۲۰ قانون طلایی موفقیت در مدیریت کدامند ؟!
۲۰ قانون طلایی موفقیت در مدیریت
برای کامیابی در کار و موفقیت در مدیریت باید با مشکلات و فراز و نشیب های زندگی و محیط کار و فعالیت مبارزه نمود ، پس هیچ گاه بر اثر بروز سختی ها و شکست ها نا امید نشوید: روند زندگی و کار به بازی فوتبال می ماند که تا آخرین دقیقه ممکن است سرنوشتش تغییر کند.
اگر شما به خودتان ایمان داشته باشید، هیچ چیز نمی تواند سد راهتان شود. حتی جملات دلسرد کننده نزدیک ترین کانتان نیز نخواهد توانست شما را از حرکت باز دارد. در این جا ۲۰ قانون طلایی که شما را در طی مسیر باری می رساند، بیان شده است.
۱- حتی رییس هم باید آستین هایش را برای کار کمی بالا بزند. زیردستان خود را وادار بهانجام کاری نکنید که خودتان اکنون انجامش نداده اید یا رغبتی به انجام دادنش ندارید. اگر رئیس یا سردسته گروهی هستید باید خودتان سره شق و الگوی دیگران قرار بگیرید ، آنگاه دیگر کسی در انجام کار با شما بحث نخواهد کرد.
۲– تجربه بهتر از کوهی از دانش و خردمندی است.
شما هر قدر هم که زیرک و باهوش باشید، لحظاتی در زندگی وجود دارند که باید خودتان را آماده رویارویی با آنها کنید. حتی یک مرد خردمند و دانا نیز پاهایش روی یخ لیز می خورد. هیچ گاه اهمیت زمان و مکان مناسب و به کاربردن تجربیات خود را در انجام کارهایتان دست کم نگیرید.
۳- در ازای هر سخنی که می گویید، اجازه دهید دشمنتان (یا رقیبتان) ۱۰ سخن بگوید.
هر قدر که شما با سخنان خود اطلاعاتی را برای رقیب یا دشمنتان آشکار و افشا کنید، وی قدرت بیشتری برای ضربه وارد کردن و صدمه زدن به شما در اختیار خواهد داشت. بگذارید رقیبتان سخن بگوید چون داشتن «اطلاعات» قدرت است و آن که اطلاعات ندارد می تواند ویرانگر باشد.
۴- پول نقد، پول نقد است حتی اگر از شکم فیل بیرون بیاید..
زمانی که شما اسکناس در دست دارید، هیچ «اما» و «اگری وجود نخواهد داشت: تنها پول نقد است که وجود دارد. چک همیشه در معرض برگشت خوردن است و کارت اعتباری هم مختص آدمهای زودباور؛ اما پول نقد همواره پول نقد است.
۵- هیچ گاه ۱۰۰٪هیچ چیز را برای هیچ کس برملا نکنید.
اگر خیال دارید میلیونر شوید بهتر است هیچ گاه تمام جزئیات برنامه و نقشه ی خود را به کسی نگویید. همواره چیزی را نزد خودتان نگاه دارید. اگر مجبور به افشای آن شدید، تنها ۷۵ تا ۹۰ درصد آن را برملا سازید. همان ۱۰٪از شما حفاظت خواهد کرد (و همچنین ضمانت می کند که آن ایده متعلق به شماست).
۶-هنگام خشم و عصبانیت، تصمیم نگیرید.
آدم های باهوش و محتاط نیک می دانند که برای درست اندیشیدن به آرامش ذهن نیاز دارند. هنگامی که عصبانی هستید، از روی خشم و غضب ، و نه از روی منطق صحبت خواهید کرد. احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید. این یکی از مهمترین قوانین است. مطمئن باشید زمانی که عصبانی هستید تهدیدهایی می کنید که قادر به عملی کردن آنها نیستید، یا تصمیماتی اتخاذ می کنید که در آینده پشیمانی به بار خواهند آورد.
۷-مرد است و قولش.
هیچ گاه نباید زیر قولتان بزنید. همواره سر قول و حرفتان بمانید ( البته بهتر که هیچ گاه قولی به کسی ندهید، ولی معلوم است که بعضی ها نمی توانند خودشان را بگیرند یا مجبور هستند قول بدهند). درست زمانی که طرف مقابل دیگر به شما اعتماد نداشته باشد همان لحظه است که او را از دست داده اید.
۸–دهانتان را بسته نگاه دارید و اگر مجبور به گفتن دروغ هستید، به جای دروغ سخن ساده و مختصر بگویید!
اگر حرف و سخن خوشایند و جالبی برای گفتن ندارید بهتر است که اصلا هیچ چیز نگویید. حتی اگر حرفی برای گفتن دارید آن را بازگو نکنید. چرا که سرانجام سبب افشای موضوعی می گردد که فردی که از آن مطلع می گردد، قادر است از آن برای ضربه وارد کردن به شما استفاده کند.
۹-بهترین روش برای جاخالی دادن از تیرهای رقبا آن است که هیچ گاه در تیررس آنان قرار نگیرید.
هرگز خود را در موقعیت های دردسر ساز قرار ندهید. (هیچ گاه با رقیب سرسخت خود در یک محل قرار نگیرید تا او نتواند مستقیم سر شما را نشانه بگیرد.)
۱۰- حواستان را جمع کنید: گاهی اوقات رقبای شما وقتی می بینند که توان مقابله منصفانه با شما را ندارند ، قوانین بازی را به نفع خود تغییر می دهند یا آنها را نقض می کنند.
اشخاصی که همواره خواهان پیروزی هستند، گاه به جای رعایت قوانین بازی ، از قوانین جانبی و میان بر استفاده می کنند.
۱۱- هرگز خیانت و خائن را به آسانی نبخشید.
برخی عادت دارند از گناه و تقصیر گناهکار به راحتی بگذرند و او را مورد بخشش قرار دهند، که این عمل باعث ترغیب فرد خاطی به تکرار عمل یا اشخاص متمایل به خطاکاری به خطا خواهد شد.
۱۲- هرگاه مردد بودید که آیا بهتر است دشمنتان از شما هراس داشته باشند یا آنکه مورد احترامش باشید همیشه گزینه ترس را برگزینید. محترم بودن فوق العاده عالی است، اما عنصر ترس بهتر از آن است. ترس بازدارنده بهتری نسبت به مورد احترام بودن است چون دشمن را در مسیر خود متوقف می کند.
۱۳- کنار هر مرد موفقی یک زن موفق وجود دارد.
هر مردی برای کسب موفقیت به پایداری و استقامت یک زن بزرگوار نیاز دارد. یک مرد بدون خانواده، یک مرد کامل نخواهد بود. در مقابل، یک همسر بد و نامناسب شما را از شکوفایی استعدادها و قابلیت هایتان باز می دارد.
۱۴-هیچ چیز پایدار و همیشگی نیست.
به خاطر بسپارید : از عشق گرفته تا ثروت ، موفقیت در تجارت ، زیبارویی و حتی موهای پرپشت سرتان ، هیچ یک پایدار نخواهند ماند.
۱۵- اگر به نبرد کسی می روید، همیشه ضربه اول را شما بزنید ، و چنان محکم و با قدرت هم بزنید که به ضربه دیگری نیاز نداشته باشید.
هنگامی که منازعه و درگیری اجتناب ناپذیر است ، همیشه اولین ضربه را شما وارد کنید. با این عمل دشمن و حریف را غافلگیر می کنید و اگرضربهی شما به اندازه کافی محکم و کاری باشد، می توانید دشمنتان را کاملا کله پا کنید .
۱۶- هرگاه خواستید اقدام به انجام کاری کنید، همواره مدت زمان محقق گشتن آن را بیشتر، و پاداش و ثمره آن را کمتر برآورد کنید..
حتی بهترین طرح ها و نقشه ها ممکن است بی ثمر و نافرجام گردد. اغلب اوقات ما به منظور دستیابی به خواسته هایمان ملزم به تلاش و کوشش هستیم و این بدان مفهوم است که همواره باید صبور و شکیبا باشیم. دست بالا گرفتن کار و دست کم گرفتن پاداش آن سبب می گردد شما هیچ گاه مأیوس و ناامید نشوید.
۱۷- دوستانتان را نزدیک خود نگاه دارید، دشمنانتان را نزدیکتر.
مردم همیشه در درک این گفته دچار سوء تفاهم می شوند، یعنی می پندارند باید رفاقت صمیمانه ای با دشمنانشان داشته باشند. اما واقعیت آن است که شما باید منتهای تلاش خود را بکنید تا اعمال و حرکات دشمنانتان را تحت نظر خویش داشته باشید. مثلا ترتیبی بدهید که از اقدامات وی آگاهی داشته باشید، افکارش را پیش بینی کنید و از نقاط ضعفش کمال استفاده را ببرید.
۱۸- برای «پول در آوردن» باید پول خرج کرد.
اگر پولی را خرج می کنید و بعد هزینه ی آن پول ، سود بیشتری را عایدتان خواهد کرد، پس نگران پول خرج کردن نباشید. اگر ایده ای برای تجارت و کسب او کار دارید، از بانک وام بگیرید. به کارمندان خود حقوق و دستمزد شایان توجه بدهید، برای مشاوره با متخصصین و جویا شدن از رهنمودهایشان پول پرداخت کنید. به این ترتیب اگر شما کاسب یا تاجر باهوشی باشید همیشه در اوج خواهید بود.شما هر قدر هم که زیرک و باهوش باشید، لحظاتی در زندگی وجود دارند که باید خودتان را آماده رویارویی با آنها کنید.
۱۹- «متمرکز بودن» و پشتکار» دو عنصر حیاتی موفقیت هستند.
اگر شما به خودتان ایمان داشته باشید هیچ چیز نمی تواند سد راهتان شود. حتی جملات دلسرد کننده نزدیکترین کسانتان نیز نخواهد توانست شما را از حرکت باز دارد.
۲۰- هیچ کس شکست ناپذیر نیست.
ثروت نمی تواند ضامن شکست ناپذیری و وفاداری باشد. کافی است کمی مغرور و از خود راضی شوید، آنگاه خواهید دید که نزدیکترین دوستانتان نیز از شما روی برمی گردانند.
[button color=”red” size=”medium” url=”modiriran.ir/?p=11186″ icon=”” target=”false”]مشاهده جزییات[/button]
۲۰ قانون طلایی موفقیت در مدیریت
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد نظرات: 4
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
عالی بود. سپاس از مطالب خوب سایتتون