ارائه ی فید بک (بازخورد) به کارمند + دانلود فیلم
یکی از متداول ترین چیزهایی که یک مدیر انجام میدهد این است که بازخورد ارائه کند. ولی معنی این موضوع این نیست که اگر ما کاری را همیشه انجام می دهیم، درست انجامش میدهیم. در واقع وقتی شما بازخورد مورد نظر را در شراط نامناسبی ارائه دهید، ممکن است به ضررتان شود. خوشبختانه اصول ارائه فید بک های موثر شناخته شده اند. بهتر است همیشه این ۵ نکته مهم رو در ذهنتان داشته باشید.
اول: محتوای فیدبکتان مفید و کمک کننده باشد. بیشتر مواقع مدیرها فقط چیزی را می گویند که به آن استانداردهای مربوط به فیدبک گفته می شود. و آن هم فیدبکی است که فقط به افراد میگوید که توانسته اند انتظارات رو برآورده کنند یا نه. شما ممکن بگویید: آفرین عالی است، یا اینکه میتوانستی بهتر انجام بدهی، یا اینکه من اعتقاد دارم توانایی های تو بیشتر از اینهاست.
همه ی این عبارت ها حتی اگه صادقانه باشند واقعاً کمک خاصی نمی کنند، شما باید خیلی واضح به طرف خطاب بگویید که چگونه متفاوت تر و بهتر عمل کند . از اظهارات مبهم و کنایه هایی که ابهام بیشتری ایجاد می کنند بپرهیزید. هیچ وقت به افراد نگویید که حضورشان در جلسه بی فایده به نظر میرسد یا اینکه در جلسه حواسشان پرت بوده.
طرز برخورد مشخص و خاص خودتان را داشته باشید. مثلاً بگویید: علی، امروز بیشتر از ۱۰ بار در جلسه، حرف دیگران را قطع کردی. مطمئن هستم که اصلا متوجه این مسئله نشدی. موافقی در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم. قبول می کنی؟
با اینکه هر دوی این نکات خیلی مهم اند، اما یادتان باشد، همیشه فقط چیزی که میگویید مهم نیست، مسائل مهم دیگری هم وجود دارد. مثلا این که چگونه باید بگویید. یکی از مهمترین قوانین در اینجا این است که مثبت اندیش باشید و به نیمه پر لیوان نگاه کنید. شما کسی را بازخواست نمی کنید بلکه تلاش می کنید به او کمک کنید.
همچنین زمان بازخورد دادن را هم در نظر داشته باشید. بهترین زمان، نزدیکترین زمان به عملکرد مورد نظر است. میدانم برنامه ریزی چنین کاری دشوار است، اما تلاش کنید که خیلی سریع بتوانید نظر بدهید.
محل ارائه نظر هم مهم است .بهترین حالت، ارائه بصورت خصوصی و رو در رو است. فیدبک های مثبت میتواند در جمع مطرح شود اما نظرات منفی و بحرانی بهتر است که خصوصی بیان شوند.یک نتکه کوچک هم این که از این که در ایمیل حرف های خود را بیان کنید بپرهیزید. درعوض تلفن را بردارید و یا برای ملاقات حضوری به شخص مراجعه کنید. در آخر این که، تعداد بازخوردهایی که می خواهید ارائه کنید هم در نظر بگیرید. این که مثلاً شما ۱۵ مورد را در نظر دارید، معنیش این نیست که کارمندان همه ی ۱۵ مورد را میتوانند همین الان انجام بدهند. هر کس در پیشبرد موفق امور، ظرفیت متفاوتی دارد.
علاوه بر این، در برخورد با آن ها باید معقول رفتار کنید. صرف نظر از اینکه آن روز برای کارمندان روز خوب یا بدی باشد، باید طوری فیدبک بدهید که معلوم شود کاملا متوجه احوال آن ها هستید. به عنوان یک رهبر، توانایی ارایه یه فیدبک خوب بخش مهمی از توانایی های شماست. این رهنمودهای کاربردی را دنبال کنید تا مطئن شوید که چقدر فیدبک میتواند تاثیر گذار باشد.
در فیلم زیر اطلاعات بیشتری در این مورد بیان شده است :
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد نظرات: 2
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
دیدگاهتان را بنویسید