ده نکته آموزشی مفید برای کارکنان
ده نکته آموزشی مفید برای کارکنانی که به خوبی آموزش دیده اند برای موفقیت تجارت کوچک شما کلیدی است . مطالعات نشان داده است که موفقترین کارکنان سودآور کسانی هستند که آموزش های گسترده ای دیده اند .
آنها بهترین انتخاب بوده و اغلب بیشترین تاثیر را در آینده شرکت دارند . در یک جهان ایده آل ٬ قادر خواهید بود که افرادی را به کار گیرید که قبلا مهارت های منطبق بر نیازهای تجارت شما را کسب کرده اند .
اما در بازار کار رقابتی کنونی ٬ تقاضا برای کارکنان مهارتی از عرضه بسیار فراتر رفته است . در اینجا آموزش وارد می شود . آموزش کارکنانتان را فقط با مهارتهای مورد نیاز تخصصی و فنی تجهیز نمی کند ٬ بلکه همچنین نشان می دهد که بر روی آنها سرمایه گذاری کرده اید و مایلید که آنها را در آینده شرکت سهیم نمایید . این به تحریک و درگیر کردن کارکنان کمک می کند .
برای راه اندازی موفق یک برنامه آموزش کارکنان در شرکتتان ٬ این ده نکته آموزشی برای کارکنان را دنبال کنید :
-
بر آموزش به عنوان سرمایه گذاری تاکید کنید .
علت اختیاری بودن اموزش در بسیاریی از شرکتهااین است که انرا یک سرمایه گذارسی نمیبینند بلکه به عنوان یک خرج به ان نگاه میکنندباانکه آموزش می تواند در ابتدا پرهزینه باشد ٬ امااین یک سرمایه گذاری بلند مدت در رشد و پیشرفت منابع انسانی شما می باشد .
- نیازهایتان را مشخص کنید .
هنگامی که شما احتمالا زمان یا سرمایه نامعلومی برای اجرای یک برنامه آموزش کارکنان دارید ٬ باید در ابتدا درمورد آنچه که تمرکز برنامه آموزشی شما باید بر آن باشد تصمیم گیری کنید . مهارت هایی که برای نشان دادن نیازهای کنونی یا آتی شرکت مناسب تر هستند یا آنهایی که بیشترین بازپرداخت را فراهم می کنند را مشخص کنید . از خودتان بپرسید ” سرانجام این آموزش چگونه برای شرکت سوددهی خواهد داشت ؟ ” این فرایند را تا هنگامی که نیازهای تجازیتان تغییر می کند ٬ تکرار کنید . - رشد فرهنگ آموزش.
در اقتصاد سریع امروز ٬ در صورتیکه یک تجارت در حال آموزش نباشد ٬ به سمت نابودی می رود . یک تجارت همانطور که اعضایش می آموزند یاد می گیرد . با انتظاراتی ارتباط برقرار کنید که همه کارکنان باید گام های لازم برای تمرکز بیشتر بر مهارت هایشان و ایستادن بر فراز تخصص ها یا زمینه های کاریشان را بردارند . ثابت کنید که از همه آن تلاشها با فراهم کردن منابع لازم برای دستیابی به این اهداف حمایت می کنید . - پشتیبانی مدیریت را بوجود آورید .
وقتی که لیستی از اولویت های نکات آموزشی که نیازهای کلیدی در شرکتتان را نشان می دهد را گسترش می دهید ٬ نیاز به اثبات مدیریت برای بکارگیری مجدد پشتیبان ابتکار عمل دارید . - از کم شروع کنید .
پیش از معرفی برنامه آموزشیتان برای عموم ٬ با گروه کوچکی از کاربران تمرین کرده و بازخوردهایشان را جمع آوری کنید . این نوع از محک زنی غیر رسمی نقاط ضعف در طرح های آموزشیتان را نمایش داده و در تنظیم خوب فرایند آموزش به شما کمک می کند . - اطلاعات و مربیان با کیفیت را انتخاب کنید .
افرادی که برای هدایت آموزش انتخاب می کنید تفاوت زیادی در موفقیت تلاش های شما بوجود خواهند آورد ٬ که آیا یک معلم متخصص است و یا یکی از کارکنان مطلع ساده . داشتن اطلاعات آموزشی درست هم مهم است ـ پس از اتمام آموزش ٬ این اطلاعات برای کارآموزان منابع ارزشمندی خواهند بود . - فضای مناسبی را برای اموزش انتخاب کنید .
برای آموزش محلی را انتخاب کنید که مساعد یادگیری باشد . محیطی را انتخاب کنید که آرام بوده و به اندازه کافی وسیع باشد تا مواد اولیه در آن پخش شوند . مطمئن باشید که فضا مجهز به یک کامپیوتر و یک پروژکتور است تا بتوانید یک جلسه آموزشی مهیج بصری را ارائه کنید . - ارتباطات را توضیح دهید .
برخی از کارکنان ممکن است احساس کنند که آموزشی که دریافت می کنند متناسب با کار آنها نیست . کمک به آنها در فهم ارتباطات در ابتدای آغاز مهم است ٬ بنابراین جلسات آموزشی را به صورت اتلاف وقت با ارزش نمی بینند . کارکنان باید آموزش را به صورت یک ضمیمه مهم به مدارک تخصصیشان ببینند . در پایان برنامه به افراد گواهی اتمام دوره دهید . - آموزش را یک فرایند درحال پیشرفت کنید .
آموزش را منحصر و محدود به کارکنان جدید نکنید . برنامه های سازمان یافته در حال پیشرفت آموزشی سطوح مهارتی همه کارکنان را حفظ خواهد کرد و پیوسته آنها را تشویق به رشد و پیشرفت در کارشان خواهد کرد . - نتایج را بسنجید.
بدون نتایج قابل اندازه گیری ٬ نشان دادن آموزش مانند هرچیز بجز یک هزینه تقریبا غیرممکن است . تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید یک نرخ بازدهی قابل قبول درمورد سرمایه گذاریتان بدست آورید . مشخص کنید که چه نوعی از رشد یا معیارهای دیگر ٬ یک نتیجه قابل قبول از آموزش ارائه شده توسط شما می باشد . اگر نتایج قابل توجهی داشته باشید ٬ بودجه بندی سرمایه آسانتری برای آموزشهای بعدی خواهید داشت .
مقاله از www.mftrou.com- ترجمه : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تفویض اختیار، راز پنهان مدیران موفق
okr چیست ؟ چطور به گوگل کمک کرد بدرخشد؟
okr چیست و چگونه توانسته است به شرکت های موفقی همچون در گوگل در دست یافتن به اهداف و نتایج دلخواه کمک کند .
معیارهای استخدام را چگونه بسنجیم؟
با کارمندان ناکارآمد چطور رفتار کنیم و چطورانگیزه را در آنها زنده کنیم؟
ده روش جذب نیرو که کارجویان را فراری میدهد !
چقدر و چرا باید به کارکنان از وضعیت سازمان اطلاعات بدهیم؟
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید