش روی تلگرام برای فعالیت در ایران بسیار زیاد است، اما بهسادگی نمیتوان از جمعیت چهار برابری آن نسبت به اینستاگرام چشم پوشید و در آن تبلیغات نکرد.
هر دوی این شبکهها در ایران شبکههای قدرتمندی هستند اما تبلیغات باید با در نظر گرفتن تفاوتهای ظاهری و ماهوی آنها باشد در این صورت است که تبلیغات مؤثر واقع میشوند. برنامه داشتن برای هرکدام لازم و ضروری است و بدون برنامه در هیچ شبکه اجتماعی تبلیغات فایده ندارد، البته همانطور که گفته شد باید برنامه متناسب با شبکه اجتماعی تدوین بشود.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
خلاصه کاربردی “کتاب مینیمالیسم دیجیتال”
پادشکنندگی: کلید موفقیت پایدار در کسبوکارها
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
چرا اشتیاق سازمانی مهم است ؟ + فیلم
اشتیاق سازمانی یا دلبستگی کارکنان یکی از مهمترین مواردی است که می تواند بر روی عملکرد و بهره وری سازمانی و نیز نشاط سازمانی اثر گذار باشد .
چطور می توانیم اشتیاق سازمانی را بیشتر کنیم؟ چرا دلبستگی کارکنان کم می شود ؟
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
چیزی که مشخص نیست اینه که تلگرام چرا دنبال همچین هدفی نیست با اینکه این همه کاربر داره