نسل سوم بازاریابی
نسل سوم بازاریابی چیست؟
بازاریابی شاخه ای از اقتصاد و علوم اجتماعی است .
بازاریابان همواره تفکرات خود را با بازار و مشتریان بالقوه و نیازهای آنها آغاز می نمایند . ماموریت آنها این است که محصولات ، خدمات ، تجارت و راهکارهایی را توسعه دهند که استاندارد زندگی را بهبود می دهند .
هرچند بازاریابی در جامعه ما جوان است و خیلی از افراد معتقدند که هنوز در مراحل اولیه بوده و بیشتر تولید محور است ، اما خوشبختانه جهان پیرامون و محیط کسب و کارمان هر روزه شاهد رشد تغییرات و پیشرفتهای چشمگیری است که به کمک جهانی شدن و فناوری اطلاعات خیلی سریع به ایران هم می رسد .
شاید این مطلب برای شما مفید باشد!
انقلاب صنعتی چهارم و نشانه های ظهور
نسل سوم بازاریابی در ارتباط با انسانها و جوامع انسانی و در ارتباط با پیوند ارزشهای سازمانی است .در عصر بازاریابی ۳ ، ارزشهای سازمانی مدام در معرض بازرسی عموم است .
در بخشی از این کتاب میخوانیم :
وقتی که عمیق تر به ریشه های بازاریابی نگریسته شود و بهتر نگریسته شود ، میتوان ۱۰ عقیده مسلمی را کشف کرد که بازاریابی را با ارزشها یکپارچه می کنند .
عقیده ۱ : به مشتری عشق بورز و به رقبایت احترام بگذار .
عقیده ۲ : به تغییر حساس باش و برای تحول آماده باش
عقیده ۳ : از برند خود محافظت کن و در مورد آن چه هستی ، شفاف باش .
عقیده ۴ : مشتریان مختلف هستند . ابتدا پیش آنهایی برو که می توانند از تو منفعت بیشتری ببرند .
عقیده ۵ : همیشه بسته خوبی را با قیمت عادلانه ارائه کنید .
عقیده ۶ : همیشه در دسترس باش و اخبار خوب را پخش کن .
عقیده ۷ : مشتری خود را بدست آر ، نگه دار و رشد بده .
عقیده ۸ : در هر کسب و کاری هستید ، در نوعی کسب و کار خدماتی فعالیت می کنید .
عقیده ۹ : همیشه فرایندهای کسب و کار خود را در زمینه کیفیت ، قیمت و تحول بهبود بده .
عقیده ۱۰ : اطلاعات مرتبط را جمع آوری کن اما تصمیم نهایی را با فهم و بصیرت خودت بگیر .
نویسنده :
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید