۱۰۰ خصوصیات رفتاری افراد موفق
تمامی موفقان جهان؛ بنوعی در رفتار با هم مشترک هستند. شما گاهی فکر میکنید که؛ مثلا: اخلاق این شخص چقدر شبیه خودم و یا فلان شخص است.لطفا سر فرصت کافی و با دقت ؛ نکا ت زیر را بخوانید و در مقایسه با خودتان ؛ به هر موضوع یک ٪ یا امتیاز دهید:یک صد خصوصیات رفتاری در بین افراد موفق :
۱- به خداوند یا نیروی برتر ایمان دارند و معتقدند که ایمان مبنای همه اعجازهاست و پادزهر شکست و در همه حال شاکر ، خوشبین و امیدوار هستند.
۲- دارای اهداف مشخص هستند.
۳- همیشه در پی فرصتهای مناسب هستند.
۴- دارای روحیه مداومت و پشتکار هستند.
۵- در اثر بروز مشکلات متوقف نمیشوند.
۶- با متخصص مشورت میکنند.
۷- تسلیم مشکلات نمیشوند و سخت کوش هستند.
۸- در مقابل جواب نه، تسلیم نمیشوند.
۹- از غیر ممکن حرف نمیزنند.
۱۰- میدانند که چه میخواهند.
۱۱- حاکم بر سرنوشت خود هستند.
۱۲- محدودیتهای ذهنشان را؛ معیار سنجش نمیدانند.
۱۳- دارای اشتیاق سوزان برای رسیدن به هدف هستند.
۱۴- در پی رسیدن به هدف خود؛ راه بازگشتی را قرار نمیدهند؛ شاید راه را عوض کنند ولی هدف را هرگز.
۱۵- به رویاهای خود جامه عمل میپوشانند؛ و اجازه بیاحترامی را نمیدهند.
۱۶- به گفتههای بیجای؛ این و آن آنچنان توجه نمیکنند.
۱۷- در لحظات بحرانی؛ بدنبال نقطه عطف موفقیت هستند.
۱۸- ذهنشان در شرایط باور است.
۱۹- خوب گوش میدهند و راهکارهای مناسب را پیدا میکنند.
۲۰- عقیده دارند که «هرگز» زمان طولانی است.
۲۱- معتقد هستند که با ایمان به خود؛ هرشخصی از ذلت به قدرت میرسد.
۲۲- عوامل ناخوشایند را از ذهن خود دور نگه میدارند.
۲۳- از نیروی دیگران نیز استفاده میکنند؛ با شرایط منصفانه.
۲۴- دیگران را تشویق میکنند و مورد احترام، عشق، محبت، تقدیر و یاری؛ قرار میدهند.
۲۵- از حسادت و خودخواهی به دور هستند.
۲۶- از اظهارنظر خود؛ ترسی ندارند.
۲۷- عاشق رشد و اوج هستند.
۲۸- پیروز میشوند چون باور دارند.
۲۹- اشخاصی با احساس و هیجانی هستند که خوب خود را کنترل میکنند.
۳۰- معتقد هستند در قبال هیچ، نصیب هیچ است.
۳۱- در ابتدای کار حساب میکنند که؛ پاداش کار به تلاشش میارزد؟
۳۲- خطرپذیری میکنند و منتظر برنامه قطعی و %۱۰۰ نیستند و زیاد به استدلال اعتماد نمیکنند و معتقد هستند که ذهن نیمه هشیارشان؛ نقشه را طراحی میکند.
۳۳- ارباب خویشتن هستند و مسلط بر خود.
۳۴- معتقدند که تمامی موفقان و قهرمانان جهان؛ روزی شکست خورده بودند.
۳۵- میدانند که جواب سوالات خود را؛ از کجا تهیه کنند.
۳۶- میتوانند یک گروه متخصص مورد نیاز را دور هم جمع کنند.
۳۷- موفقیت را یک عادت میدانند.
۳۸- با کسانی همکاری میکنند که با سختیها کنار نمییایند.
۳۹- ذهن خود را ماهیچه میدانند و مانند یک ورزشکار تمرین میکنند تا قویتر شوند.
۴۰- با اراده راههای محال را پیدا میکنند.
۴۱- خواستهاشان را با تمام وجود به خود و دیگران و خداوند میگویند.
۴۲- در مقابل انتقادها و سرزنشها صبور هستند و هدفشان برایشان مهم است.
۴۳- در برابر شکستهای موقتی؛ میگویند این راه اشتباه بود و راه دیگر را امتحان میکنند.
۴۴- معتقد هستند که رهبر خوب؛ قبلا پیرو خوبی بوده است.
۴۵- شجاعتشان موقتی نیست و ادامهدار است.
۴۶- خویشتن را براحتی کنترل میکنند.
۴۷- احساس انصاف و عدالت در درون آنهاست.
۴۸- در تصمیمگیریهای خود؛ قاطع هستند.
۴۹- دارای برنامه قبلی و عملی هستند.
۵۰- همیشه از دیگران فعالتر هستند.
۵۱- دارای شخصیت خوشایند و محترم هستند.
۵۲- نسبت به اطرافیان؛ احساس همدلی و همدردی واقعی هستند.
۵۳- بر تمام جزئیات امور خویش احاطه دارند.
۵۴- حتی مسئولیت اشتباهات و نواقص همکاران و پیروان خود را میپذیرند و به گردن دیگری نمیاندازند و دنبال بهانه آوردن نیستند.
۵۵- براحتی اصول همکاری را رعایت میکنند؛ و رضایت همکاران و پیروان را بدست میآورند.
۵۶- همیشه در پی آن هستند که به دیگران خدمت کنند.
۵۷- از رقابت نمیترسند و از اینکه دیگری جایشان را بگیرند؛ واهمهای ندارند.
۵۸- موفقیت و زحمات پیروان و همکاران را به پای خود نمینویسند و موفقیت را بین گروه تقسیم میکنند.
۵۹- بسیار وفادار و صمیمی هستند.
۶۰- در دل همکاران و پیروان؛ ترس و هراس نمیکارند.
۶۱- به سمت و عنوان؛ برای ایجاد احترام؛ معتقد نیستند.
۶۲- به وضع ظاهری خود؛ اهمیت میدهند.
۶۳- ادب را همچون؛ خدمات میدانند.
۶۴- بهای پیشرفت و ترقی را میدهند.
۶۵- خواستههای خویش را بدون خدشه وارد کردن به حقوق دیگران؛ برآورده میکنند.
۶۶- تنبل نیستند و کار امروز را به فردا موکول نمیکنند.
۶۷- در انتظار رسیدن زمان مناسب نیستند؛ زمان مناسب را میسازند.
۶۸- مشکلات آنها را خسته نمیکند؛ آنها مشکلات را خسته میکنند.
۶۹- در تصمیمگیریها؛ سرعت عمل دارند و در اجرای آن؛ تجدیدنظر نمیکنند.
۷۰- به احتیاط بیش از حد؛ اهمیت نمیدهند.
۷۱- چشمانشان را باز نگهداشته و نمیترسند.
۷۲- برای آینده همیشه پسانداز میکنند.
۷۳- توسط رفتار خوب با دیگران؛ رابطه خوب میسازند و از این فرصت؛ بموقع استفاده میکنند.
۷۴- صادق هستند و از دروغ متنفر هستند.
۷۵- همه نقاط ضعف و قدرت خود را میدانند و همیشه در پی اصلاح و تقویت آن هستند.
۷۶- برای اهداف خود زمان تعیین میکنند.
۷۷- فرق خود باوری و خودستائی را میدانند.
۷۸- تعادل رفتاری خود را خوب حفظ میکنند. (ظاهرشان نشان نمیدهد که دارا هستند و یا ندار).
۷۹- تفاوت حیا و نجابت را با کمروئی؛ خوب میدانند.
۸۰- اهل تکبر نیستند و میدانند که مثلا: فروشندهای که متکبر باشد؛ مشتریهای خود را از دست میدهد ویا …
۸۱- دیگران را بزرگ میکنند.
۸۲- در برخورد اول اثر خوبی بر روی طرف مقابل میگذارد.
۸۳- کسی با انها؛ احساس ناراحتی نمیکند.
۸۴- بخشنده هستند؛ هم نسبت به خود و هم دیگران.
۸۵- از افراد منفی دوری میکنند.
۸۶- تا حدودی شوخ طبع هستند.
۸۷- برای جدی بودن؛ از اخم استفاده نمیکنند.
۸۸- در مقابل ضعیفتر از خود مغرور نیستند و در مقابل بالا دست خود ذلیل نیستند و ادب را رعایت میکنند.
۸۹- اکثرا؛ افراد سختی کشیده هستند و در ناز و نعمت نبودهاند.
۹۰- خوب بلدند که از خودشان دفاع و مراقبت کنند.
۹۱- از تنهائی حوصلهاشان سر نمیرود.
۹۲- خنده رو هستند و قاطع.
۹۳- به انچه میدانند؛ جدا عمل میکنند.
۹۴- در باره دیگران کمتر حرف میزنند و متقابلا در رابطه با طرحهای بزرگ سخن میگویند.
۹۵- سعی میکنند که دانش و اطلاعات خود را به روز رسانند.
۹۶- وعده و قول بیخود به کسی نمیدهند.
۹۷- علاوه بر برداشت؛ مدام در حال کاشت هستند.
۹۸- در اموری که به شخص دیگری مربوط است؛ بیخود تصمیمگیری نمیکنند.
۹۹- در ندانستههایش؛ براحتی میگوید که نمیدانم و لازم بداند پس از آن تحقیق میکند.
۱۰۰- بدنبال هدر کردن وقت و وقت کشتن نیست و قدر زمان را خوب میداند.
اگر شما تمام این موارد را در خود و یا شخصی دیدید؛ شما یا او؛ لایق رهبری هستید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد نظرات: 2
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید