استراتژی سرعت

پیاده­ سازی استراتژی سرعت

اصل مطلب:

0 (0) پیاده­ سازی استراتژی سرعت حصول اطمینان از آمادگی شرکت برای موفقیت در دوران تلاطم نوشته دکتر گرام کودرینگتون

...
آنـچه در این مقاله می‌خوانیم
0
(0)

پیاده­ سازی استراتژی سرعت

حصول اطمینان از آمادگی شرکت برای موفقیت در دوران تلاطم

نوشته دکتر گرام کودرینگتون

کارشناس دنیای نوین کسب و کار و مدیر موسسه Tomorrow Today.uk.com

ترجمه : مدیران ایران | https://www.modiriran.ir

از آنجایی که جهان به سمت پچیده­تر و متلاطم­تر شدن سوق پیدا می­کند، موفقیت هر سازمانی به طور فزاینده­ای به توانایی آنها در توسعه و پیاده­سازی استراتژی­های سرعت بستگی دارد. بدین منظور سازمانها از طریق چشم­اندازشان نیازمند نگهداشت ارزش­­های تعریف شده خویش در جهت حرکت و هدایت به سمت مقصد معین می­باشند، در حالیکه در زمانی مشابه آنها می­توانند یادبگیرند چگونه به طور مداوم روشهای جدید و به‌روز شده دستیابی به اهدافشان را توسعه و پیاده‌سازی نمایند. ما نقشه‌راهی با مجموعه­ای از جهات دیگر نداریم؛ اما ما قادر هستیم قابلیت satnav gps را برای بازشماری مسیرهایمان برای رسیدن به موفقیت ایجاد نمایم.

پیاده­سازی استراتژی سرعت مدلی توسعه یافته از یافته­های ترکیبی از پروژه­های پژوهشی و تجربیات تیم مشاور استراتژی موسسه tomorrowtoday می­باشد. که این مدل به رهبران کمک می­نماید تا روی ۴ عامل کلیدی تمرکز نمایند و قابلیت‌های سازمان خود را به منظور موفقیت در دنیای سریع و متلاطم توسعه دهند.

نیاز به سرعت

رهبران به طور مستقیم در جستجوی سرعت هستند. پژوهش­ها به طور مداوم، بیانگر وجود رابطه­ای قوی میان سرعت و نتایج کسب و کار هستند. شرکت­های سریع، رشد فروش بالاتر- متوسط ۴۰% بیشتر از شرکت­هایی با سرعت کم-، و سودهای عملیاتی بیشتر – متوسط ۵۲% بیشتر از شرکت­هایی با سرعت کم- دارند. آنها همچنین محل­کاری هیجان‌انگیزتری (برای کارکنان) دارند، و به نظر می­رسد که “همه موارد روشن و جوان “را در شرکت­های خود جذب می‌نمایند. زمانی که شما در حال حرکت سریع و تند به سمت مسیر درست هستید، آنقدر سریع هستید که منجر به پیامدهای کاری مثبتی (برای سازمان) می­شوید. به عنوان تماشاگری که در حال مشاهده فرودهای توفنده اخیر پروازهای شرکت­های بزرگ است، می­دانید که سرعت می­تواند یک سازمان را از هم جدا و پاره­ پاره نماید.

سرعت راهبردی نیازمند حمایت توسط ساختار سازمانیخوب، روشن و منسجم و رهبری چابک می­باشد. مساله این است که دوره بعدی به طور محتمل، یکی از متلاطم­ترین دوران تاریخ اقتصادی است، و این عوامل برای تامین کوتاه مدت مناسب است. بعلاوه، شرکت­ها نمی­توانند به سادگی روی موفقیت­های گذشته یا فرایندهای موجود برای مشاهده، تکیه نمایند. پیتر دراکر، استاد مدیریت بیان می­کند که “بزرگترین خطر در دوران تلاطم، تلاطم نیست، بلکه با منطق دیروز کار کردن است.” جهان در حال تغییر است و این تغییر با سرعت ادامه خواهد یافت، و بنابراین استراتژی­ها، سیستم­ها، فرایندها و ساختارهای ما نیازمند به­روز رسانی می­باشند. در حقیقت اکثر شرکت­هابه آنچه که اینجا شرح داده شد، عمل نمی­کنند و بسیاری از طرحهای استراتژیک شکست می­خورند، یا خیلی کند یا به طور ناکافی پیاده­سازی می­شوند.

لری بوسیدیو رام چاراندر پرفروشترین کتاب­های خود در سال ۲۰۰۲، ” اجرا:نظم و انضباط گرفتن انجام کارها”،” بیان کردند که، کسب و کار به علت فقدان ایده­های خوب شکست نمی­خورد، بلکه دلیل شکست آنها ناتوانی در پیاده­سازی آنهاست.”.

این موضوع در جهان در حال شتاب امروزی، بیشتر صادق است. در واقع، حتی بدتر از آن، تنطیم و پیاده­سازی مناسب استراتژی به منظور کسب- و حفظ- یک مزیت رقابتی در جهان شتابان امروزی به سادگی میسر نمی­شود. بلکه اکنون این امر، با انعطاف پذیری مداوم، سریع صورت می­پذیرد. اجرای سریع، سازگار و موفق هم نیازمند طرحهای بزرگ مقیاس است و هم به پروژه­های کاری روز به روز احتیاج دارد. قابلیت­های انسانی و تفکرات سیستمی نیز، برای موفقیت در هر سطح سازمانی لازم است.

پیاده­ سازی استراتژی سرعت

پیاده­ سازی استراتژی سرعت

پژوهش سازمان­های موفق

در عرض چند سال گذشته، تعدادی از پروژه­های پژوهشی بین­المللی توجه خود را روی ویژگی­های سازمان­های موفق در زمان‌ تلاطم متمرکز نموده­اند. دو مورد از این پروژه­های پژوهشی به نظر می­رسد، به طور خاص به فعالیت­های اصلی این سازمان‌ها دست یافته­اند. آنها همچنین کتابهایی را با تمرکز روی موضوعات ساختاری و قابلیت­های رهبری منتشر نموده­اند. به اتفاق یکدیگر، آنها مدلی فوق­العاده برای تجزیه و تحلیل سازمان و ساخت توانایی­هایی برای توسعه و پیاده­سازی استراتژی­های سریع هستند. ما این چارچوب­ها را به همراه یک دهه تجربه، به عنوان یک مشاور استراتژی، به منظور توسعه مدلمان بکار گرفتیم.

بنیان اولیه مدل ما در کتاب” سرعت استراتژیک: بسیج افراد، سرعت دادن به اجرا” نوشته دیویس جوکلین[۱]، هنری فریچیت[۲] و ادوین باسول[۳] بنا شده است. نویسندگان این کتاب مدیران انجمن مشاوران نوآوری هستند. پژوهش­شان با واحد اطلاعات نشریه اکونومیست و با استفاده از نظرسنجی­ها و مصاحبه­های انجام شده با صدها رهبر کسب و کار و پرونده­های قطور شرکت­هایی از طیف گسترده­ای از صنایع متفاوت صورت گرفته است.

مدل دوم این چارچوب از کتاب “نتایج: نگه داشتن آنچه خوب است، تعمیر آنچه اشتباه است، و بازنمودن عملکرد عالی” نوشته گری ال. نیلسون[۴] و بروس پاسترناک[۵] حاصل شده است. این دو نویسنده مشاوران موسسه Booz&Co هستند، و پژوهش­شان روی DNA و فرهنگ شرکتی تمرکز داشت. آنها ابزاری به نام نیمرخ DNA سازمانی[۶] را ابداع نمودند که بیش از ۳۰۰۰۰ رهبرانی از سازمانهایی از همه نوع آن را تکمیل نموده­اند ( شما می توانید از این ابزار به صورت رایگان در سایت http://www.simulator-orgeffectiveness.com/booz بازدید نمایید).

آنها پیامشان را بدین صورت خلاصه کردند: “افراد مناسب– عجین با ارزشهای صحیح، مجهز به اطلاعات صحیح، و تحریک شده با مشوق­های درست (در دستان) نیروهای محرک در پشت یک سازمان برنده هستند.”

با ترکیب این دو چارچوب، و اضافه نمودن بینش­هایی از مدیریت تغییر و نظریه سیستم­ها، مدل پیاده­سازی استراتژی سرعت تبدیل به بهترین در هر دو جهان می­شود. آنطور که به نظر می­رسد مفاهیم سازمانی و ساختاری نیاز دارند تا تنظیم شوند، همچنین آنها روی ملاحظات رهبری خیلی سیاسی، به ویژه آنهایی که به بسیج افراد در سازمان کمک می­نمایند، تمرکز کرده­اند.

دانلود متن کامل ترجمه ی مقاله

منبع : مدیران ایران

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

آموزش پیشنهادی

دوره جامع هوش مصنوعی برای مدیران

قیمت اصلی: 14,000,000 تومان بود.قیمت فعلی: 7,700,000 تومان.

آموزش پیشنهادی

ارتش تک نفره با هوش مصنوعی

قیمت اصلی: 4,900,000 تومان بود.قیمت فعلی: 1,290,000 تومان.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + پنج =

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.