۵۰ نکته برای توسعه کسب و کار شما
۵۰ نکته برای توسعه کسب و کار شما
این مقاله ی ارزشمند توسط جمعی از کارآفرینان و مدیران ایرلندی نوشته شده ست و ترجمه آن توسط تیم مدیران ایران انجام شده است . در این مقاله هر کدام از این کارآفرینان و مدیران اندرزا و توصیه های ویژه خود را به شما هدیه خواهند داد .
این نکات در پنج موضوع طبقه بندی شده اند و مطالعه ی آنها برای تمام کارآفرینان و مدیران می تواند مفید باشد .
این پنج موضوع عبارتند از :
- استراتژی
- کارمندان
- بازاریابی
- فرآیندهای کسب و کار
- سرمایه گذاری
استراتژی:
۱- هرسال یک بیزینس پلن بنویسید. ویا بیزیسن پلن خود را بازنگری کنید.
برای هرکسی که یک کسب و کار را شروع میکند،نوشتن طرح کسب و کار اولین قدم و یکی از سخت ترین گامهاست.نوشتن طرح کسب و کار شما را مجبور به تفکر در مدل کسب و کار و استراتژی بازاریابیتان کرده،باعث پیش بینی گردش مالیتان در طول کسب و کار میشود.نگذارید طرح شما خاک بگیرد.طرح شما میبایست یک موجود زنده ی در حال تنفس باشد که شما آن را به طور منظم به روز میکنید.در ابتدای هرسال،شما میبایست یک طرح کسب و کار جدید برای سال جاریتان بنویسید.
Avril McArdle
Digital and Marketing Manager at Sage Ireland
۲- هرکاری که انجام میدهید را مقیاس پذیر کنید.
شرکت ما هر هفته و هر روز کمی بهبود میابد.این امر میتواند به دلیل نوآوری های بزرگ ما مانند اجرای Wine Club باشد،یا به خاطر یک تغییر کوچک در رویه ی،مانند تغییر دادن طراحی جعبه های تحویل ما،به منظور کم شدن شکستگی در مراسلات باشد.به هر حال،هرکاری که ما انجام میدهیم،باید مقیاس پذیر باشد تا ارزش انجام دادنش را داشته باشد.مفهوم این موضوع این است که یک فرآیند بسته بندی برای ۱۰۰۰ سفارش اینترنتی را میتوان برای ۱۰ سفارش اینترنتی نیز به کار برد و نتیجه ی خوبی گرفت،یا رساندن محموله به دونگال،به همان میزان به صرفه و سریع است که بخواهم همان محموله را به کینسیل برسانیم.چیزی که برای موارد یکتا و مشتریان منحصر به فرد عمل کند،بدون اینکه بتوان آن را بر سطوح بالاتری از خدمات و رضایت مشتریان تطبیق داد ارزشی ندارد.
Michael Kane
Chief Taster, Curious Wines
۳- رقبا میتوانند به عنوان یک امتیاز قلمداد شوند،آنها را ببینید،بشناسید
ما در زمان شروع رقبای مستقیمی نداشتیم،شرکت ما در ایرلند اولین شرکتی بود که موارد گرانبها را پیشنهاد میداد،تمامی کشور را پوشش میداد،و رقبای اصلیش مشاورین املاک بودند.استراتژی ما آموزش این موضوع به بازار بود که مشاورین املاک برای فروشنده ها کار میکنند.اگر خریداران بخواهند فروشندگان آنها را در بازار ببینند، Buyers Broker میتواند گزینه ی مناسب را به آنها پیشنهاد دهد.با ورود هر رقیب جدید به بازار،ما رابطه تنگاتنگی با او برقرار میکردیم،تا کوچکترین قدم را برای شروع کار مشترک به طور کامل برداریم.در حال حاضر ما دو شرکت اصلی برای Buyers Broker را پیدا نموده ایم و توانسته ایم همکاری مداومی با آنها داشته باشیم.
Carol Tallon
Managing Director, Buyers Broker Ltd
۴-به یک استراتژی چند کاناله بیاندیشید
یک استراتژی چند کاناله به معنای استفاده از شماری از راه ها یا نقاط تعامل برای به دست آوردن یک مشتریست.هدف این کار،قرار دادن چندین راه خرید در برابر مشتریست تا بهترین آنها را با توجه به شرایط خود انتخاب کند.راه ها میتوانند شامل فروش آنلاین،در فروشگاه،با تلفن و یا در حال حرکت از طریق تلفن همراه باشند.توانایی پیشنهاد چند راه برای فروش در وبسایت،در زمینه ی بالا بردن فروش و جذب مشتری برای تاجران ثابت شده است.
Sean Wilson
MD, Sage Pay Ireland
۵-اینترنت میتواند شما را بکشد!
در زمان آدرس دهی اینترنتی،کاملا مطمئن شوید که افراد مورد نظر تبلیغات شما چه کسانی هستند.از تله ی همه چیز برای همه کس بودن پرهیز کنید.اینترنت یک بازی متقلب است.تقلب این بازی به نفع کسیست کهفقط درحوزه ی تخصصی خود کار کند.اگر حوزه کاری شما عمومی باشد،اینترنت شما را خواهد کشت.مردم تخصصی سرچ میکنند،نه عمومی.مردم متخصص ها را انتخاب میکنند،نه کسانی که در حوزه های مختلف کار میکنند.پس در زمانی که در حال طرح ریزی استراتژی اینترنتی میباشید،مشتریانی که قصد به دست آوردنشان را دارید به نحو احسن بشناسید.
Ian Dodson
CEO, Digital Marketing Institute
۶-در روابط خود استراتژیست باشید
وقتی شما در حال تعامل داخلی و خارجی هستید،این سوال را از خود بپرسید:آیا من پیام درستی را از راه درستی و به شخص درستی میرسانم؟با تفکر بیشتر درباره نحوه ی برقراری ارتباط،شما پیغام خود را برای دیگران خوشایندتر خواهید ساخت.همواره در نظر بگیرید که دیگران با پیغام شما چه حسی پیدا خواهند کرد،نه فقط اینکه چه فکری به ذهنشان خطور میکند.احساسات،فعالیت ها و کنش ها را باعث میشوند. اگر شما برای احساس آنها نسبت به پیامتان توجه به خرج دهید ،مشتریان شما از خریدشان خرسندتر خواهند بود،و کارکنانتان نیز از گوش فرا دادن به شما خرسندتر خواهند بود.
Owen Fitzpatrick
Owner, Owen Fitzpatrick International
۷-رسانه های اجتماعی را در استراتژی روابط عمومی خود داشته باشید
اخیرا رسانه های اجتماعی یک راه هیجان انگیز توسعه در صنعت روابط عمومی و ارتباطات به حساب میایند.۹۰٪ از خلاصه روابط عمومی هایی که در شش ماه گذشته در Elevate دریافت شده اند،نیازمند عناصر مشترکی از استراتژی ارتباطات آنلاین و روابط عمومی بوده اند.با وجود همه گیر بودن روابط عمومی آنلاین،این نوع ارتباط بدون روابط عمومی آفلاین یا سنتی پابرجا نخواهد ماند.رسانه های جمعی ابزارهای بسیار قوی ای را برای واسطه های روابط عمومی میدهند و وب میتواند به مشتریان بینشی عمیق(خوب یا بد)بدهد.قوانین مشابهند،هدف خود را مشخص نموده،استراتژی خود را بر همان اساس بچینید و خروجی خود را اندازه بگیرید.گوش فرا دهید،درگیر شوید و لذت ببرید.
Emma Kelly
MD, Elevate PR
۸-جهانی فکر کنید
ایرلند بازاری برای ۳.۵ میلیون نفر یا ۲۵۰۰۰۰ کسب و کار است.بازار جهانی ۷ میلیارد جمعیت دارد،یعنی ۱۹۰ میلیون شرکت به طور تقریبی.بسیاری از این شرکت ها آنلاین بوده و یا هنوز جهانی نشده اند.همان هزینه و زمانی که برای توسعه ی بازار داخلی صرف میشود،میتواند صرف رشد در بازار جهانی شود،علی الخصوص اگر شما به دنبال آنلاین نمودن کارهای خود باشید(که باید این کار را انجام دهید).با پیشرفت تکنولوژی این کار مانند یک کسب و کار محلیست.در حال حاضر دنیا یک دهکده ی جهانی است.
Ron Immink
Co-founder of Small Business Can and CEO of Bookbuzz
۹-تمرکزتان را بر روی کاری بگذارید که بهتر آن را انجام میدهید
ما بر روی کاری تمرکز مینماییم که به بهترین نحو آن را انجام میدهیم.ما نمیخواهیم همه چیز برای همه کس باشیم،پس اگر ما کارهایی را انجام ندهیم،با کسی که تخصصی کار میکند همکار خواهیم شد،و یا مشتریان خود را مستقیما به سوی شرکتی دیگر راهنمایی خواهیم کرد.
Sinéad Hayes
Sales & Marketing Manager, Advent.
۱۰-تصمیم بگیرید
قدرت واقعی در تصمیماتیست که اتخاذ میکنید:موقعیت فعلی شما،بازتاب مستقیمیست از تصمیماتی که شما در روزها،ماهها و سالهای گذشته گرفته اید،و موقعیت فردای شما نتیجه ی مستقیم تصمیماتیست که الآن درحال گرفتنشان هستید.
اینها کلیدهای تصمیم گیری من هستند:
- تصمیمات بزرگ بگیرید،و این دو عنصر حیاتی را در آنها بگنجانید:
باور،تعهد
- تصمیمات خود را با اهداف،نقاط عطف و چشم انداز های خود هماهنگ کنید
- از تصمیم گیری بر مبنای ترس بپرهیزید،و بر تصمیماتی که بر ااساس ایمان گرفته میشوند تمرکز کنید.
- طبیعیست که با در نظر گرفتن اهداف بزرگ،ترس به سراغتان آید،اجازه ندهید این ترس ها لحظه ای کنترل تصمیمات شما را بر عهده گیرند.
Frederique Murphy
CEO, Frederique Murphy Ltd.
[button color=”red” size=”small” url=”https://modiriran.ir/download/%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c-50-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b4/” ]دانلود کامل ۵۰ نکته برای توسعه کسب وکار شما[/button]
دانلود کامل ۵۰ نکته برای توسعه کسب وکار شما
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد نظرات: 3
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید