۱۰ روش برای رشد تجارت خانگی شما
هنگامی که وضع موجود دیگر درست کار نمی کند ٬ این ۱۰ ایده در رساندن تجارت خانگی شما به سطح جدید کمک خواهد کرد و می تواند شما را در این راستا یاری رسانی کند.
این ۱۰ مرحله را برای رشد تجارت خانگی شما دنبال کنید تا موفقیت پرسنل و تخصصی مورد نظر بدست آید :
- برروی یک محصول یا خدمات تمرکز کرده و سپس آن را به بازار عرضه کرده ٬ فروخته ٬ تبلیغ کنید – هرچه می توانید انجام دهید تا فروش آن محصول یا خدمات افزایش یابد . درحالیکه پریدن از موانع و سعی در بودن همه چیز برای همه افراد وسوسه انگیز است ٬ اغلب انتخاب یک یا دو محصولی که می توانید به راستی به خوبی اداره کنید و فقط بر روی مبنا کار کنید کم خطر تر و سودآورتر است .
Richard Roy یک نقاش محوطه ساز در نیوجرسی ٬ یک تجارت جابجایی مدفوع سگ خانگی به نام Dr. Pooper Scooper را هنگامی که از انباشته شدن بوی مدفوع سگ درعلفزار مشتریش خسته بود آغاز کرد . به جای تبلیغ بر روی ویترین یک مغازه خرده فروشی یا تبلیغات گران قیمت روزنامه های زرد ٬ Roy تصمیم گرفت که تراکتور خود را به عنوان اولین وسیله نقلیه تبلیغاتیش استفاده کند . او می گوید ” من تراکتور را به شکل یک سگ بزرگ آراستم ٬ از تبلیغات کامل استفاده کردم و کارتهای تجاری مغناطیسی روی آن قرار دادم . با استفاده از تراکتور به عنوان یک بیلبورد متحرک ٬ و توسط گروههای ملحق شده جامعه و به صورت شفاهی ٬ آنچه که زمانی برایم کابوس بود را به یک تجارت پیشرفته که برای ۱۰۰ مشتری کار می کند تبدیل کردم . ”
در نتیجه موفقیت Dr. Pooper Scooper ٬ Roy اکنون تصمیم دارد که کار محوطه سازی خود را کنار گذاشته و تمام وقت بر روی فعالیت اقتصادی جدیدش تمرکز کند . ” هنگامی که من فضله ها را خارج می کنم ٬ این کار را در همه ۱۲ ماه سال انجام می دهم و هرگز نیازی به تعمیر یا جایگزینی تجهیزات ندارم . همچنین این کار سه برابر آسانتر از محوطه سازی است و این کار را تا زمانی که راه می روم می توانم انجام دهم “.
- خط تولید خود را گسترش دهید تا محصولات یا خدمات تکمیلی عرضه کنید . هنگامی که به محصول یا خدماتی فکر می کنید که مشتری واقعا دوست دارد ٬ فرصت ارائه موارد مرتبط را برای متنوع کردن خط تولیدتان از دست ندهید . انجام این نه تنها به مشتریانتان حق انتخاب گسترده تری را می دهد ٬ بلکه همچنین محصولتان را برای خرده فروشان ٬ یعنی کسانی که دوست دارند رشته ای از محصولات را در مقابل موارد تکی انبار کنند[۱] ٬ خوش آیند تر می کند .
Meredith LiePelt کسی است که یک شرکت به نام کودک معاصر را خارج از خانه خود و در دوبلین ٬ اوهایو اداره می کند ٬ تهیه پیش بندهای رنگی برای نوزادان را آغاز کرد . اکنون او رشته خود را تا جایی گسترش داده است که شامل محصولات ” مطابق ” مانند پتو ٬ پیش بند بچه و سبدهای هدیه است . طبق گفته او ” مشتریان خرده فروشی ما از داشتن انتخابهای بیشتر برای دادن هدیه لذت خواهند برد و مشتریان عنده فروشی ما قادر به ارائه حق انتخاب گسترده تری به مشتریانشان هستند ” .
- راههایی برای افزایش فروش به مشتریان کنونی تان بیابید . این بسیار کم هزینه تر از یافتن مشتریان جدید است . حتی اگر شما نمی توانید خط تولید خود را توسعه دهید ٬ می توانید با فروش بیشتر محصولات و خدمات موجود خود به مشتریانی که پیش از این داشته اید ٬ درآمد ها را افزایش دهید . یک راه آسان برای این کار کاهش ظرفیت است . خصوصا اگر محصولات شما هزینه کمی برای تولید داشته باشند ٬ به مشتریانتان فرصت بیشتری برای خرید می دهید ٬ مثلا دو تی شرت به قیمت یک تی شرت این امکان را به شما می دهد که فروش بیشتری بدون زیر قیمت فروختن داشته باشید . یک شیوه رایج دیگر دادن جایزه به مشتریان ثابت است به این صورت که با دادن یک کارت پانچ به آنها حق گرفتن یک محصول یا سرویس رایگان به ازای هر ۱۰ محصول خریداری شده بدهید . این تکنیک در سالن های آرایش ٬ کارواشها و فروشگاههای هنرهای دستی و همچنین تجارت خانگی رایج است .
- کسی را برای کمک به شما در بیرون به کار بگیرید – یک کارمند ٬ یک مشاور ٬ یک کارآموز ٬ یک پیمانکار مستقل ٬ حتی فرزندانتان . این اختیار را فقط برروی جریان نقدی [۲]با تعدیل هزینه ها در کاری که در آن سود می برید انجام ندهید ٬ این کار همچنین شما را قادر می کند تا شبکه گسترده ای از افراد با استعدادی که استطاعت به کارگیری تمام وقت آنها را ندارید تشکیل دهید .
Marc Kirschner ٬ یک ناشر دفترچه راهنمای همسایگی در شهر نیویورک ٬ ۵۰تا ۷۰ نویسنده را به کار گرفته است که همگی مشاور توسعه محتویات این دفترچه هستند . از این روش ٬ Marc در مالیات لیست حقوق ٬ مزایای پزشکی ٬ بیمه مسئولیت کارمند و همه هزینه های دیگر به کارگیری پرسنل تمام وقت صرفه جویی می کند . مزایای دیگری نیز وجود دارد . Marc می گوید ” داشتن کمک خارجی به شما فرد دیگری را نیز می دهد که استراتژی ها و ایده های خارج از محدوده را پرورش دهد . در نتیجه از این احساس که تنها هستید اجتناب می کنید ” .
- یک وب سایت برای تبلیغ شرکت خود و فروش آنلاین محصولات ایجاد کنید . به دلیل وجود اینترنت ٬ دیگر نیازی به باز کردن یک فروشگاه برای دسترسی مشتریان خرده فروشی نیست . برای بازرگانان محصولات اختصاصی مانند کتاب های کمیاب ٬ مجموعه های نفیس و غذاهای مخصوص ٬ یک بوتیک وبی این امکان را به شما می دهد که به بسیاری از خریداران در سرتاسر جهان دسترسی داشته و نیازی به پرداخت برای اجاره ٬ تسهیلات یا زباله روبی ندارید .
و درحالیکه ایجاد وب سایت ها زمانی نیاز به سرمایه گذاری زیاد و مهارت های یک طراح وب یا برنامه نویس متخصص داشت ٬ وب سایتهای خودت انجام بده امروزه به هزینهای کمتر از ۳۰ دلار ماهیانه بدون نیاز به هیچ دانش فنی در دسترس هستند . شرکت هایی که در ثبت دامین به شما کمک می کنند ( آدرس های وب ) الگوهای آنلاینی در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید سایت ٬ صفحای وب یا میزبان روی سرویس دهنده های آنها بسازید و برای شما چند آدرس ایمیل هو فراهم می کنند . امکانات تجارت الکترونیکی اغلب می تواند هزینه های اضافی داشته باشد . همچنین می توانید وب سایت های کم هزینه از طریق شرکت های میزبان وب و موتورهای جستجو راه اندازی کنید .
- برای پیشرفت شرکتتان با تجارت های دیگر متحد شوید . اشتراک با یک شرکت در صنایع مرتبط یکی از ارزانترین و ساده ترین اشکال بازاریابی است که می توانید به کار گیرید . مثلا اگر محصولات معدنی تولید می کنید ٬ می توانید به اعضای یک باشگاه سلامت موضعی پیشنهاد تخفیف دهید تا محصولات شما را در فروشگاههایشان عرضه کنند . همچنین می توانید یک گذرنامه یک روزه رایگان باشگاه سلامت به همه خریداران لوسیون ها یا محلول ضدعفونی شما بدهید .
Nancy Tamosaitis ٬ یک روزنامه نگار خانگی ٬ بیان می کند که شرکت نیویورکی او ٬ Vorticom ٬ با یک شرکت طراحی گرافیکی برای ایجاد خدمات خلاقانه مانند طراحی وب و بروشور برای مشتریان PR سازمانی اش شریک شده است . او همچنین گه گاه با شرکت های PR اختصاصی برای کمک به مشتریان در صنایع مرسوم ٬ مالی و سایر صنایع متحد می شود . او می گوید : ” از وقتی که من در حال کار از خانه هستم ٬ مشتریان من به مراتب خدمات و نتایج بهتری نسبت به زمانی که یک مرکز سود ۳ملیون دلاری در یک آژانس PR عالی دریافت می کنند . ”
- بازارهای دیگر را هدف قرار دهید . اگر برای نوجوانان می فروشید ٬ بازاریابی را از کالج دانش آموزان آغاز کنید . اگر برای مادران شاغل می فروشید ٬ شاید محصولتان با کمی تغییرات برای مادران خانه دار هم کار کند . استراتژی دیگر شان کردن یک محصول یا خدمات مبتنی بر خرده فروشی و فروش ان به صورت عمده است . مثلا ٬ یک تجارت آذوقه رسانی خانگی که متخصص در کیک ٬ پای و دیگر دسر های خوشمزه است می تواند با نانوایی های محلی برای فروش محصولاتش به صورت عمده ارتباط برقرار کند . با اینکه قیمتی که از نانوایان می گیرید کمتر خواهد بود (چون نانوایی ها برای داشتن سود باید قیمت بالاتری روی آن بگذارند ) ٬ محصولات بیشتری را خواهید فروخت و جراین نقدی ثابتی ایجاد خواهد شد که می توانید به آن تکیه کنید .
- روش های جدید و متفاوتی ازطریق خبرنامه های ایمیلی یا بوسیله فرفره های سخنگوی میهمان یا توسط آموزش یک گروه برای بازاریابی کارتان بیابید . بازاریابی تجارت خانگی شما نیاز به درگیر کردن صرف پول زیاد برای آگهی های روزنامه ٬ فهرست های صفحات زرد یا تبلیغات رادیویی و تلوزیونی ندارد . تکنیک های بازاریابی مردمی بسیار کم هزینه اند و اغلب بسیار موثرترند . بیشتر اتاق های بازرگانی و گروههای اجتماعی بسیار خرسند از تشکیل یک مرجع رسیدگی برای دارندگان تجارت محلی برای به اشتراک گذاشتن تخصص ها بدون هیچ هزینه ای هستند . ارسال یک خبرنامه[۳] هفتگی نیز یک روش مهم برای انتشار نامتان برای مشتریان جدید و بالقوه است . با توجه به وجود اینترنت می توانید خبرنامه هایتان را ازطریق ایمیل با استفاده از الگوهای آنلاین و سیستم های تحویل اتوماتیک ارسال کنید .
- به موقعیت مکانی دیگری گسترش یابید . این می تواند به این معنی باشد که فضای کاری ” مجازی ” در یک مرکز تجاری اجاره کرده یا با تجارت در حال پیشرفت دیگری در یک فضای کاری شریک شوید . Brad Taylor یک حسابدار رسمی در Springfield ٬ نیوجرسی ٬ بیشتر زمان خود را در خانه برای آماده سازی برگشت های مالیاتی ٬ گسترش استراتژی های طراحی مالیات و دریافت فایل های حسابداری QuickBooks مشتریانش صرف می کند . اما هنگامی که او باید برای یک جلسه به نیویورک برود ٬ یک فضا در مرکز تجاری Manhattan که بوسیله HQ Global اداره می شود و یک تامین کننده ملی فضای کاری موقت است اجاره می کند .
برای کارمزد یا حمل ماهانه ٬ چنین مراکز تجاری همه چیز از اتاق های کنفرانس و خدمات پذیرشی گرفته تا دستیابی از راه دور پست صوتی ٬ ارتباطات اینترنتی با سرعت بالا و پشتیبانی فنی را عرضه می کنند و به دارندگان تجارت خانگی مبلغی کمتر از خدمات کاری بیرونی نسبت به نیازشان پیشنهاد می کنند . Taylor فقط ۱۰ دلار برای استفاده از فضا می پردازد و قادر به حساب کردن این هزینه با مشتری خود است . او می گوید : ” با اینکه من بازهم می خواهم که کارم را از خانه انجام دهم ٬ این امکان را دارم که فرصت ها و شبکه های جدید را با متخصصان دیگری دنبال کنم .”
- درمورد تغییر مسیر کارتان به یک فرصت تجاری یا حق امتیاز فروش فکر کنید . با این وجود که بیشتر تجارت های خانگی کوچک باقی می مانند ٬ تجارت شما ممکن است از طریق حق امتیاز دادن ٬ اعطای جواز یا توزیع به صورت یکجا استعداد موفقیت در عالی ترین نوع را داشته باشد . پرسش کلیدی که باید از خودتان بپرسید این است که درصورتیکه کار شما بتواند به تجارتی تبدیل شود که فرد دیگری بتواند آن را اجرا کند ( یک حق امتیاز فروش[۴] ) یا اگر یک محصول یا خدمات استاندارد دارید که فرد دیگری بتواند چندین برابر آن را بروشد ( یک فرصت تجاری ) . با اینکه ممکن است فکر کنید که توسعه کارتان نیاز به افزایش سرمایه ٬ به کارگیری کارکنان ٬ خرید تجهیزات و اجاره محل کار یا انبار دارد ٬ اغلب بسیار سود آور – و کم خطر تر ـ است که جواز محصولتان را به یک شرکت سهامی خاص با توانایی های تولید و نیروهای فذوش موجود برای انجام کار برای شما بدهید .
[۱] http://www.entrepreneur.com/homebasedbiz/growthoptions/article71910.html
[۲] http://www.entrepreneur.com/homebasedbiz/growthoptions/article71910.html
[۳]http://www.entrepreneur.com/homebasedbiz/growthoptions/article71910.html
[۴]http://www.entrepreneur.com/homebasedbiz/growthoptions/article71910.html
منبع : http://www.entrepreneur.com ترجمه : مدیران ایران (www.modiriran.ir)
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
تو این حوزه بیشتر مقاله بزارید ، ممنونم