لینکداین چیست؟
لینکداین چیست ؟ لینکداین (به انگلیسی: LinkedIn) یک سرویس شبکهٔ اجتماعی تجاری است که در دسامبر ۲۰۰۲ ایجاد شد و در می ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد. تعداد بازدیدکنندگان این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۶ از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت. براساس گزارش ارسالی توسط بخش تحقیقات بازار لینکدین در ژوئن ۲۰۱۳ تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به مرز ۲۵۹ میلیون نفر رسید. این وب سایت به بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا در دسترس کاربران می باشد. از جمله: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی، هلندی، سوئدی، دانمارکی، رومانیایی، ترکی، ژاپنی، چک، لهستانی، کره ای، اندونزیایی، مالایی و تاگالوگ می باشد. در دوم جولای ۲۰۱۳ وب سایت کوانت کست گزارش داد که به صورت ماهانه ۶۵.۶ میلیون نفر و در سرتاسر دنیا ۱۷۸.۴ میلیون نفر رسید.
اکنون ،لینکداین با بیش از ۲۰۰ میلیون عضو ثبت شده در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه، بیش از سه میلیون شرکت دارای صفحات شرکتی، و متخصصانی که در هر لحظه و با سرعتی در حدود دو عضو جدید در هر ثانیه در حال ثبت نام در آن هستند، بزرگترین شبکه اجتماعی متخصصان در دنیاست. رصد نکردن لینکداین در ردیاب بازاریابی خود و نادیده گرفتن ارزش ویژه آن کاری دشوار است.
شاید این مطلب برای شما مفید باشد!
لینکداین؛ ابزاری مناسب برای توسعه برند شخصی
بنا به گفته مایک گریشاور مدیر محصول و قیمت گذاری لینکداین، صفحات شرکتی، شما را به شیوه قدرتمندانه تری برای ایجاد رابطه با مخاطبان هدفتان در لینکداین مجهز می کنند. صفحات شرکتی لینکداین با تأکیدی که بر محتوای بصری و دیگر محتواهای مرتبط با آن دارند، مجموعه ابزارهای کامل تری را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند تا بتوانند فعالیت های بازاریابی اثربخشی داشته باشند.
لینکداین با اعضای فراوان و اثرگذاری که دارد، نشانگر یک جامعه انسانی ارزشمند برای بازاریابانمی باشد. یک کاربر می تواند به آسانی پی ببرد که چه افرادی توسط یک شرکت مشخص استخدام شده اند، یا اینکه یک شخص خاص برای کدام دسته از انواع گوناگون بنگاه های تجاری کار کرده است. بنابراین اگر شما در جستجوی این هستید که با متخصصان صنعت ارتباط گرفته و مشتریان بالقوه ای برای کسب و کار خود ایجاد کنید، روشن است که لینکداین باید جزء جداناپذیری از راهبرد بازاریابی شبکه های اجتماعی شما باشد.
اکنون دیگر شما باید برای یادگیری ورودی ها و خروجی های صفحات شرکتی لینکداین و اینکه چگونه می توانید از آنها برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، آمادگی داشته باشید.
بیش از ۸۰ درصد از کسبوکارهای دنیا، شرکتهای زیر ۵۰۰ نفر (SMBs) و از نوع کسبوکارهای تحت مدیریت یک نفرِ اصلی هستند.
طبق نظرسنجی انجام شده از بین ۱۰۰۰ شرکت و کسبوکارهای کوچک و متوسط، ۸۱درصد از آنها اذعان داشتهاند که حضور در شبکۀ اجتماعی لینکداین Linkedin باعث پایداریِ کسبوکار شان میشود.
در اینجا به چهار دلیل برای اینکه در لینکداین حضورحرفه ای داشته باشید اشاره شده است :
۱. رشد دسترسی کاربران به شما
بدون اینکه نیاز به هیچ گونه تلاشی توسط شما برای به وجود آوردن پایگاه شرکت خود در شبکه اجتماعی لینکداین وجود داشته باشد، شانس شما اینست که تعداد زیادی از کارکنانتان پروفایل های شخصی خود را برای اینکه نشان دهند در کجا کار می کنند، روزآمد می کنند. این احتمال وجود دارد که هر شخصی که با پروفایل یکی از این کارکنان شما در ارتباط باشد، روی نام شرکت شما کلیک کند و به صفحه اختصاصی شرکت شما منتقل شود.
