چه نهادهایی و کی تحریم خواهند شد؟
با لغو برجام ، چه نهادهایی و کی تحریم خواهند شد؟
چه مواردی بعد از ۶ ماه تحریم می شود:
بعد از دوره ۱۸۰ روزه که در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۸ به پایان میرسد دولت آمریکا تحریمهای مربوط به فعالیتهای زیر و خدمات مرتبط با آنها که پس از اجرایی شدن برجام برداشته شده بودند را با لغو برجام احیا خواهد کرد.
تحریم معامله با بخشهای کشتیرانی و کشتیسازی ایران و عاملان بنادر شامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، خطوط کشتیرانی جنوب و وابستگان به آنها؛
تحریم مربوط به معامله با شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت بازرگانی نفت ایران (نیکو) و از جمله خریداری نفت، محصولات نفتی یا محصولات پتروشیمی از ایران؛
تحریمهای مربوط به مبادلات موسسات مالی خارجی با بانک مرکزی ایران و موسسات مالی ایرانی که به موجب بند ۱۲۴۵ قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۲ در فهرست تحریم قرار گرفتهاند؛
تحریمهای مرتبط با ارائه خدمات پیامرسانی مخصوص مالی به بانک مرکزی ایران و دیگری موسسات مالی ایران که در بند ۱۰۴ قانون CISADA درباره آنها توضیحات لازم آمده است؛
تحریمهای مربوط به ارائه خدمات پذیرهنویسی، بیمه یا بیمه اتکایی و تحریمهای مربوط به بخش انرژی ایران.
علاوه بر این، حداکثر تا تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۸، دولت آمریکا تحریمها علیه افراد خارجشده از «فهرست افراد ویژه مشخص شده و بلوک شده» (SDN) و سایر فهرستها را بار دیگر اعمال خواهد کرد.
تحریم ها بعد از ۱۸۰ روز به صورت کامل بر می گردنند
بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران بعد از سه ماه و شش ماه دیگر در صورتی که در شش ماه آینده ایران بتواند به خواسته های امریکا شود و قرارداد جدید امضا کند تحریم ها لفو می شود
وزارت خزانهداری آمریکا اعلام کزد :
بعد از پایان تعلیق ۹۰ و ۱۸۰ روزه تحریمها علیه ایران، مجازاتها به دلیل مبادلات با بانک مرکزی ایران و سایر نهادهای مالی ایرانی، و بخش انرژی بار دیگر برقرار خواهد شد.
دکتر کنعانی – مشاور سرمایه گذاری
سودآورترین بازارها و فرصتهای سال ۱۳۹۷ برای مدیران و شرکتهای ایرانی
(بهترین تصمیمات در سال خروج آمریکا از برجام)
تمامی پیش بینی های این وبینار بر مبنای روندهای گذشته و تحولات آینده است.
با تحلیل آمار و نمودارهای مختلف و کشف روندهای گذشته، به پیش بینی علمی سیرِ حرکت بازارها در سال ۱۳۹۷ (و ۲۰۱۸) خواهیم پرداخت.
به خصوص با در نظر گرفتن آثار خروج آمریکا و ترامپ از برجام.
این وبینار برگزار شده است و شما بعد از ثبت نام در آن چه در وبینار حضور داشتید چه نداشتید ، فایل کامل ویدیویی و pdf دکتر کنعانی را می توانید دانلود بفرمایید . لطفا اگر در این زمینه سوال یا مشکلی بود با خانم فردوسی ۰۲۶۳۴۲۰۹۳۴۴ تماس بگیرید .
[button color=”red” size=”medium” url=”https://modiriran.ir/club/index.php?e=132″ icon=”” target=”false”]دانلود وبینار پیش بینی اقتصادی در سال ۹۷ بعد از خروج ترامپ[/button]
این وبینار قبل از قطعی شدن خروج ترامپ اما با در نظر گرفتن احتمال بالای این موضوع انجام شده است .
نشست یکشنبه آخر ماه باشگاه مدیران ایران در اردیبهشت ماه ، به همراه دکتر کنعانی با هم دیگر در افطاری دوستانه بیشتر گفتگو خواهیم کرد.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
چرا اشتیاق سازمانی مهم است ؟ + فیلم
اشتیاق سازمانی یا دلبستگی کارکنان یکی از مهمترین مواردی است که می تواند بر روی عملکرد و بهره وری سازمانی و نیز نشاط سازمانی اثر گذار باشد .
چطور می توانیم اشتیاق سازمانی را بیشتر کنیم؟ چرا دلبستگی کارکنان کم می شود ؟
مدیریت منابع انسانی در کسب و کارهای کوچک
مدیریت منابع انسانی در کسب و کارهای کوچک یکی از مباحثی است که معمولا مورد غفلت قرار میگیرد . در حالی که اتفاقا شرکت ها و کسب و کارهای کوچک اتکای بیشتری به سرمایه های انسانی شان دارند.
بررسی تاثیرات اختلال و کندی دسترسی به اینترنت بر کسب و کارها
فیلترینگ و کسب و کارهای اینستاگرامی موضوعی است که این روزها دغدغه های بسیاری را ایجاد کرده است . بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از فیلترینگ به شکلی جدی آسیب دیده اند . در این شریط چه باید کرد؟
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
یادداشتی از پدرام سلطانى
“چرا باید برجام حفظ شود؟”
⚫️ تجربه ی تلخ سالها تحریم، به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور نشان داد که ایشان نخستین قربانیان این شرایط هستند. در حالی که فشارهای تحریم از سال ٨٨ به اینطرف هر سال بیشتر و بیشتر می شد و به موازات آن، درامد دولت از محل فروش نفت کاهش می یافت، دولت برای تأمین منابع خود و اداره ی کشور، همه ساله درامدهای مالیاتی را در بودجه افزایش می داد و مجلس هم همواره با دولت همراهی می نمود و حتی در سالهایی آن را بیشتر هم می کرد. بخش خصوصی که خود در تنگنای تحریم گرفتار آمده بود و برای خرید مواد اولیه، صادرات کالا و دریافت پول به مخمصه افتاده بود، همزمان مجبور بود که مالیات بیشتری هم به دولت بپردازد. علاوه بر این دولت بخشی از امورات و کسری بودجه خود را با عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی پوشش می داد.
🔹بارهای مضاعفی که سالهای تحریم به دوش بخش خصوصی و اقتصاد کشور گذاشت، موجب زیان دهی و تعطیلی واحدهای زیادی شد و توسعه ی اقتصادی را بسیار کند نمود. عملاٌ می توان گفت که بار مالی تحریم را نه دولت، بلکه بخش خصوصی برداشته بود. در این میان، کسانی که همواره از تحریمها به عنوان نعمت یاد می کردند و مخالف مذاکرات ایران با گروه ١+۵ بودند، همگی به خزانه ی کشور متصل بودند. یعنی حقوق و مزایای خود را از منابع و محلهایی می ستاندند که در بودجه پیش بینی شده بود و در تمامی این مدت اثرات مالی تحریم به ردیفهای مرتبط با این بخشها بار نشد. یعنی احدی از مخالفین مذاکرات برجام تاوان مالی بابت تحریمها ندادند.
🔹از زاویه ی دیگر به این قضیه نگاه کنیم! با بررسی آمار اشتغال کشور در می یابیم که از مجموع حدود ٢۵ میلیون نیروی کار کشور، نزدیک به دو و نیم میلیون در دستگاههای دولتی و کمی بیش از یک میلیون در دستگاههای عمومی غیر دولتی شاغل هستند. یعنی حدود ١۵ درصد از اشتغال در بخش دولتی و عمومی است و حدود ٨۵ درصد از اشتغال در بخش خصوصی (و تعاونی). تحریم در اشتغال بخش عمومی و دولتی تأثیر مشهودی نداشت و نیروی کار دولتی و عمومی از بودجه ارتزاق می نمود. اما بخش خصوصی از محل تحریم بسیار تحت فشار بود. برخی کارگاهها مجبور به تعطیلی و تعدیل کارکنان شدند و بسیاری با مصرف سرمایه و منابع خود تلاش در حفظ کارکنانشان کردند اما به دلیل کاهش فروش و تولید، عملاٌ حفظ کارکنان به هزینه ی کاهش سود یا زیاندهی ایشان تمام شد. بنابر این در دوران تحریم و پس از آن، بار حفظ ٨۵ درصد از اشتغال کشور هم از جیب دولت و بخش عمومی داده نشد.
🔹از سوی دیگر بخش خصوصی به دلیل نیاز به تعاملات تجاری بین المللی مرتباٌ به سایر کشورها سفر می کرد. این سفرها به واسطه ی تنگناهای نقل و انتقال پول، و به قصد یافتن راههایی برای این نیاز مبرم، بیشتر نیز شده بود. بخش خصوصی از انتظارهای طولانی برای ویزا، متوقف شدن پروازهای بین المللی بسیاری از خطوط، برخوردهای خشک و بعضاٌ نامحترمانه در برخی کشورها، پا پس کشیدن طرفهای خارجی و مانند اینها به ستوه آمده بود. او خود را مستحق اینگونه رفتارها نمی دید.
🔹هنگامی که تحریمها رو به تشدید گذاشتند و مسیرهای نقل و انتقال ارز معدود و مشکلتر شدند، بخش خصوصی در زیر تمام فشارهای تحریم، مجبور بود درصدهای هنگفتی به عده ای دلال ارز برای انتقال پول صادرات یا وارداتش بدهد. او می دید که عده ای تازه از راه رسیده چگونه در مدت کوتاهی ثروتهای افسانه ای می سازند. آنان بخشی از همان “کاسبان تحریم” بودند…..
🔹آری، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در سالهای تحریم بیش از دولت، بیش از بخش عمومی، بیش از مخالفان برجام زیر فشار و متأثر از آثار تحریم بوده اند. آنانی که برجام را خطا می پندارند و از بلندگوهای خود شعار زیبای “به ظرفیتهای داخلی اتکا کنیم” را می دهند خوب است اعلام کنند که خودشان چه بخشی از این “ظرفیتهای داخلی” هستند و چقدر از بار مالی تحریم را خواهند پذیرفت؟ آیا آنها بودجه ی خود را به جبران آثار تحریم بر روی بخش خصوصی و کارگرانش اختصاص خواهند داد؟
🔹و فراموش نشود که هیچ صنعتی بدون تعامل با اقتصاد جهانی امکان فعالیت ندارد، صنعت مواد اولیه می خواهد، بازار می خواهد، فناوری می خواهد و بسیار چیزهای دیگری که تأمین آنها بدون ارتباط با دنیا میسر نیست. مخالفان محترم بدانند که بخش خصوصی هم، باور به این ندارد که دیگر کشورها دلسوز ما هستند. اصولاٌ در یک سیاست درست، هیچ کشوری نباید دایه ی مهربان تر از مادر برای کشوری دیگر باشد. دولتهای هوشمند همواره به دنبال منافع ملت خویش هستند و به این دلیل با هم مذاکره می کنند. ما نیز می گوییم: به هیچ کشوری اعتماد نکنیم اما با همه مذاکره کنیم…
🗣بخش خصوصی به کنار، نگران ٨۵ درصد از اشتغال کشور باشیم!
با سلام؛
در پاراگراف ماقبل آخر، عبارت زیر مطرح شده که کاملاً مبهم و غیرحرفهای بیان شده!
«بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران بعد از سه ماه و شش ماه دیگر در صورتی که در شش ماه آینده ایران بتواند به خواسته های امریکا شود و قرارداد جدید امضا کند تحریم ها لفو می شود»
بعد از گذشت چند سال که تمام توانِ کشور، صرف مذاکره با کشوری شد که به هیچیک از اصول و قواعد بینالمللی پایبند نیست، طرح مطالبی از این نوع (… خواسته آمریکا شدن – قرارداد جدید امضاء کردن) ، حاکی از این است که هنوز از گذشته و آنچه اتفاق افتاده، درس نگرفتهایم!
طرح اینگونه مطالب در رسانه وزین «مدیران ایران» شایسته نیست و ممکن است کمتوجهی به ادراک مخاطب تلقی شود. با احترام
سلام و درود بر شما .
از توجه شما متشکریم .
آرزو می کنیم همیشه و همه جا از تاریخ بخوبی درس بگیریم .
بااجازتون این درس که احترام به نظرات متفاوت هم می تواند باعث رشد شود راهم امید که به کار گیریم.
اینکه از ابتدا مطرح کردن یک نظر را شایسته ندانیم معنی اش این نیست که هنوز نیاموخته ایم که هر موضوع را از منظر های مختلف بررسی کنیم ؟
اجازه بدهید دقیقا به جهت احترام به ادارک و نظرهای مخاطبین هم نظر شما و هم نظر هر دوست دیگری که با علم و آگاهی به اظهار نظر می پردازد را داشته باشیم .
بدون حذف و سانسور و با آموختن از لزوم داشتن نگاه و نظر های متعدد برای رسیدن به بهترین پاسخ ها .
امید که چنین باشد .
با احترام