
گسترش عملکرد کیفیت ( QFD(Quality Function Deployment چیست ؟
- محمد صفری
- یک دیدگاه
3.4 (44) QFD یک تکنیک پیشرفنه و جالب برای طراحی محصول و خدمات میباشد که اکثر تکنیک های بهبود برای
...QFD یک تکنیک پیشرفنه و جالب برای طراحی محصول و خدمات میباشد که اکثر تکنیک های بهبود برای اولین بار در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از این روش کلیه خواسته ها و نیاز مشتریان، شناسایی شده و به نحو موثری به بخشهای مختلف سازمان منتقل میگردد لیکن یک روش مناسب در برنامه ریزی کیفیت به شمار میرود. این روش به نامهای دیگری نظیر صدای مشتری و خانه کیفیت نیز شناخته میشود. تکنیک QFD اساساً به عنوان یک فعالیت مدیریتی و متناسب با دیدگاه مشتری گرا شناخته میشود و با یک روش تجزیه و تحلیل سیستماتیک قادر به انتقال خواسته های مشتریان به واحدهای مختلف بازاریابی و فروش ، برنامه ریزی تولید و سایر بخشهای سازمان میباشد.
تکنیک QFD با این هدف توسعه یافته ات که محصول و خدمات به نحو اثر بخش تر و کاراتری به مشتری عرضه گردد. در واقع با بکار گیری این روش، صدای مشتری در کل زنجیره تولید شنیده میشود.
QFD ابزار طراحی TQM است و یک فرایند سیستماتیک برای ایجاد تمرکز بر مشتریان است. همچنین روشی است که به سازمانها کمک میکند تا بتوانند محصولات رقابتی، در زمان کوتاهتر و هزینه کمتر تولید نمایند. به واقع QFD یکی از ابزارهای طرح ریزی کیفیت است .
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد نظرات: 44
آموزش پیشنهادی
دوره جامع هوش مصنوعی برای مدیران
آموزش پیشنهادی

1 نظر در “گسترش عملکرد کیفیت ( QFD(Quality Function Deployment چیست ؟”
سلام . ممنون از مطالبتون استاد من از من خواسته که روش QFD رو روی فست فودی ها اجزا کنم و گذارش بدم . میشه یکم راهنمایی کنین که از کجا شروع کنم؟