شمار زیادی از کاربران می توانند به سادگی و تنها از طریق گشت و گذار در لینکداین، به صفحه شما هدایت شوند. دیدگاه ها بر مبنای اطلاعاتی که شما ارائه می کنید شکل داده خواهند شد. بنابراین از آنجایی که هر یک از کارکنان شما این فرصت را در اختیار دارد که باعث ترویج شرکت شما گردد، از آن به نفع خود استفاده کنید.
کلیک کردن بر روی آیکونی که نشان می دهد یک کاربر در کجا مشغول به کار است، شما را مستقیم به صفحه شرکتی لینکداین کارفرما هدایت می کند.
نشانگر ماوس را بر روی آیکون یک شرکت در پروفایل یک کاربر ببرید تا یک تصویر لحظه ای از اطلاعات عمومی آن شرکت مشاهده کنید. لینکداین این اطلاعات را از بخش “درباره ما” صفحه یک شرکت جمع آوری می کند. بنابراین مطمئن شوید که همه آن جزئیات را هنگامی که در حال انجام تنظیمات صفحه خود هستید، مدنظر قرار می دهید.
۲. گسترش آگاهی نسبت به محصول شما
صفحات شرکتی در لینکداین، بخشی را برای گفتگو در مورد محصولاتی خاص فراهم می کنند. در حالی که شما می توانید یک صفحه کاری در فیس بوک برای شرکت خودتان ایجاد کرده و محصولات گوناگون خودتان را در یک قالب کلی در آن معرفی کنید و ببنید که کدامیک از دوستانتان آن صفحه را لایک می کنند، لینکداین با تعداد فیلدهای بیشتری که در اختیار شما قرار داده است، به شما این امکان را می دهد که چندین محصول را همراه با عکس ها و توضیحات آنها اضافه کنید، بنابراین هر کدام به تنهایی برجسته هستند.
مصرف کنندگان نه تنها از کالاها و خدماتی که شرکت شما عرضه می کند آگاه می شوند، بلکه می توانند ببینند که چند کاربر استفاده از آنها را توصیه کرده اند. یافتن این شکل از آگاهی از محصول هم خود کاری دشوار است، و تازه این همه چیزی نیست که لینکداین برای شرکت شما فراهم می کند. شما شیوه ای هم برای ارزیابی آن در اختیار دارید.
۳. بهینه کردن محتوای شما برای اینکه بیشتر و بهتر در جستجوهای کاربران پیدا شوند
آیا می دانستید که مشاغلی که در لینکداین پست می شوند در نتایج جستجو و همچنین در توییتر نمایش داده می شوند؟ شما با داشتن یه صفحه شرکتی در لینکداین، دفعات نمایش خود در سرتاسر وب را به میزان زیادی افزایش خواهید داد.
به علاوه، لینکداین موتور جستجوی مخصوص خودش را هم برای یافتن مشاغل و شرکت ها در اختیار دارد. و خوب، نبودن شما در این شبکه اجتماعی یعنی از دست داستن یک شانس بزرگ برای اینکه یک مشتری، یا یک کارمند بالقوه، شما را پیدا کند.
۴. ایجاد مشتریان بالقوه بیشتر برای شما
صبر کنید، نمی دانستید که در صفحات شرکتی لینکداین هم می توانید برای خودتان مشتری بالقوه ایجاد کنید؟ بله، این یک حقیقت است.
شما می توانید در به روز رسانی های صفحه شرکت خود، به محتوایتان لینک داده و از این راه، علاقه مندانی را که تشنه منابع خوب هستند را به صفحات فرود وب سایت خود بکشانید. بهتر از آن اینکه، صفحه محصول شما امکان استفاده از عناصر ترغیب کننده (یک تصویر بزرگ و قابل کلیک کردن که به شما محصولی را پیشنهاد می دهد که توصیه هایی قابل اعتمادی هم در زیر آن نوشته شده است) را به شما می دهد!
قانع شدید؟ اگر می خواهید دسترسی کاربران به شرکت خود، آگاهی آنان از شرکتتان، بهینه سازی محتوایش برای موتورهای جستجو، و ایجاد مشتریان بالقوه برای آن را بیشتر کنید، داشتن یک صفحه شرکتی لینکداین ایده خوبی است.
منبع: مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
هفت پیشنهاد اصلی پروفسورسعیدخزایی برای آینده اقتصادی کسب وکارها در سال ۱۴۰۳
آینده اقتصادی کسب و کار ها یکی از مواردیست که پیوسته از سوی مدیران و رهبران هوشمند پیگیری می شود تا بتوانند در سناریوها و برنامه ریزی های آینده آن آماده شوند.
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید