آموزش وردپرس

نکات کلیدی برای یک گفتگوی خوب + دانلود فیلم

سر کار، انهایی که میتوانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، همیشه نسبت به بقیه مزیت بزرگی دارند. انها میدانند که چطور یک گفتگوی خوب داشته باشید. هرچند این آدمها بطور ذاتی و به لطف شخصیتی که دارند از این مزیت برخوردار هستند، اما فراموش نکنید که داشتن یک مکالمه‌ی خوب مهارتی است که هرکسی میتواند ان را یاد بگیرد. اولین نکته این است که موقع گفتگو فقط همین یک کار را انجام بدهید. انجام دادن چند کار در یک لحظه ممنوع! وقتی که حواستان فقط به گفتگویتان باشد، احترام به طرف مقابلتان را نشان میدهید و پیام را شفافتر میرسونید. پیغامهای موبایلتان را چک نکنید، به اینور انور نگاه نکنید، حواستان به کامپیوترتان نباشد و از این قبیل کارها.
تمام حواستان را به طرف مقابل بدهید تا اینطوری انها هم به شما احترام بیشتری بگذارند. نکته بعدی اینکه، یک لطفی به خودتان بکنید و بیخودی موضوعاتی که ممکن است باعث جنجال بشود را  مطرح نکنید. مذهب و سیاست دو تا از معمولترین ِ این نوع بحثها هستند. ممکن است که زاویه‌ی دید قوی‌ای در مورد موضوع خاصی داشته باشید، اما رفتار شما باید طوری باشد که به تمام جنبه‌های فکری احترام بگذارید. این موضوعات بحث برانگیز به درد گفتگوهای دوستانه‌ی خارج از محیط کاری میخورند. نکته دیگه‌ اینکه فراموش نکنید برای داشتن یک مکالمه‌ی خوب از ابزار غیر شفاهی هم کمک بگیرید. برای مثال به چشمهای طرف نگاه کردن یعنی دارید احترامتان را نسبت به او نشان میدهید.
سرتان را به نشانه تائید تکان بدهید. نگاه مستقیم توجهتان به بحث را به طرف مقابل نشان میدهد و کمی به سمت او شخص متمایل بودن یعنی دارید علاقه‌ یتان را به بحث نشان میدهید. یادتان باشد، حتی وقتی که شما حرف نمیزنید، بدنتان دارد صحبت میکند! یکی از تکنیکهای خوب این است که با سئوال پرسیدن سعی کنید حرفهای طرف مقابل را بسط بدهید. برای ارتباط برقرار کردن با ان شخص، باید کاری کنید که احساس راحتی و اطمینان داشته باشد. سئوالهای مثبت بپرسید تا نشان بدهید به شنیدن حرفهایش علاقه مندهستید و اجازه بدهید افکار و تجارب بیشتری را با شما در میان بگذارند.
همه عاشق این هستند که شنیده بشوند، و همه دلشان میخواهد که به آنها بعنوان یک حرفه‌ای نگاه بشود. پس این فرصت را در اختیارشان بگذارید. در آخر اینکه وقتی احساس کردید که با نظر طرف مخالف هستید، اجازه ندهید که این موضوع ایجاد حس منفی در شما بکند. میتوانید به نظراتشان جواب ندهید، یا اگر نتوانستید جلوی خودتان را بگیرید، میتوانید با احترام حرف بزنید. اگر کسی جلوی شما، نظر کس دیگری را مسخره کرد، بهتراست بگویید که نظرتان با طرف فرق میکند، اما بخواهید که بحث را ببرید جلو. شما با انها موافق نیستید، اما نباید به انها بی احترامی هم بکنید.
خیلی ساده باید پیشنهاد بدهید که از ان موضوع بگذرید و بحث را ادامه بدهید. بعضی ها در مورد هنر برقراری ارتباط صحبت میکنند، اما این موضوع بیشتر از ان چیزی که هنر باشد، یک علم است. تاکتیکهایی که در موردشان صحبت کردیم را یادتان باشد و بدانید که میتوانید توان گفتگوی خودتان را بهبود بدهید.

مدیران ایران


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

اتیکت اداری

اتیکت اداری+دانلود فیلم

هرکسی، مخصوصاً متخصص های جدید و جوان، از این سود میبرد که هر چند وقت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *