شبکه سازی حرفه ای - ایجاد روابط فردی

شبکه سازی حرفه ای – ایجاد روابط فردی

نزدیک ترین فرصتی که شما می توانید یک رابطه را ایجاد کنید همین الان پیش روی شماست، هر روز شما افراد جدیدی رو ملاقات می کنید، با همکاران خود تعامل دارید، ممکن است با مشتریان در ارتباط باشید و همچنین افرادی رو بیرون محیط کسب و کار خود می بینید. به این علت که شما افراد بسیار متنوعی رو ملاقات می کنید، و با ایده برقرای ارتباط با همه ی آنها، شاید احساس کنید که درحال غرق شدن هستید. بعضی افراد بهمین خاطر احساس می کنند باید استراتژیک رفتار کنند و با بعضی افراد که سودمند به نظر می رسند رابطه داشته باشند و بقیه رو نادیده بگیرند. به هرحال با تجربه من این طرز تفکر اشتباه است.

شبکه سازی حرفه ای - ایجاد روابط فردی
شبکه سازی حرفه ای – ایجاد روابط فردی

علت، به نظریه شش درجه ی جدایی برمی گرده قبلا بیان کرده بودم که بخاطر ارتباطاتم بود که به قرارداد فروش اولین کتابم رسیدم. یکبار یک نفر رو برای انجام برخی از کارها در کسب و کار خودم استخدام کردم. من تمامی قوانین مربوط به ایجاد روابط را روی اون فرد تمرین کردم. با این وجود، اگر من در روابطم با اون فرد، استراتژیک برخورد می کردم، ممکن نبود رابطه مو با اون فرد ارزشمند در نظر بگیرم. چندین سال بعد، در بین افرادی که می شناختم به دنبال یک نفرواسط برای انتشار آثار ادبی می گشتم، اون فردی که سالها پیش استخدامش کرده بودم، یک نفر واسط حرفه ای رو به من معرفی کرد و اتفاقاً همون فردِ واسط، نه تنها عامل فروش دو کتاب اول من شد بلکه این فرصت رو هم به وجود آورد که من الان بتونم با شما صحبت کنم.

بنابراین در حین این واقعیت که مهم نیست چه چیزی را میدانید، بلکه افرادی که می شناسید مهم هستند، این نکته شاید درست تر به نظر برسه که مهم نیست چه کسانی رو می شناسید بلکه مهم افرادی هستند که اشخاص شناخته شده توسط شما رو می شناسند. برای تک تک ارتباطاتی که ایجاد می کنید ارزش قائل بشید، به این خاطر که شما هرگز نمی دونید چه کسی است که اون ارتباطی رو که سکوی پرتاب شما خواهد شد، ایجاد خواهد کرد. سه ناحیه اصلی برای ایجاد ارتباطات فردی شما وجود دارد. نخست، تعاملات روزمره شما با همکاراناتان است که فرصت های زیادی رو، برای ایجاد روابطی که باعث پیشرفت کاریه هر دوی شما خواهد شد، به شما خواهد داد.

دوم، اگر شما فرصت تعامل با مشتریان رو دارید، شما با ارائه بهترین خدمت به اونها، می توانید ارتباطات خودتان را بیشتر کنید. ودر نهایت شما می تونید با هر شخصی در خارج از محیط کار خود رابطه ایجاد کنید مشروط به اینکه جمع مناسبی از افراد رو انتخاب کنید. در هر موقعیتی که شما افراد رو بصورت شخصی ملاقات می کنید، شما فرصت استفاده از چهار قانون ایجاد ارتباط رو دارید، اینکه اولین فردی باشید که می بخشید، نام افراد رو بخاطر بسپارید، روی مخاطب تمرکز کنید و به حفظ رابطه بپردازید، همگی، هم در داخل و هم در خارج سازمان به شما کمک خواهند کرد.

در درس بعد  به شما نشان خواهم داد که چگونه از این چهار قانون دربرقرای ارتباط با همکارانتون استفاده کنید.

برای نگارش این مطالب آموزشی از سری آموزشهای حرفه ای موسسه لیندا استفاده شده است ترجمه و دوبله ی فارسی  آن توسط مدیران ایران انجام شده است .

 خرید فیلم کامل آموزش شبکه سازی حرفه ای – دوبله فارسی

همچنین ببینید

سه مرحله‌ی فرایند کوش دادن

سه مرحله‌ی فرایند کوش دادن

گوش کردن در سه مرحله انجام می‌پذیرد: مرحله‌۱- دریافت: در این مرحله، پیام فرد سخنگو …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *